Onko EINO negatiivinen nimi mielestänne?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"Mä"
Minusta se on ihana vanha suomalainen nimi. Me mietittiin ko. nimen antamista pojalle, oli mieheni isoisän nimi, mutta vaihdettiin sitten toiseen. Joskus ollaan kutsuttu poikaa "Eikaksi" kylläkin :D
 
"hih"
Olen aina yhdistänyt Eino -nimen sellaiseen rentoon ja mukavaan vanhaan mieheen, mutta kun noin tuon nimen esität, niin kyllähän se negatiivinenkin mielleyhtymä nimelle löytyy.... Luulen, että ellette itse korosta tuota kieltojen merkitystä, ei se ensimmäisenä tule toisillekaan mieleen.
 
Tykkään <3
Oman mieheni nimi on Eino, joten erittäin positiivisia mielleyhtymiä tulee mieleen. :) Aikoinaan miehen vanha opettaja tuumasi, että jos heille koskaan syntyy perheeseen poika, sille annetaan nimeksi Eino. Kuinka ollakaan, muutamaa vuotta myöhemmin opettaja tuli puolisoineen vastaan ja vaunuissa oli parikuinen poikalapsi - jonka nimi oli Eino. :D

Eli Eino voi olla nuori, komea, lämminsydäminen ja ihana mies. :)
 
Cii
Ihana nimi, eikä muuten ole koskaan tullut mieleen että olisi mitenkään negatiivinen, ennen kuin asia nyt tässä keskustelussa tuli esille. Antakaa vaan pienelle nimeksi Eino! Ei ihan tavallisin, mutta ei mikään yybertrendi-nimikään.
 

Yhteistyössä