onko epätavallista tai jotenkin outoa,jos 5v nukkuu vanhempien sängyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "siili"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"siili"

Vieras
Joka yö tulee meidän viereen eikä siinä mitään. Nyt on välillä tullut jo heti illasta kun ei ole saanut unta omassa sängyssä. Ahdastahan siinä on, mutta toisaalta haluaisin ettö lapsi oppisi "hyvässä hengessä" omassa sängyssä nukkumaan, ei viitsisi tapella tuollaisesta. Aikanaan stressasin nukkumisjuttuja niin ettö nyt ei taho jaksaa.

Lapsen olisi opittava se että sängyssä voi odotella unta. Nyt alkaa aika nopsaan tuskastua jos uni ei heti tule :[

En tiedä onko epätavallista, mutta meillä ei nuku kukaan mun sängyssä (paitsi vauva ekan vuoden). Isänsä sänkyyn joskus on tyttö yrittänyt, mutta ei siinä 80-senttisessä sängyssä mahdu kaksi kunnolla nukkumaan. Mä en halua KETÄÄN viereeni en edes lastani kun nukun. Oma sänky on hyvä ja turvallinen paikka nukkua ja isille saa käydä sanomassa jos näkee pahaa unta. Tää meidän jäejestely kai on sitten epätavallinen. Mä hoidan pienemmän yöheräilyt ja mies isomman. Muuten ei saa kumpikaan nukkua koskaan tarpeeksi.

olen miettinyt ihan samaa.. meillä 3,5v kipaseejoka yö meidän sänkyyn yöllä kun herää... mua ei haittaa eikä miestäkään, ahdasta on mutta toisaalta on se niin lutunen ku haluaa viereen.. mutta missä vaiheessa ja miten pitäisi opettaa omaan sänkyyn..? en mitenkään tohdi yöllä sanoa että hei meneppä takas omaan sänkyyn..

No jos on ahdasta, voi hankkia leveämmän sängyn. 180 cm leveään mahtuu oikein mainiosti kaksi aikuista ja yksi lapsi. Meillä pian velivuotias hipsii joka yö meidän sänkyyn.

Jos se sopii teille,niin eihän siinä mitään. Meillä esikoinen oppi 2,5-vuotiaana nukkumaan omassa sängyssä,mutta haluaa aikuisen viereensä (aiemmin oli "laidattoman" pinniksen vieressä patja,nyt lastensänky on meiän sängyssä "sivuvaununa") niin että voi pitää kädestä kiinni.
Ostakaa isompi sänky niin ei ole niin ahdasta. Äläkä tosiaan stressaa omassa sängyssä nukkumisesta,kyllä se sen oppii.. Ootteko kokeillu mitään palkintojuttua? Esim jos nukkuu yön omassa sängyssä,saa tarran ja viidestä tarrasta saa nukkua koko yön teiän sängyssä. Tai jos nukkuu viikolla omassa sängyssä niin viikonloppuna saa nukkua teiän sängyssä..

Tulee vielä 5 ja 7 vuotiaat lähes joka yö meidän viereen. Ahdasta on, mutta olen ajatellut, että varmaan vielä koittaa aika, jolloin puolen yön seudussa toivoisin, että olisivat kainalossani, eivätkä kylillä. Muistaa omasta lapsuudesta miten mukava oli kipaista äidin ja isän viereen, jos yöllä pelotti.

Ei kai siinä mitään outoa ole, kyllä ainakin meidän 5v nukkuisi vieressä jos saisi. Meillä on 3 lasta, joten tasapuolisuuden nimissä jokainen nukkuu omassa sängyssään, koska millään ei 5 henkeä saa hyviä yöunia samassa sängyssä. Lapset saavat kyllä aamulla tulla hetkeksi köllöttelemään viereemme ja viikonloppuisin pötköttelemme pidempäänkin siellä yhdessä. Jos yöllä joku lapsista tulee viereen, hänet palautetaan omaan sänkyyn. Jos joku lapsista olisi huonouninen tai pelkäisi nukkua yksin, voisin hommata patjan sänkymme viereen ja antaisin nukkua siinä. Ei ole ollut tarvetta.

[QUOTE="siili";28201513] haluaisin ettö lapsi oppisi "hyvässä hengessä" omassa sängyssä nukkumaan, ei viitsisi tapella tuollaisesta. Aikanaan stressasin nukkumisjuttuja niin ettö nyt ei taho jaksaa.

Lapsen olisi opittava se että sängyssä voi odotella unta. Nyt alkaa aika nopsaan tuskastua jos uni ei heti tule :[[/QUOTE]

Anteeksi, mutta kumpaa sä nyt haluat, lapsen oppivan nukkumaan itse vai nukkuvan vielä teidän kanssa? Vähän ristiriitaisen kuvan saa tästä.

Ei ole epätavallista tuo, mutta jos tuntuu hankalalta nukkuminen noin niin suosittelen opettamista. Meilläkin nukkui vielä 5v. vanhempien sängyssä, joka yö. Nukahti omaan sänkyyn, mutta monesti ehti meidän petiin jo ennen kuin me itse. Tais olla eskarin jälkeen, kun sovittiin, että alkaa nukkua omassa sängyssä. Muutamana iltana piti kantaa takaisin omaan sänkyyn ennen kuin uskoi. Loppujen lopuksi kävi melko helposti. Kunhan vaan ei anna periksi. Välillä ois tehnyt itsekin mieli jatkaa vain unia. Itsekseen lapsi ei olis pois siirtynyt. Tiedän lapsia, jotka on vielä yläasteelle mennessä nukkuneet vanhempien kanssa samassa huoneessa, kun vanhemmat on odottaneet lasten itse siirtyvän omaan huoneeseen.

[QUOTE="vieras";28201531]Kiusasin aina mun pikkuveljeä, kun se vielä 10-vuotiaana meni vanhempien viereen yöllä. Mutta ihan normaali ja hyvin pärjäävä ihminen siitä kasvoi. :)[/QUOTE]

Peesi. Tosin oma pikkuveljeni kipitti peräti 12-vuotiaaksi yöllä vanhempien viereen. Yläasteelle siirtymisen kynnyksellä äiti lopulta sai pidettyä hienovaraisen puhuttelun siitä, miten kaverit saattaisivat pitää tällaista vähän nolona jos tietäisivät.

Yhteistyössä