onko avoimista hakemuksista mitään hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja turha toivoko
  • Ensimmäinen viesti
Miekin
Hmm..ainakin yksi firma oli lupauksen mukaan säilyttänyt hakemukseni, sillä vaikka en hakemaani paikkaan päässyt, soittivat jälkikäteen toisesta paikasta. Kirjoita avoimeen hakemukseen, miksi haluaisit juuri siihen firmaan. Kyllähän ne siitä tykkää, että on motivaatiota työskennellä juuri heille.

Kyllä muhun ainakin on otettu yhteyttä. Eli, kyllä mun mielestä kannattaa, sitä avointakin vaan laittaa menee. Toki aina katsotaan eduksi, että laadit hakemuksen itse, sillä erotut muiden joukosta :).

"Jaa"
Olen itse jo kuudetta vuotta samassa vakipaikassa aikoinaan lähettämäni avoimen hakemuksen (parempi nimi mielestäni oma-aloitteinen hakemus) vuoksi. Eli on hyötyä. Olen opetusalalla, en kuitenkaan perusopetuksessaä.

"minä vaan"
80% mol.fi:ssä olevista paikoista menee jo työssä oleville. Eli jos olet työtön niin avoimet hakemukset on pelastuksesi.

Kai olet ensin soittanut yritykseen ja varmistanut mihin hakemuksen laitat? Samalla ehkä saanut jo tietoa mikä työtilanne on?

Rohkeasti vaan avoimia hakemuksia tekemään! Perustele hyvin miksi haluat ko yritykseen töihin ja mitä haluat tehdä ja miksi.

ap.
[QUOTE="minä vaan";28361401]80% mol.fi:ssä olevista paikoista menee jo työssä oleville. Eli jos olet työtön niin avoimet hakemukset on pelastuksesi.

Kai olet ensin soittanut yritykseen ja varmistanut mihin hakemuksen laitat? Samalla ehkä saanut jo tietoa mikä työtilanne on?

Rohkeasti vaan avoimia hakemuksia tekemään! Perustele hyvin miksi haluat ko yritykseen töihin ja mitä haluat tehdä ja miksi.[/QUOTE]

en ole soittanut. Monen paikan nettisivuilla löytyy valmiiksi sellainen avoin hakemus lomake sellaisia olen lähinnä täytellyt.

"minä vaan"
en ole soittanut. Monen paikan nettisivuilla löytyy valmiiksi sellainen avoin hakemus lomake sellaisia olen lähinnä täytellyt.
Kirjoita hakemus itse ja hae vähän pienempiin yrityksiin. Unohda pörssiyhtiöt! Niillä on rahaa valita työntekijänsä kalliilla rekrytointiprosessilla.

Valmiissa kaavakkeessa et useinkaan pääse esiin eduksesi ja sehän on kenen tahansa helppo netissä täyttää. Näe vähän vaivaa ja valitse yritys jolla ei ole tällaista kaavaketta, soittele ja lähetä itse kirjoitettu hyvä hakemus.

ap.
Oon siis ihan vaan kauppoihin, marketteihin yrittänyt hakea. Tarkoitus olis saada vähän kokemusta esim kassatyöstä.

Kyllähän niissä valmiissakin kaavakkeissa kysytään miksi sinne haluaa töihin ja miksi minut pitäisi valita jne...

"minä vaan"
Kaupan kassalle hakemisesta en tiedä. Onko sinulla alan koulutus?

Tällä hetkellä kesätyötä hakevia on ruuhkauttamassa näitä avoimia hakemuksia.

Mitäs jos veisit hakemuksen ihan henkilökohtaisesti.

ap.
Juu alan koulutus löytyy.

olen kyllä nyt menossa työnhakukurssille, jos sieltä sais jotain vinkkejä hyvän hakemuksen tekoon jos vaikka sitten veis hakemuksen ihan itse sinne.

Pääsin yhdellä avoimella hakemuksella töihin, joskin vasta vietyäni sen paikalle henkilökohtaisesti. Onnettomuudekseni sinne otettiin ketä tahansa töihin, piinattiin heitä ja katsottiin, kuka jää. Minä en jäänyt.

"Jaa"
...on järkevää käydä viemässä hakemus (+ ansioluettelo) henkilökohtaisesti työpaikan työhönotosta vastaavalle. Silloin käyt samalla näyttämässä "naamasi" ja jäät ainakin jollain tapaa mieleen.

Yhteistyössä