onko aina uudelleensynnyttäjällä kovia jälkisupistuksia?

Elli33
Mulla oli kyllä molemmissa, mutta kestäähän ne, kun tietää, että kohtu siellä supistuu. Saa vissiin kipulääkkeitäkin sairaalasta, jos tarvis, en ole itse ottanut. Mulla on sattunut nännäihinkin imetys kovasti, mutta kun rasvaa, niin nännit alkavat vähitellen kestää eikä imetys sitten enää satu. Mieluummin kestän sen kivun, kuin käytän rintakumia, johon vauva saattaa liikaa tottua, mulla ainakin kävi ekan kanssa niin, tosin tiukka kielijännekin varmaan vaikutti asiaan.

Mulla ekan synnytyksen jälkeen jälkisupistukset oli kohtalaisia, ei kuitenkaan verrattavissa synnytyssuppareihin. Toisen synnytyksen jälkeen supistukset olivat todella voimakkaita ja kivuliaita- ihan samanlaisia kuin synnytyksessäkin, supistus tuli synnytyksen jälkeisenä päivänä joka kerta kun aloitti imettämisen ja oksensin joka kerta- helpottui parissa päivässä ja kyllä tarvitsin kipulääkettä niihin. Mutta kaikkihan me olemme erilaisia ja koemme kivun erilailla. Ei sitä kannata etukäteen kauhiasti pelätä.

En halua pelotella ja kai se on vähän tapauskohtaista. Mutta mulla oli tästä tokasta melkein tajunnan vieviä jälkisupistuksia! Kätilö sanoi mulle laitoksella että jokaisesta lapsesta on jälkisupistusten voimakkuus kertaa kaks edelliseen nähden. Tältä tosiaan tuntui. Kauhulla odotan nyt kun pääsee joulukuussa synnyttämään kolmosen, mitä silloin on luvassa jälkisupistus rintamalla! Kipulääkettä kannattaa pyytää heti kun siltä tuntuu.

Yhteistyössä