[QUOTE="hmmm";27009888]mulle se on pyyteetöntä, täysin pyyteetöntä.
Tämä jo senkin takia, että yleensä tykästyn vaatimattomiin ihmisiin, jotka eivät rohmua itselleen kaikkea. Ja tämähän tarkoittaa sitä, että viihdyn vaatimattomien ihmisten kanssa, jotka ovat siis yleensä aika köyhiä.
Näin.
aika moni muu odottaa saavansa itse jotain.
itse autan yleensä niitä, joilla ei ole mitään mitä antaa takaisin tai joiden elämäntilanne on sellainen, että ei ole kykyä antaa.
en auta ihmistä, joka pyytää jotain jotta saa itse laittaa omat rahat etelänmatkaan, kun ei tarvitse maksaa oman kakaran vahtimisesta jollekin tai jotta ei itse tarvitse kuljettaa lasta harrastuksiin, kun voi tehdä vaikka ylitöitä tai matkatöitä sen sijaan ja tienata etelänlomia ja kaukolomia.
autan jos jollain on hätä. talo palantu, erokriisi, sairaus...
ei noi apua oikeasti tarvitsevat yleensä ole tilanteessa jossa voisivat itse jeesatan takaisinpäin.[/QUOTE]
Sait minut miettimään.
Olen ollut ihminen, joka on auttanut kaikkia jollakin tavalla, kun joku on pyytänyt apua.
Tämä vastauksesi toi mieleeni kerran, kun yksi henkilö oli taloudellisissa vaikeuksissa ja niinpä minä laitoin hänelle aina joka ilta ruokaa samalla kun tein itselleni. Henkilö kävi luonani syömässä. En ollut itsekään mikään varakas vaan elin tosi pienillä rahoilla, mutta minun tuli sääli häntä, kun hän puhui tilanteesta.
kerran kun odotin häntä luokseni käymään, häntä ei tullut. Yritin soittaa ja puhelu meni ulkomaille.
Hän sanoi tämän jälkeen viikon päästä, että oli ottanut ulkomaanmatkan eli lomailemassa.
Minulle tuli silloin kovin hoopo olo. Itelläni ei ollut siihenkään aikaan varaa ulkomaanmatkoihin saati mihinkään muuhunkaan pieneen luksukseen. No tästä on jo useampi vuosi aikaa. Hän käytti silloin hyväkseen hyväuskoisuuttani. No tällaista voi tapahtua. Tämä tuli vaan mieleeni nyt kirjoitit, että autat vaan sellaisia jotka ovat oikeassa hädässä ja etkä auta sellaisia, jotka pyytää apua, jotta itse saisivat siten jotenkin ulkomaanmatkan tms.