Onko alkoholin käyttö raskausaikana loppujen lopuksi niin paha asia?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mistä ihmeen helvetistä sä ärsyttävä tyyppi olet tänne eksynyt? Tää sun ajattelun ja selittelyn logiikka on vaan niin timanttia. Ootko ehkä ollenkaan oikeella foorumilla? Jatka toki, mutta ihmettelen suuresti. Ehkä jossain tosaalla pääsisit "vääntämään" kuten tuolla muualla sanoit.
Älä naura, olen tuhlannut koko aamun kun olen yrittänyt päästä jyvälle tuosta logiikasta :D
Tähän mennessä olen päässyt siihen tulokseen, että se alkaa keskustella. Sitten se sanoo, että toinen keskustelee huonosti ja argumentoi väärin. Sitten se sanoo, että kyseessä on debaatti ja että se on voittanut sen debaatin.
Mut jossain ketjuissa onnistutaan sentään puhumaan samasta aiheesta :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ärsyttävä tyyppi
Ei munkaan sen enempää, kuin että se oli esimerkki, samoin kun sulla. Lue koko teksti.
Anteeksi mutta mun on tosi vaikea ottaa tekstistäsi kiinni. Luin sen nyt kolmannen kerran. Tiivistä vielä peruspointit. Sillä mun sanomani on, että jotain selvästi haitallista kannattaa virallisten suositusten mukaan kieltää. Ei siksi, että se yksi ainoa olut vaikka aikaansaisi FAS-syndrooman, mutta kun se yksi olut ei sille kohtuukäyttäjälle ole edes ongelma. Hän jättää sen juomatta. Ongelma on ne, keillä esimerkiksi alkoholinkäyttö ei meinaa pysyä lapasessa. Niitä on paljon ja niille on parempi antaa valtion taholta suositus, että "nollalinja".
 
vierailija
Anteeksi mutta mun on tosi vaikea ottaa tekstistäsi kiinni. Luin sen nyt kolmannen kerran. Tiivistä vielä peruspointit. Sillä mun sanomani on, että jotain selvästi haitallista kannattaa virallisten suositusten mukaan kieltää. Ei siksi, että se yksi ainoa olut vaikka aikaansaisi FAS-syndrooman, mutta kun se yksi olut ei sille kohtuukäyttäjälle ole edes ongelma. Hän jättää sen juomatta. Ongelma on ne, keillä esimerkiksi alkoholinkäyttö ei meinaa pysyä lapasessa. Niitä on paljon ja niille on parempi antaa valtion taholta suositus, että "nollalinja".
On olemassa myös muita haitallisia ruoka-aineita, jotka eivät ole kiellettyjä.

Ymmärsitkö nyt?
 
On olemassa myös muita haitallisia ruoka-aineita, jotka eivät ole kiellettyjä.

Ymmärsitkö nyt?
En ole ammatiltani lääkäri tai tutkija, joten jätän sen puolen suosiolla heille itselleen. On varmasti monia sikiölle haitallisia ruoka-aineita. Mutta keskustelun niistä tarkemmin jätän mieluusti näille tutkijoille ja lääkäreille. En ole yksi heistä. Alkoholi on tutkitusti sikilölle vaarallista ja tämän pointin toin esiin, sekä sen, että miksi Suomen yleinen näkemys on mitä on... eli ei yhtään alkoholia silloin, kun olet raskaana.
 
vierailija
En ole ammatiltani lääkäri tai tutkija, joten jätän sen puolen suosiolla heille itselleen. On varmasti monia sikiölle haitallisia ruoka-aineita. Mutta keskustelun niistä tarkemmin jätän mieluusti näille tutkijoille ja lääkäreille. En ole yksi heistä. Alkoholi on tutkitusti sikilölle vaarallista ja tämän pointin toin esiin, sekä sen, että miksi Suomen yleinen näkemys on mitä on... eli ei yhtään alkoholia silloin, kun olet raskaana.
Luulen, että olet väärässä. Ainakaan perustelusi ei voi pitää paikkaansa.
 
