Onko alle 6 vuotiaalle yskänlääkettä ilman reseptiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "janette"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Yskänlääkkeet vaikuttaa kasvavan lapsen keskushermostoon. Niitä ei suositella käytettäväksi sillä ei niistä ole apua juuri. Googletapa tietoa tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä käytä;23297863:
Niitä ei suositella käytettäväksi sillä ei niistä ole apua juuri.

Mun mielestä on isokin apu jos pystymme nukkumaan koko perhe sen sijaan että yksi yskii koko yön niin ettei meinaa saada henkeä ja lopulta oksentaa mutta toki kukin tavallaan. Kyllä joitain saa käyttää, kysy apteekista. Tosin reseptillä saatavat on tehokkaampia.

Kiitos vastauksista!
Ja tuo hunaja, se varmaan jotenkin tarttuu kurkun reunoille tmS :D Mutta hyvä juttu, sitä kokeillaan!
Pitää varmaan ostaa kaupasta vaan jotakin väkeitä karkkeja.

Lastenlääkärit eivät suositele lapsille yskänlääkkeitä niiden annokset on määritelty mielivaltaisesti ja niillä voi olla hankaliakin sivuvaikutuksia. Hunajalla on ihan tutkitustikin tehoa yskään. Ja vanha viisaus "yskä paranee yskimällä" pitää edelleen valitettavan hyvin paikkansa, vaikka se tarkoittaisikin joitakin valvottuja öitä.

SIPULI. Meil paras yskänlääke on sipuli, sipulisilppua (isohkoja paloja) harsin tai sukan sisään ja lapsen viereen (mä laitan nukkuvan lapsen viereen. Sipuli erittää jotain entsyymiä joka avaa tukkoista nenää ja hillitsee yskää.
Myös HUNAJAA lastenlääkäri meille suositteli

[QUOTE="janette";23297985]Huh... Kuulostipa pahalta toi sivuvaikutus juttu.
Meillä on nyt 6 päivä kuumetta ja yskää ja yskii niin että oksentaa :/[/QUOTE]

jos on ollu niin pitkään kuumetta ja yskää ni mä veisin lääkäriin!! Ettei ois keuhkokuumetta..

Huomenna ollaan menossa.
Tällästä tautia oli serkutkin ja koko kylä täällä. Viikon kuumetta ja muuta flunssaa, mutta ei sen kummempaa. Lapset on tosi pirteitä silti. Ovat sitä sorttia että vasta 39 kuume kaataa petiin.
Et en usko että on mitään vakavampaa mikä vaatisi kuuria.
Mutta huomennahan se nähdään :)

Yhteistyössä