Onko H&M muuttanu vaatteiden mitoituksia? Esim. L on nykyään paljon isompi kuin ennen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh mitä täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh mitä täh

Vieras
Täytyi ihan kaapista kaivaa noita vanhoja H&M vaatteita (yli 5 vuotta vanhoja). Niissä L oli just hyvä mulle ku olin ja olen mitoissa about 65-68 kg ja pituus on 167 cm.

Nyt tilasin H&M nettikaupasta L kokoja ja kokoa 42. Osa niistä ihan pyöri päällä ja oli tosi reilun oloisia (oli pakko palauttaa ne).

Muut huomanneet samaa.?

Juuri huomasin saman! Olen samaa koko sinun kanssa ja tilasin H&M:ltä paketin ja L:t ja XL:t oli valtavia, aivan telttoja päällä. Olisi pitänyt tilata M:ää tai S:ää. Koko paketti lähtee palautukseen.

jep! juuri tilasin sieltä sen jonkun 4,95e maksavan kesämekon ja ajattelin et otan kokoo XL et saa olla mielummin reilu kun nafti. ja jumalauta sehän oli ihan valtava :O
mun kaveri tilas saman mekon kokoo L ja sekin pyöri mun päällä :O

Tottakai, tämähän on vain vaatevalmistajien kikkailua jotta ämmille ei tule paha mieli läskiintymisestä vaan voi huoletta jatkaa mässäämistä ja sohvalla tai koneen ääressä lojumista kun samankokoiset vaatteetkin vielä mahtuvat! Nainen ostaa ilomielin vaatteita aina kaikista muista syistä paitsi lihomisesta. On pienempi kynnys lihoneelle ämmälle ostaa samankokoisia kuin isompikokoisia uusia vaatteita.

Okei, eli en luule omiani :)

Tosiaan, jäi vähän tyngäksi mun juttu, eli kaivoin kaapista vanhoja H&M kuteita, jotka L kokoisia ja ne oli huomattavasti pienempää mitoitusta kuin tilaamani tuotteet.

Mulla on tosi leveä lantio ja tilasin sit bikinihousut kokoa 42, koska mulla on jotku Triumphin alushousut kokoa 42 ja just hyvät. Mut noi H&m bikinihousut koko 42 tipahti mun päältä, ne oli valtavat!

[QUOTE="vieras";24051659]Tottakai, tämähän on vain vaatevalmistajien kikkailua jotta ämmille ei tule paha mieli läskiintymisestä vaan voi huoletta jatkaa mässäämistä ja sohvalla tai koneen ääressä lojumista kun samankokoiset vaatteetkin vielä mahtuvat! Nainen ostaa ilomielin vaatteita aina kaikista muista syistä paitsi lihomisesta. On pienempi kynnys lihoneelle ämmälle ostaa samankokoisia kuin isompikokoisia uusia vaatteita.[/QUOTE]

Just tämä kävi mun mielessä. Muistan hämärästi jostain reilu 5 vuoden takaa julkisen keskustelun lehdissä, että miten törkeää on, että vielä normaalipainon puolella oleva nainen joutuu ostaa L kokoisia vaatteita ja miksi mitoitus on niissä niin pientä. Siis mäkin ostin L kokoa kun bmi oli about 23.

Ovat tainneet nyt vaatevalmistajat ottaa onkeensa.

No saman huomasin viime viikolla eli palautin kaikki hameet ja paidat, kun olivat kamalia vaik koko L :( Lasten vaatteissa taas mielestäni kokoon nähden nafteja vaatteita esim 128 on 116/122 kokoinen...

[QUOTE="aloittaja";24051698]?? Mitä tämä tarkoittaa?[/QUOTE]

No sitä, että nykyinen L-koko on saman kokoinen kuin entinen XL, koska ihmiset ostaa mielummin vaatteita, joissa on pienempi kokonumero

Ei. Sulla on vaan anoreksia

WGuZqg

[QUOTE="vieras";24051704]Ei kai tää villitys ole muuallakin kuin vain H&M:ssä? Entä onko sama juttu myös H&M putiikeissa eikä vain nettimyymälöissä?[/QUOTE]

Kaupoissa on samat koot.

Ai. Enpä ole huomannut moista. Sen olen kyllä huomannut, että H&M:n vaatteet ei mahdu päälle vaikka ostais xxl, ei mitenkään päin. Paitsi urheiluvaatepuolelta, jossa puolestaan xl on jo liian iso mulle. Aivan ihme kauppa.

Itse olen huomannut, että koot vaihtelevat vaatteesta riippuen. Joku paita on just hyvä s-koossa, toinen taas liian iso (ei malliltaan löysä). Yleensä osaan valita s ja xs koon väliltä paidan mallin ja materiaalin mukaan.

Itekkin (onneksi) kävin myymälästä hakemassa pari vaatetta ennen näitä alennusmyyntejä netissä mistä tuli vähän vaatetta lisää tilattua. Kyllä tuo mitotus on väljentynyt. Itelläkin vanhempia vaatteita missä koko M ja ei mee nyt päälle nätisti, uusissa sama koko M ja mahtuu. Varmasti myös tuolla tekemistä asian kanssa et nyt ei oo enää yhtä nafti mitotus ku jokunen vuos sitten, tosin tuntuu että sillon vaan siirrettiin kokonumeroita pykälää pienemmäksi ja nyt palattiin normaaliin.

Että kyllä sitä löytää H&M:ltä jatkossakin vaatetta, ellei se entinen koko ollut just XS...

eri mallitot ovat eri kokoisia ja nuorille suunnatut divided-vaatteet ovat pieniä, koko malliton isoin koko on 42 ja sekin vastaa pääosin muun malliston kokoa 38. isojen kokojen mallistossa taas koko 42 on d-mitoitusta eli isompaa kokoa kuin perusvaatteet.

lastenvaatteet on ainaki pienentynyt. Meidän likalle 7v ei enää pysty ostamaan mitään pienten puolelta ku kaikki paidat on napamallia ja housuista vilkkuu nilkat. Meillä on viime kesän 122/128 t-paitoja ja capreja edelleen käytössä. Eli niissä koko on aikakin muuttunu. Asiakkailta tullut myös samanmoista palautetta.

Nykytrendiin kuuluu väljyys ja silksi löytyykin paljon oversize-mallisia yläosia. Mutta olkaa iloisia et jos L-koko on liian suuri tai 42 biksut valuu päältä. Koot lähtee 34:sta et eiköhän siellä pienempiäkin kokoja ole:D

Se siis harmittaa, että ku ostin alesta netistä ja ku vaatteet osoittautuiki liian isoiks, niin enää ei oo pienempää kokoa jäljellä, ku kaikki on jo ehditty myymään. Et jäin sit ilman tiettyjä vaatteita, ihan vain sen takia, ku H&M on itse menny muuttaa mitoitusta.

Yhteistyössä