Luulen, että olet väärässä. Ainakaan perustelusi ei voi pitää paikkaansa.
Eli esität väitteen, että alkoholi ei ole sikiölle vaarallista. Kova väite, sillä FAS-syndrooma on yleisesti tunnettu ilmiö. Se että jos kuvittelit minun postaavan tähän postaavan sinulle faktaa, niin se olisi sama kuin pyytäisit minua todistamaan ettei maa ole litteä. Raskaudenaikainen alkoholialtistus on yksi suurimpia kehitysvammaisuuden aiheuttajia länsimaissa. Sitä kutsutaan nimellä FAS.
 
vierailija
Eli esität väitteen, että alkoholi ei ole sikiölle vaarallista. Kova väite, sillä FAS-syndrooma on yleisesti tunnettu ilmiö. Se että jos kuvittelit minun postaavan tähän postaavan sinulle faktaa, niin se olisi sama kuin pyytäisit minua todistamaan ettei maa ole litteä. Raskaudenaikainen alkoholialtistus on yksi suurimpia kehitysvammaisuuden aiheuttajia länsimaissa. Sitä kutsutaan nimellä FAS.
Sinä kuvittelet, että esitin tuollaisen väitteen.
 
Sinä kuvittelet, että esitin tuollaisen väitteen.
Esitin väitteen, että alkoholi on vaarallista sikiölle. Sinä vastaat (sanatarkka sitaatti):

"Luulen, että olet väärässä. Ainakaan perustelusi ei voi pitää paikkaansa."

Tästä voi tehdä hyvin loogisen johtopäätöksen, että sinun mielestäsi alkoholi ei ole vaarallista sikiölle.

Ei tämä logiikka ja retoriikka sentään noin vaikeaa ole ymmärtää.
 
r0s
Niin.... nämä palstan raskaana olevat äippylit juovat siis viininsä vain maun vuoksi eikä tavoittele humalatilaa.
onko viini ja viina todella niin hyvää, että niitä vaan purskutellaan suussa raikkaan hengityksen saamiseksi.
Pitää kokeilla vaikkapa jallukolalla.

Täh?

Pippuripihvi ja sen seuraksi yksi annos punaviiniä. Voi luoja, että on hyvää. Eikä moista makuparia saa vedellä tai kolajuomalla saati maidolla. Moisen olen kai jokaisen raskauden aikana kerran nauttinut. Samoin joulupöydässä olen hörppinyt surutta pari lasillista kotikaljaa tai jos on ollut juhlat, nauttinut sen kilistelylasillisen kuohuvaa. Eikä oo yhdelläkään lapsosella oppimisvaikeuksia saati FAS-oireyhtymää.
 
vierailija
Täh?

Pippuripihvi ja sen seuraksi yksi annos punaviiniä. Voi luoja, että on hyvää. Eikä moista makuparia saa vedellä tai kolajuomalla saati maidolla. Moisen olen kai jokaisen raskauden aikana kerran nauttinut. Samoin joulupöydässä olen hörppinyt surutta pari lasillista kotikaljaa tai jos on ollut juhlat, nauttinut sen kilistelylasillisen kuohuvaa. Eikä oo yhdelläkään lapsosella oppimisvaikeuksia saati FAS-oireyhtymää.

Mitä ihmettä täällä sitten maristaa, alkoholi on sinun ja ilmeisesti monen muunkin mielestäni yhtä turvallista kuin maito ja kolajuoma raskaana olevalle.
 
vierailija
Esitin väitteen, että alkoholi on vaarallista sikiölle. Sinä vastaat (sanatarkka sitaatti):

"Luulen, että olet väärässä. Ainakaan perustelusi ei voi pitää paikkaansa."

Tästä voi tehdä hyvin loogisen johtopäätöksen, että sinun mielestäsi alkoholi ei ole vaarallista sikiölle.

Ei tämä logiikka ja retoriikka sentään noin vaikeaa ole ymmärtää.
Et perustellut alkoholin haitallisuutta, vaan sitä, miksi siinä on kielto.
 
r0s
Mitä ihmettä täällä sitten maristaa, alkoholi on sinun ja ilmeisesti monen muunkin mielestäni yhtä turvallista kuin maito ja kolajuoma raskaana olevalle.

Kolajuomassa ei ole mitään terveellistä. Punkussakin haitat kumonnevat terveellisyyden. Maito on noista ainoa mitä voi terveelliseksi sanoa.

Pointti oli se, ettei annos tai muutama raskausaikana lopulta niin paha olekaan.
 
vierailija
Täh?

Pippuripihvi ja sen seuraksi yksi annos punaviiniä. Voi luoja, että on hyvää. Eikä moista makuparia saa vedellä tai kolajuomalla saati maidolla. Moisen olen kai jokaisen raskauden aikana kerran nauttinut. Samoin joulupöydässä olen hörppinyt surutta pari lasillista kotikaljaa tai jos on ollut juhlat, nauttinut sen kilistelylasillisen kuohuvaa. Eikä oo yhdelläkään lapsosella oppimisvaikeuksia saati FAS-oireyhtymää.

