Onko epätavallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mä vaan

Vieras
Meidän 5v. tyttö ei oo koskaan luistellu. Ei omista edes luistimia. Nyt on iskeny itelle paniikki et oon huono äiti, kun en oo vieny tyttööni luisteleen.
Miten muitten lapset? Minkä ikäsenä luistelemassa? Onko epänormaalia jos ei osaa luistella esim. kun menee kouluun?

mun tyttö oli eskarissa,kun ostettiin luistimet..koulussa opetetaan luistelua kyllä ekalla..ainakin mun tyttö oppi aika nopeesti luistelun salat..toki käytiin yhdessä luistelemassa..tai mulla ei luistimia,enkä varmaan edes pysyis pystyssä niillä enää :whistle:

No meillä just tossa 5v iässä alkoivat harjoittelemaan. Kyllä mielestäni ennen kouluikää kannattaa lapselle tarjota mahdollisuus luistelun opetteluun, kyllä kai kuitenkin lähes kaikki ovat luistelleet jo ennen kouluikää...

Meidän 5 v on tänään menossa eka ekrtaa kokeilemaan. Viime vuonna oli tarkoitus, mutta ei ollut jäitä.

Mielestäni ennen lapsen yleissivistykseen kuului uinti, pyöräily, hiihto ja luistelu, joita kaikkea piti osata noin ennen kouluunmenoa.

Nyt alkaa tuntua siltä, että pitäisi alkaa pyyhkiä hiihto ja luistelu pois tuosta listasta. Jos ei ole edellytyksiä, niin ei ole. Ei suomalaisen lapsen tarvitse enää osata luistelua eikä hiihtoa.

Uinnissa ja pyöräilyssä sitäpaitsi on enemmän muutakin järkeä, hiihto ja ovat huvikseen nylkyttämistä - eivät hyötytaitoja enää.

Yhteistyössä