Onko eskarissa pakko olla 4h?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Vai voisiko olla vain kolme? Mulla ei oo autoa, joutusin vauvan ja lasten kanssa kävelemään 2km keskimmäisen kerhoon ja tulevan eskarin päiväkotiin. Kerho ja pk on vierekkäin. Eskari aika ois 8.30-12.30 ja kerhoaika 8.45-11.15. Eli reilu tunti jäis "luppoaikaa", eikä siinä lähellä oo oikein paikkoja missä aikaa kuluttaa tai jos on huono keli niin ulkonakaan viitsi tuntia töröttää. Asia kyl vasta vuoden päästä ajankohtainen, mutta huolettaa mua:(

Yks vaihtoehto on myös että esikko jatkaa nykyisessä päiväkodissa eskaria ja 5v jää kotiin vauvan ja mun kanssa. Tässä vaan 5v:lle kavereita oo.

Tai sitten vien molemmat hoitoon 4-6h nykyiseen hoitopaikkaan joka meiän vieres ja vien siten jonkun tarvitsevan hoitopaikan.

saat itse päättää eskaripäivän pituuden, täytyyhän niiden joustaa, että työttömän luuseriäidin lapset pääsee virikehoitoonsa niin, ettei äidin vaan tarvii rasittaa itseään!!!!

Eihän eskari ole pakollinen ensinkään,mutta ainakin täällä meillä eskarissa tehään eskaritöitä vielä ennen ruokista joka alkaa siis 11:20 ja eskarista haetaan klo 12.

Alkuperäinen kirjoittaja totta kai:
saat itse päättää eskaripäivän pituuden, täytyyhän niiden joustaa, että työttömän luuseriäidin lapset pääsee virikehoitoonsa niin, ettei äidin vaan tarvii rasittaa itseään!!!!

Just. Kiitos.

Kyllä joku on taas nerokas luuseriäiteineen.. Kyllä uskon että voit hakea ajoissa, siinä on varmaan ruoka sillon puolenpäivän aikaan, että ei siinä sillai mitään menetä..

Mä kyllä pitäisi lapsen siellä koko ajan, koska jos jatkuvasti lähtee kesken pois voi jäädä koko ajan vähän ulos kuvioista. :( Saisi muksu jo vähän kavereitakin koulua jatellen. Onko siinä kirjastoa tms?

No eihän se eskari pakollinen oo, mut päivittäisten rytmien kannalta ois varmaan ihan hyvä olla sen koko neljä tuntia...
Eikös sitä vois ajatella laittaa vaan toista sinne hoitoon muutamana päivänä ja sitte sopia ajat niin että eskariaika tulee täyteen..?

eskarihan on vapaa ehtoinen. ei ole pakko käydä edes joka päivä eskarissa, vaan meillä päin voi sopia että pitää huilipäivää joku päivä ja joskus voi olla lyhyempiä päiviä perheen menoja ym takia. eskarissahan vasta opetellaan ja harjoitellaan kouluun lähtöä ja muita taitoja. ota puheeksi eskariopen kaa että olisiko mahd olla vain 3 tuntia, koska teillä kuvaamasi tilanne kulkemisen kanssa ja sovitte yhdessä miten käy helpoiten. uskon että pystyvät joustamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Onko teillä mahdollista saada kyyditystä eskariin?

Ei oo mahdollista.

Ja esikko tarvitsee kehityksensä takia muiden lasten seuraa jotta pystyy aloittamaan ekanluokan. On todella arka persoona ja vaikeuksia toimia ryhmässä ujoutensa takia, niin tarvii rohkaisua ja kavereita hirveesti.

Että sinä joka haukuit mua luuseriäidiksi ja työttömäksi mitä en ole, niin onnistuit pahoittamaan mieleni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:
"Tai sitten vien molemmat hoitoon 4-6h nykyiseen hoitopaikkaan joka meiän vieres" Näin minä tekisin.

Sit mäkin tekisin näin.

Äläkä välitä siitä idiootista, sillä oli huono päivä ja halus pilata sunkin loppupäivän. :halaus:

Täällä ainakaan ei onnistuisi tuo keskenpäivän pois lähtö. Täällä ollaan kuin koulussa. Ja vieläpä ollaan samassa luokassa eka- ja tokaluokkalaisten kans. Mutta ap:n tapauksessa kun eskarilaiset eivät vielä ole koululaisia niin ehkäpä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:
Onko teillä mahdollista saada kyyditystä eskariin?

Ei oo mahdollista.

Ja esikko tarvitsee kehityksensä takia muiden lasten seuraa jotta pystyy aloittamaan ekanluokan. On todella arka persoona ja vaikeuksia toimia ryhmässä ujoutensa takia, niin tarvii rohkaisua ja kavereita hirveesti.

Kyllä mä tän takia veisin sit molemmat hoitoon ettei tule lisää arastelua keskenlähtemisen takia.

Alkuperäinen kirjoittaja NannaIhana:
kai sitä voi kysyä, mutta eikö olisi kuitenkin kiva et saisi olla saman ajan muiden eskojen kanssa?

oon samaa mieltä. ja sit semmonen vielä että eskarissa tehään muutakin ku leikitään ja syödään. esim. mun esikoisella on yleensä tehtäviä 13 asti. että ennen sitä ulkoillaan ja syödään. jos hakisin aikasemmin jäis periaatteessa se pointti väliin. :whistle:

Yhteistyössä