Nämä kaikki viinilasilliset. Oletko miettinyt, sinä kestit toki viinilasilliset raskauskiloinesi, mutta entäpä minkä kokoinen vauva oli silloin kun näitä laseja kippasit.
Oliko vauva 15 cm, 24 cm 40 cm ja minkä kokoiset aivot heillä oli silloin ja paljonko painoivat niillä raskasuviikoilla.
Istukka päästää siis läpi alkoholin.
Mikä on vauvalle suhteutettuna tämä viinilasillinen, kuinka monta annosta vauvan painolle?
Oliko vauvoillasi krapula näiden lasillisten jälkeen.
Ei ole siis rikos juottaa alkoholia syntymättömälle vauvalle, mutta on rikos mikäli juotat alaikäiselle lapsellesi. Näinhän se menee.
 
r0s
Nämä kaikki viinilasilliset. Oletko miettinyt, sinä kestit toki viinilasilliset raskauskiloinesi, mutta entäpä minkä kokoinen vauva oli silloin kun näitä laseja kippasit.
Oliko vauva 15 cm, 24 cm 40 cm ja minkä kokoiset aivot heillä oli silloin ja paljonko painoivat niillä raskasuviikoilla.
Istukka päästää siis läpi alkoholin.
Mikä on vauvalle suhteutettuna tämä viinilasillinen, kuinka monta annosta vauvan painolle?
Oliko vauvoillasi krapula näiden lasillisten jälkeen.
Ei ole siis rikos juottaa alkoholia syntymättömälle vauvalle, mutta on rikos mikäli juotat alaikäiselle lapsellesi. Näinhän se menee.

Nii-i. Niinhän se menee.
 
vierailija
Nämä kaikki viinilasilliset. Oletko miettinyt, sinä kestit toki viinilasilliset raskauskiloinesi, mutta entäpä minkä kokoinen vauva oli silloin kun näitä laseja kippasit.
Oliko vauva 15 cm, 24 cm 40 cm ja minkä kokoiset aivot heillä oli silloin ja paljonko painoivat niillä raskasuviikoilla.
Istukka päästää siis läpi alkoholin.
Mikä on vauvalle suhteutettuna tämä viinilasillinen, kuinka monta annosta vauvan painolle?
Oliko vauvoillasi krapula näiden lasillisten jälkeen.
Ei ole siis rikos juottaa alkoholia syntymättömälle vauvalle, mutta on rikos mikäli juotat alaikäiselle lapsellesi. Näinhän se menee.
Puhutaanko me nyt rikoksista vai siitä, mikä on vaarallista?
Ei muuten ole rikos opettaa lasta kävelemään päin punaisia.. joten varmaan sallittua? Eli jopa suotavaa.. tällä sun logiikalla käännettynä. Ja sun johtopäätöksillä siis kaikki tekee niin.. ja vieläpä monta kertaa päivässä..?
 
Sä voit tietenkin kertoa myös muille, milloin meinaat vaihtaa aihetta, ei tietenkään ole pakko.
Aiheen nimi on "Onko alkoholin käyttö raskausaikana loppujen lopuksi niin paha asia?"

Ja on. Koska FAS. Mutta jos haluat jutella basilikan kasvatuksesta pihan yrttitarhassa, niin voidaan me siitäkin jutella. Tämä ei vain ole se ketju.
 
vierailija
Puhutaanko me nyt rikoksista vai siitä, mikä on vaarallista?
Ei muuten ole rikos opettaa lasta kävelemään päin punaisia.. joten varmaan sallittua? Eli jopa suotavaa.. tällä sun logiikalla käännettynä. Ja sun johtopäätöksillä siis kaikki tekee niin.. ja vieläpä monta kertaa päivässä..?
On taas yksi raskaana oleva palstalainen ottanut lasillisen punaviiniä vai useammankin, kirjoitat sekavasti vai etkö ymmärrä sarkasmia.
 
vierailija
Puhutaanko me nyt rikoksista vai siitä, mikä on vaarallista?
Ei muuten ole rikos opettaa lasta kävelemään päin punaisia.. joten varmaan sallittua? Eli jopa suotavaa.. tällä sun logiikalla käännettynä. Ja sun johtopäätöksillä siis kaikki tekee niin.. ja vieläpä monta kertaa päivässä..?
Luepa alkuperäinen teksti, mihin on vastattu, löytyy sinullekin punainen lanka.. ehkä
 

Yhteistyössä