Onko ES-kahvi NIIN huonoa?

• Viestiketjun aloittaja "qwerty"
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Mäkin oon joskus erehtyny ostaa jotain halppis kahvia,mutt enää en osta.niin karseen makusia ne on!Sen kyllä haistaa heti kun saa kahvimukin tohon nenänsä alle jos on halppis kahvia,se haju on NIIN kitkerää että mulla loppuu kahvin himo siihen kohtaan.Mutta mä oon kanssa kuullu et Rainbown kahvi olis hyvää,uskaltaiskohan kokeilla joskus..Ei sillä että mua haittais Juhla mokan hinta,keittäähän siitä paketista sentää eräänkin kupin kahvia.Ja usein kyllä ostan kofeiinitonta kahvia ja se on kyllä aika hinnakasta,yli 7 euroa paketti.Kaikki on oikeestaa aika suhteellista,joku maksaa kaljasta mukisematta 20 euroa ja juo ne kenties yhden illan aikana jne..

"diu"
[QUOTE="kahvikissa";23168575]minä ostan aina s-marketista hyväostos, vai mikä se on sininen paketti, kahvia. laitan sen kahvipurkkiin ja olen tarjoillut sitä vieraillekin. monesti on kehuttu että ompa hyvää kahvia ja tahdottu lisää.
veikkaisin että on psykologinen vaikutus enimmäkseen tuo, että mikä kahvi maistuu hyvälle ja mikä ei.
itse nykyjään juon cafe hagia, koska vältän kofeiinia. tavan kahvit maistuu nykyjään enimmäkseen pahalle. viimeksi kyllä kun taas join tavallista, se olikin ihan hyvää vaikka oli tavallista kofeiinillista merkkiä.[/QUOTE]

Ei varmana ole psykologista vain, monessa paikassa oon juonut kahvia tietämättä mitä merkkiä se on ja kun oon ihmetellyt miten on näin pahaa niin oon saanut vastauksena että on jotain halpista. Kyllä sen erottaa mausta.

Hyvä kahvi on yksi viimeisimmistä asioista joista suostuisin tinkimään. Meillä menee kahvia 1-2 pkt kuukaudessa, joten siitä en tingi. Ostan tummapaahtoisia kahveja (yleensä Parisiennea), jotka maksavat kaupasta ja lajista riippuen 6-9e/pkt. Mutta saapi maksaakin.

[QUOTE="diu";24916500]Ei varmana ole psykologista vain, monessa paikassa oon juonut kahvia tietämättä mitä merkkiä se on ja kun oon ihmetellyt miten on näin pahaa niin oon saanut vastauksena että on jotain halpista. Kyllä sen erottaa mausta.[/QUOTE]

Todellakin erottaa maut. Sama juttu on teen kanssa; kun on tottunut hyvään, haudutettuun teehen, niin pussiteet maistuvat kamalalle.

Yhteistyössä