Onko aihetta suuttua - miehen käytös

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli sovittiin eilen että lähdetään tänään aamulla ostamaan meille kakkosauto (valmiiksi katottu ja mies myi edellisen multa kysymättä yli viikko sitten) . Auto noin sadan km päässä meiltä isommassa kaupungissa.
Mies on yrittäjä ja lähti puol kahdeksalta töihin ja sano tulevansa tunnin päästä hakemaan.
Minä herätän kuopuksen ja esikoisen. Esikoisella vielä serkkutyttö kylässä. ja on tän päivän pois koulusta vaikka loma loppuikin jo. Laitan aamupalan ja käsken lasten pukea et ovat valmiina kun mies tulee. Tarkoitus oli käydä noiden lasten kans sit kauppakeskuksessa kun harvoin siellä käydään.

Menee se tunti ja vielä toinenkin. Soitan miehelle et millon tulee kun pitää olla päivällä jo takaisin kun tuon serkkutytön linja-auto kotiin lähtee silloin.
Mies sanoo ettei tiedä ja et soittaa sit ja lyö luurin kiinni.

Kolmen tunnin päästä soitan miehelle et nyt on pakko lähteä jos aiotaan se auto hakea niin et ehdin viemään sit tuon serkun vielä linja-autolle. Mies vaan sanoo et nyt ei ehdi ja katotaan myöhemmin ja taas luuri korvaan.

Lapset petty taas jälleen kerran. Ja mulla ei sitä autoa että oltais voitu käydä jossain lähempänä edes. Nyt sitte tässä ootan että millon puhelin soi ja sit pitää olla 10 min valmiina lähtemään kun miehelle sattuu passaamaan. Ihan sama miten muut tulee koulusta (ekaluokkalainen ei osaa vielä olla yksin montaa tuntia kun ei ole ollut pakkoa opetella) tai vaikka ois ruoan laitto kesken tms.

Ja seuraavaksi joudun soittamaan miehelle että tulee hakemaaan tuon serkun ja vie sen linja-autoon. Oli vaan puhe et minä vien kun ollaan haettu se toinen auto. Vaan ei ole autoa ja mies ei taatusti muista että en pääse täältä mihinkään. Kun ei ole tottunut siihen että joutuu huolehtimaan "mun" menemisistä ja kuskaamisista.

En ole edes vihainen. Tympii vaan totaalisesti koko homma.
Ja joo työt on tärkeitä mutta onko se aina minä ja lapset jotka joustaa ihan loputtomiin? Joskus pitäs laittaa niitä asioita tärkeysjärjestykseen.
Ja joo ei tämä edes ollu kovin iso juttu meidän arjessa mutta alkaa olla se piste iin päällä..

Kuulostaa ihan yrittäjän touhuille ;-)
Eipä tää kommentti varmaan auta eikä lohduta, mutta tuollaista se näyttää sivusta päivittäin seuraten olevan muillakin. Rouvat + lapset joustaa kun hommat venyy ja seuraava asiakas odottaa.
Pienfirmojen ongelma nimenomaan kun yrittäjä itse yrittää hoitaa kaiken....

Kuulostaa ihan yrittäjän touhuille ;-)
Eipä tää kommentti varmaan auta eikä lohduta, mutta tuollaista se näyttää sivusta päivittäin seuraten olevan muillakin. Rouvat + lapset joustaa kun hommat venyy ja seuraava asiakas odottaa.
Pienfirmojen ongelma nimenomaan kun yrittäjä itse yrittää hoitaa kaiken....

Se vaan että tuolla mun miehellä on 2 veljeään yhtiökumppanina ja tällä hetkellä n 25 työntekijää. Mut ei näytä sen kummempaa olevan siltikään.

[QUOTE="vieras";27380206]No ainakaan ei hirveästi kannata lapsille lupailla mitään, jos tuota tapahtuu useinkin. Tulee sitten mukavan yllätyksenä, jos joku meno toteutuukin[/QUOTE]

En yleensä kerrokkaan etukäteen mut pakkohan mun oli kertoa miks revin niitä kesken unien sängystä ylös.. Eikä tuo nyt edes kovin paljon etukäteen ollu jos tuntia ennen kerron et ollaan johonkin lähdössä.

Mun mies on yrittäjä ihan yksin vastuussa kaikesta ja kyllä minä ja lapsi joudutaan aika paljon joustamaan.Tosin jos sovin esim.vasut,neuvolat yms.perjantai-iltapäiviksi niin mies tekee silloin lyhyemmän päivän että päästään molemmat tuollaisiin juttuihin.

Tutulta kuulostaa meilläkin. Se on vaan valitettavasti niin, että yrittäjän on ne työt tehtävä silloinkun niitä on tai kohta ei ole koko yritystä.

Kyllä minä sen tiedän. Ja se on todella harvoin kun olen miehelle mitään aikatauluja laittamassa. Joskus vaan on tilanteita et en minäkään voi joustaa (tää ei sellanen ole vaikka tympii muuten koko juttu) .Ja tuo oli ihan miehen ehdotus et mennään heti aamusta.

