Onko alkoholista haittaa sikiölle silloin, kun äiti ei vielä tiedä oelvansa raskaana?? (ollut ttäällä varmaan sata kertaa, mutta p

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyyh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyyh

Vieras
Pillerit jätin pois jo alkuvuodesta ja yritystä ollut siis siitä asti. Ja ei ole tärpännyt. Edellisen raskauden kohdalla olin hyvin varovainen alkoholin yms suhteen jo raskauden suunnitteluvaiheessa/yritysvaiheessa. Mutta nyt, kun ei alkanut millään tärpätä, päätin "ottaa rennosti" ja olla turhaan stressaamatta, jos joskus otankin, vaikka yritys on päällä.

Ja pitihän se arvata, että heti kun löysään, tulen raskaaksi... Äksen tein plussan. Sinänsä aivan ihana asia, mutta en osaa iloita, sillä viikko sitten juhlittiin kaverin polttareita aika railakkaissa merkeissä. Alkoholia siis kului ja aamulla oli krapula. Tuolloin siis hedelmöittymisestä (mikä ollut tod.näk. juhannuksen aikaan) oli kulunut viikko.

Nyt siis stressaan, että onko siitä juomisesta ollut haittaa... teratologisen tietopalvelun sivuilta luin, että on voinut jo tulla haittoja, epämuodostumia tms...

Inhottaa sanoa, mutta toivon, että tämä raskaus menee kesken... :'(

Eri asia jos joisit joka päivä niin paljon että olisit kännissä koko ajan.Yksi juopottelukerta siinä vaiheessa kun ei vielä tiedä olevansa raskaana ei varmasti mitään vauriota ole aiheuttanut.

Itselläni oli suht sama tilanne, pikkujouluissa tuli otettua viinipullollinen ja 19. joulukuuta plussasin. Nyt tuossa tuhisee aivan terve reilu 10kk tytöntylleröinen :)

Alkuperäinen kirjoittaja nyyh:
Alkoholia siis kului ja aamulla oli krapula. Tuolloin siis hedelmöittymisestä (mikä ollut tod.näk. juhannuksen aikaan) oli kulunut viikko.
Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä. En olisi sinuna huolissani asiasta.

Olen myös lukenut jostain, että jos ennen kuukautisten alkamisajankohtaa on ollut jotain, mikä aiheuttaa kehityshäiriöitä, niin raskaudet menevät aika automaattisesti kesken.

Miksei ole merkitystä?
http://www.vauvakuume.com/Raskaus/Alkoholi_ja_raskaus/alkoholi_ja_raskaus.html
Tuolla ainakin sanotaan että kyllä on merkitystä.

En halua pelotella mutta jos kerran olit yrittämässä lasta jo tovin niin miksi joit niin paljon? Kyllähän nyt muutaman voi ottaa mutta tarviiko saavi kaupalla ottaa.

Toivotan onnea plussasta ja myös tulevaan raskauteen.
Älä enää juo alkoholia, ethän?

Alkuperäinen kirjoittaja Toimistomyyrä:
Miksei ole merkitystä?

En halua pelotella mutta jos kerran olit yrittämässä lasta jo tovin niin miksi joit niin paljon? Kyllähän nyt muutaman voi ottaa mutta tarviiko saavi kaupalla ottaa.

Lueppa linkkisi uudestaan. Siellä puhutaan myöhemmistä viikoista, ei niistä jolloin plussa ei vielä ilmesty raskaustestiin! Tottakai silloin sillä on merkitystä, mutta nyt puhutaan ajoista jolloin alkio ei ole edes kiinnittynyt tai vasta kiinnittymässä kohtuun.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksei ole merkitystä?

Lueppa linkkisi uudestaan. Siellä puhutaan myöhemmistä viikoista, ei niistä jolloin plussa ei vielä ilmesty raskaustestiin! Tottakai silloin sillä on merkitystä, mutta nyt puhutaan ajoista jolloin alkio ei ole edes kiinnittynyt tai vasta kiinnittymässä kohtuun.

Alkoholin käytön lopettaminen on suositeltavaa heti, kun lapsenhankintaan ollaan ryhdytty. Nolla-toleranssin puolesta puhuu myös se fakta, ettei raskaana oleva nainen tiedä raskaudestaan ensimmäisten viikkojen aikana. Nämä ensimmäiset viikot ovat keskenmenon kannalta kaikkein herkintä aikaa. Pienikin alkoholin käyttö vaikuttaa uusien tutkimusten mukaan sikiön kehitykseen.

Tarkoitinkin että olisi hyvä ettei joisi mutta kun jo on tapahtunut. Mutta tuskin menee tuon takia kesken tai muuta..

