Onko aina oltava vauvakuume, jotta voi haluta lapsen?

  • Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti
neleh
Mulla ei todellakaan ole ollut vauvakuumetta ja tuskin koskaan tulee...
Ihan järkiperäinen päätös oli viimein hankkia lapsi, kun mies oli sitä jo monta vuotta toivonut.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Esikoisessa oli, kuopuksessa ei. Kuopus tehtiin vaan järkipäätöksellä heti esikoisen perään, sillä haluttiin pieni ikäero.
Tätä mä vähän hainkin.. Oliko hyvä päätös? Ei kait sitä lapsen teko koskaan kadu, mutta syntyikö se vauvan haluaminen raskauden aikana sellaseksi ihanaksi?
 
TilkkuTyttö
Mulla ei ole ollut varmaan koskaan vauvakuumetta, mut kaks lasta löytyy. En pidä kyseistä juttua tarpeellisena, siis vauvakuumetta. Lapset sai alkunsa yhteisestä päätöksestä kummallakin kerralla. Oltiin vaan sitä mieltä että voitais saada lapsia jos niin meille suodaan. Ei siinä sen kummempaa.
 
--------------
vauvakuume on nimenomaan huono syy hankkia vauva, jos sillä tarkoitetaan sellaista älytöntä lässytystä tyyliin "haluan söpön pienen nyytin... vauvat on niin ihania... blaa blaa". Paljon parempi on järjellä ajatella lapsen hankinnan sekä hyviä että huonoja puolia, ei se vauva kovin kauaa vauvana pysy vaan siitä tulee hankala uhmaikäinen.
 
-
Ei ollut vauvakuumetta, oli vain mielestämme sen aika. Ja onneksi ei ollut, tekemisessä menikin sitten kaksi vuotta.

En muutenkaan oikein ymmärrä niitä ihmisiä, jotka haluaisivat vielä yhden vauvan / kaipaavat vauva-aikaa juuri sen takia, että voi kun vauvat on ihania ja söpöjä ja voi sitä vauvan tuoksia jne... Tulee aina jotenkin sellainen mielikuva, että joku itsekkäästi haluaa itselleen vauvan, mutta ei ajattele asiaa yhtään pidemmälle lapsen tulevaisuuteen.
 

Yhteistyössä