Onko apteekissa palautusoikeus ?

  • Viestiketjun aloittaja "darling"
  • Ensimmäinen viesti
"darling"
tälläinen typerä kysymys mutta onkohan apteekissa tosiaan palautus oikeutta reseptillä ostettuun tuotteeseen, joka on sineteillä kiinni, ei käytetty eikä avattu?
Hain vanhalle reseptillä rasvaa itselleni jota olen käyttänyt ihottumaan, kotona aloin tutkailla pakkausselostetta jossa lukee "EI suositella käytettäväksi raskauden - ja imetyksen aikana" ja olen siis raskaana puolen välin paikkeilla. :/
 
lääkärille
Entäs jos soittaisit sille ihotautilääkärillesi / neuvolalääkärille ja kysyt, voiko käyttää? Monia käytetään JOS on tarve vaikka ei suositella. Tuo ei suositella johtuu siitä, ettei ole tutkittu.
 
Mä oon saanu palauttaa vaikka oli aukastu paketti.. Just sen takia että lääkäri oli määränny lääkettä jota ei saanu käyttää imetyksen aikana ja vaikka olin lääkärille siitä maininnu, että imetän.
 
apteekin täti
lääkärin virhe. Eivät silloinkaan saa apteekissa laittaa avaamatontakaan lääkettä edelleen myyntiin, jos tuote on jo käynyt apteekin ulkopuolella, näin taataan lääketurvallisuus. Voithan tosiaan vielä soittaa lääkkeen määränneelle lääkärillesi, josko sitä voisi kuitenkin käyttää, jos siis sairaus on paha ja lääkkeen mahdolliset haitat/riskit pienemmät.

Mm. monet vaatekaupat antavat omasta halustaan vaihto- ja palautusoikeuden tuotteilleen. Tämä ei kuitenkaan ole mikään kuluttajansuojalakiin kuuluva oikeus. Töissä tulee kohtalaisen usein vastaan näitä tilanteita, että hätiköidysti ostetaan jotain, ja kuvitellaan, että sen saa sitten ilmanmuuta palauttaa.
 

Yhteistyössä