[QUOTE="anni";27380224]Mun mies on yrittäjä ihan yksin vastuussa kaikesta ja kyllä minä ja lapsi joudutaan aika paljon joustamaan.Tosin jos sovin esim.vasut,neuvolat yms.perjantai-iltapäiviksi niin mies tekee silloin lyhyemmän päivän että päästään molemmat tuollaisiin juttuihin.[/QUOTE]

Meillä mies ei tiedä tuollaisista mitään kun hoidan ite kaiken. Myi vaan sen mun auton pois niin joutuu nyt pakosta sit osallistumaan minunki menemiseen. Asutaan niin korvessa ettei täältä kävellen mene kuin tuohon kyläkoululle.

[QUOTE="a p";27380241]Meillä mies ei tiedä tuollaisista mitään kun hoidan ite kaiken. Myi vaan sen mun auton pois niin joutuu nyt pakosta sit osallistumaan minunki menemiseen. Asutaan niin korvessa ettei täältä kävellen mene kuin tuohon kyläkoululle.[/QUOTE]

Meillä mies pitää tärkeänä osallistua lapsen juttuihin koska lapsi myös hänen joskus harvoin menen yksin.Ja meillä molemmilla omat autot.

Lähinnä se että onko mulla oikeus pettyä ja suuttua tästä tän aamuisesta? Vai nielenkö tässä nyt kiukkuni ja kiittelen miestä sit kun viimein pääsee sitä autoa hakemaan (en usko että tänään haetaan enää koko autoa) .

Varsinainen ongelmahan ei tässä nyt varmaan ole se yrittäjyys ja runsas työmäärä vaan se, että mies tekee päätöksiä kyselemättä vaimolta, eikä pidä lupauksiaan ja kertoo sitten asiasta tiuskimalla ja lyömällä luurin korvaan...

Kyllä mä repisin pelihousuni organisointikyvyn puutteesta ihan täysin. Jos on itse laatinut koko perheelle aikataulun auton hakuun, niin sitten se pidetään. Jos ei pysty pitämään, niin tilaa vaikka taksin muulle perheelle joka hoitaa homman.

Yrittäjä joutuu tekemään silloin kun muut eivät tee ja kyllä, työkin on tärkeää. Se edellyttää joustoa perheeltä. Mutta perheen asiatkin pitää pystyä järjestämään siten, ettei kaikki roiku siitä yrittäjästä, että hommat toimivat. Vai voiko yritystä hoitaa ilman työkaluja tai resursseja? Eihän muu perhe oikein voi toimia ilman tarvittavia välineitä, esim. se auto.

Minä en tuommosta sulattais. Ymmärrän joo että on yrittäjä jne. mutta jos itse ehdottaa, niin silloin myös itse soittaa ja peruu tarvittaessa! Suuttuisin. Itse teen töitä muualla + hoidan omaa firmaa, opiskelen sekä olen parisuhteessa. Ihan näin välikommenttina niille, jotka alkavat selittään mulle siitä mitä on oikea kiire.. Mutta siis takaisin aiheeseen, jos tuo ei ole jatkuvaa niin eihän se nyt vakavaa ole, mutta kyllä miehelläsi pitäisi sen verran olla aikaa, että soittaa tosiaan kun huomaa että hommat peruuntuu. Ja siis mitä * möi sun auton? Anteeksi nyt vaan mutta ei kukaan myy toisen aikuisen ihmisen autoa kertomatta mitään? oliko se auto sun? ja pitäähän aikuisen ihmien myös älytä se, että sinä et nyt pääse mihinkään ja jos on pakko päästä niin hänen on vain sovitettava aikataulut sinun kanssa!! Itsestäänselvä asia. Voi kauhea, maailmassa on myös sellaisia miehiä, jotka eivät ole narisistisia itseään täynnä oleviä minä-minä tyyppejä. Ugh. Jotenki raivostuttaa se miehen asenne mikä paistaa tuolta läpi. Se tuskin osaisi asettua sinun asemaasi?

No mun mielestä ois ollut hyvä sanoa, että suunnitelmista poiketen tänään onkin sellainen työpäivä, että ei onnistu järjestää työpäivän aikana tällaista. Ehkä teidän pitäisi illaksi taikka viikonlopuksi sopia tällaiset? En minä ainakaa vois järkkäillä tällaisia työpäivän aikana. Eli vähän huono suunnitelma ja huonosti miehen puolesta hoidettu asioista infoaminen. Luuria ei lyödä korvaan vaikka mikä olisi.

Se on niin helppo joillekin ämmille elää loisena kotona toisen rahoilla ja syyttää sitä työssäkäyvää siitä että "omistautuu työlleen liikaa" ja "ei välitä perheestään".

Kokemuksesta voin sanoa että mikään ei vituta niin paljon kuin se kun saa kuulla että "et välitä perheestäsi" kun samaan aikaan elätän perheen ja raadan yhteisen toimeentulon eteen niska limassa. Joku raja nyt jumalauta turhalle draamalle, keittiöjyräpelleilylle ja miehen selkään puukottamiselle pitää olla.