Nämä ensimmäiset viikot ovat keskenmenon kannalta kaikkein herkintä aikaa. Pienikin alkoholin käyttö vaikuttaa uusien tutkimusten mukaan sikiön kehitykseen.
Mutta ei voi vaikuttaa mitenkään, jos alkio ei ole edes kiinnittynyt vielä kohtuun.

Mulla kävi vastaavasti, mutta ehkä vielä pahemmin: tein raskaustestin, jolloin viikkoja PITI olla 4. Viikolla 11 menin nt-ultraan, jossa selvisi, että sikiö olikin jo 16-viikkoinen, eli mulle oli tullut yhdet valemenkat... Join reippaasti siis rv 8+ ja ihan terve vauva syntyi :)

Mä vedin ihan perinteiset pöntöt kun ootin esikoista, mutta testi ei vielä näyttänyt plussaa. Tein siis testin bilepäivän aamuna ihan varmuuden vuoksi. Ihan terve ipana tuli :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kävi vastaavasti, mutta ehkä vielä pahemmin: tein raskaustestin, jolloin viikkoja PITI olla 4. Viikolla 11 menin nt-ultraan, jossa selvisi, että sikiö olikin jo 16-viikkoinen, eli mulle oli tullut yhdet valemenkat... Join reippaasti siis rv 8+ ja ihan terve vauva syntyi :)

...ja tämä on myös minun pahin painajainen, siis että raskaus onkin pitemmällä kuin olen luullut... ei sillä, että nyt olisin tuona aikana hullunu juopotellut (on vain ollut se yksi kerta viikko tod.näk. hedelmöittymisen jälkeen) mutta burana, kielletyt ruoka-aineet, esikoisen pomppiminen mahan päälle... ms... :(

Minäkin otin erittäin tapojeni vastaisesti viisi tuoppia siideriä, kun en vielä tiennyt olevani raskaana (seuraavana päivänä testi näytti negaa, mutta viikon päästä jo positiivista). Samoin vedin iloisesti raakaa lihaa. Ihan terve lapsi tuli. Vaikka periaatteessa vastustan ajattelua "minäkin tein noin, eikä mitään käynyt, tee vaan sinäkin", niin älä nyt sentään keskenmenoa toivo. Tässä vaiheessa se tulee jos on tullakseen, ja todennäköisesti kaikki menee hyvin juuri tuon verenkiertoasian takia.

Tuosta mahan päälle pomppimisesta - vaikkei sitä nyt suoranaisesti kannata rohkaista, varsinkin vielä noin pieni sikiö (alkio) on aika hyvässä turvassa kohdussa lillumassa. Toki oikein kova isku vatsaan voisi aiheuttaa keskenmenon, mutta väitän, että ihan lajin säilymisen nimissä pienet ihmisenalut on rakennettu kestämään normaalia temuamista. Itse olin esikoista odottaessani hysteerinen kaiken maailman nostamisista ja muista, mutta nyt on paha ressata, kun tuota kymppikiloista saa joka tapauksessa nostella, ja aina välillä tulee osumaa/painetta vatsaankin.

Tsemppiä ja onnea raskauteesi!

Alkuperäinen kirjoittaja satunnainen vierailija:
Minäkin otin erittäin tapojeni vastaisesti viisi tuoppia siideriä, kun en vielä tiennyt olevani raskaana (seuraavana päivänä testi näytti negaa, mutta viikon päästä jo positiivista). Samoin vedin iloisesti raakaa lihaa. Ihan terve lapsi tuli. Vaikka periaatteessa vastustan ajattelua "minäkin tein noin, eikä mitään käynyt, tee vaan sinäkin", niin älä nyt sentään keskenmenoa toivo. Tässä vaiheessa se tulee jos on tullakseen, ja todennäköisesti kaikki menee hyvin juuri tuon verenkiertoasian takia.

Tuosta mahan päälle pomppimisesta - vaikkei sitä nyt suoranaisesti kannata rohkaista, varsinkin vielä noin pieni sikiö (alkio) on aika hyvässä turvassa kohdussa lillumassa. Toki oikein kova isku vatsaan voisi aiheuttaa keskenmenon, mutta väitän, että ihan lajin säilymisen nimissä pienet ihmisenalut on rakennettu kestämään normaalia temuamista. Itse olin esikoista odottaessani hysteerinen kaiken maailman nostamisista ja muista, mutta nyt on paha ressata, kun tuota kymppikiloista saa joka tapauksessa nostella, ja aina välillä tulee osumaa/painetta vatsaankin.

Tsemppiä ja onnea raskauteesi!

kiitos rohkaisevista sanoista :)

Yhteistyössä