Onko alaikäisenä hyväksikäyttänyt pedofiili?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta eikös tuo kerro siitä, että häntä luultavasti myöhemminkin kiinnostaa lapset...hän on kuitenkin itse jo murrosiässä ja sekaantuu lapsiin? Vai voidaanko tuossa tapauksessa puhua edes hyväksikäytöstä, vai onko se seksiin suostuttelua, jos kummatkin osapuolet ovat alaikäisiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mutta eikös tuo kerro siitä, että häntä luultavasti myöhemminkin kiinnostaa lapset...hän on kuitenkin itse jo murrosiässä ja sekaantuu lapsiin? Vai voidaanko tuossa tapauksessa puhua edes hyväksikäytöstä, vai onko se seksiin suostuttelua, jos kummatkin osapuolet ovat alaikäisiä?

Riippuu hyvin monesta asiasta. Ikäerosta, kypsyysasteesta, siitä mitä tapahtui ja miten, kenen kanssa jne. Ei voi tietää, kiinnostaako lapset häntä aikuisena - tuskin.

Kyse on voinut olla esim. siitä että siinä vaiheessa kun seksuaalisuus herää on aika lailla ihmeissään ja voi tapahtua kokeiluja samanikäisen kanssa tai sellaisen kanssa, jonka kanssa on muutaman vuoden ikäero.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No tarkoitin, että toinen ei HALUA. isompi suostuttelee...yms.

Väärin se on ja luultavasti hyväksikäyttöäkin tai raiskaus, mutta se ei kerro mitään siitä millainen kyseinen tyyppi on aikuisena seksuaalisuudeltaan. Voihan hän olla hyväksikäyttäjä, muuten kieroitunut tai pedofiili aikuisena, mutta sitä ei voi tietää sen perusteella mitä hän teki 13-vuotiaana.

Normaali nuori mielestäni kiinnostuu suunnilleen saman ikäisistä nuorista. 14v ehkä 12-15-vuotiaista jne. Jos 14v taas kiinnostuu 5-7-vuotiaasta, niin kyseessä on ainakn mahdollinen pedofiili... kenties itse hyväksikäytön kohde tms.

Yhteistyössä