Joo, se on varmaan ehkä vaikea naisen aivoilla ymmärtää että joskus työasiat oikeasti OVAT niin tärkeitä että silloin pitää tinkiä muista menoista vaikka olisi jotain suunniteltukin mutta eihän se nyt samalla tarkoita sitä että ne olisivat arvojärjestyksessä perheen edellä. Miehenä en todellakaan voi ymmärtää sitä kuinka nainen vetää aina mukaan tunteet ja draaman ja alkaa pohtia että "nyt se ei varmaan välitä perheestään eikä minusta kun tekee noin". Ajatelkaa nyt perkele joskus vähän loogisemmin, yrittäkää edes.

"yhyy en päässyt sinne ja tänne ja kauppakeskukseen kun ilkeä sika mies vaan käy töissä, miten se kehtaa"

"tämä alkaa olla piste iin päälle meidän suhteessa että mies kehtaa käydä töissä arkipäivänä kun tärkeämpää olisi kuskata minua ja lapsia"

Siis ei jumalauta. Ja täällä toiset samanlaiset huutavat kuorossa tukea kanssasiskolle. Huoh.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt riittää draama;27380353:
Kokemuksesta voin sanoa että mikään ei vituta niin paljon kuin se kun saa kuulla että "et välitä perheestäsi" kun samaan aikaan elätän perheen ja raadan yhteisen toimeentulon eteen niska limassa. Joku raja nyt jumalauta turhalle draamalle, keittiöjyräpelleilylle ja miehen selkään puukottamiselle pitää olla.

Joooo. Näitä superukkoja pitäis nostaa korokkeelle ja antaa mitalit kaulaan joka sunnuntai jos ehtivät kotiin perhettä katsomaan. He pyörittävät koko Suomea omien sanojensa mukaan.

:D

Eka kysymys on se, miksi mies myi autosi sinulta kysymättä. Sehän on ongelman alku. Jos sitä ei olisi tapahtunut, niin ei olisi ollut tämänpäivisiäkään ongelmia. Vai oliko auton myynnistä keskusteltu jo etukäteen ja mies sitten laittoi vain toimeksi?

Mielestäni ihan turha selitellä, että sellaista se on yrittäjällä.
Ensinnäkin yrittäjällä ei olemitään etuoikeutta käyttäytyä ja puhua vittumaisesti puolisolleen. Toiseksi jos ei osaa sen vertaa suunnitella ja aikatauluttaa, että onnistuu edes yleensä sovitut menot pitämään, niin ei kummoinen yrittäjä ole ja kannattaisi mennä ulkopuoliselle töihin.

Mun mies myös yrittäjä. Ei tosiaan haitaa se, että joutuu olemaan paljon kiinni hommissa (lisään vielä, että en elä "loisena", vaan teen töitä) ja ymmärrän, että yllättäviä juttuja voi tulla eteen. Mutta olen kurkkuani myöten täynnä sitä, ettei muutoksista voi ilmoittaa! Muiden pitäisi vain arvailla, mitä on sattunut. Tai pidetäänkö sovitusta kiinni tunnin viiveellä vai onko kaikki peruttu. Ei tulisi itselleni mieleenkään kohdella muita (varsinkaan läheisiä) ihmisiä niin.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt riittää draama;27380353:
Se on niin helppo joillekin ämmille elää loisena kotona toisen rahoilla ja syyttää sitä työssäkäyvää siitä että "omistautuu työlleen liikaa" ja "ei välitä perheestään".

Niin siis se rouva hoitaa kotona yhteisiä lapsia, jotta Arvon Herra voipi käydä rauhassa töissä. Nyt oli tarkoitus hommata kakkosauto, jolloin äitee voipi kuskailla lapsia ja itseänsä ympäriinsä, jolloin Arvon Herran viimeisetkin kotivelvoitteet rajautuvat minimiin, kun ei tarvitse kuljetella perhettään ja perillisiään vaikkapa harrastuksiin taikka kauppaan... Arvon Herra saa sitten käydä entistä enemmän rauhassa töissä ja ajella sillä ykkösautolla tärkeitä menojaan.

olen kuule ihan samaa mieltä siitä loisena elämisestä. Jos toinen elättää, niin sillon sovitaan yhessä miten hommat hoidetaan. Kumminkin jos itse tuon asian sopii, niin sillon on myös velvollinen ilmottaan jos homma menee puihin. Itse en edes pystyis elään minkään ukon elätettävänä, koska älöttää semmonen taloudellinen riippuvuus. Että niin kauan ku maksan 50% laskuista niin ukko hoitaa myös oman osuutensa eikä kitise työväsymystä. Ja tuolle linjalle lähdetään niin miesten ongelma on se, etteivät kykene siltikään asettumaan sen "loisen" asemaan. Helppoa on elämä kotona lasten kanssa hoitaen kaikki..

Yhteistyössä