A
App
Vieras
On ahnetta.
Mä en ymmärrä miten jollekin on raha tärkeämpää kuin omien läheisten auttaminen. Sitä iloa, jota saa antamisesta ja toiselle hyvän tekemisestä, ei voi ostaa rahaalla. Mä koen siskon olevan samaa perhettä ja sen hyvinvointi vaikuttaa mun hyvinvointiin, joten tottakai teen parhaani että senkin hyvinvointi lisääntyy.
Toki arvoja on erilaisia, ja surullisen vallalla on itsekkyys ja oman edun tavoittelu.
Sisko on mulle tärkeä, mut mä en silti koe että olisi mun velvollisuus elättää sitä. Me ollaan kyllä annettu niille vauvatavaroita ja vaatteita, huonekaluja ja kaikenlaista mitä ei olla itse enää tarvittu ja millä niille on käyttöä. Haluan siskon voivan hyvin, mutta toisaalta haluan myös itse voida hyvin.
Meillä kuvio on aina mennyt niin että me ollaan annettu kaikkea siskolle eikä ne ole antaneet meille mitään. Ei tarvitsekaan antaa. Mua vaan mietityttää miten tää toimii tulevaisuudessa. Mä tykkään kauniista ja laadukkaista lastenvaatteista ja tavaroista ja näen niissä hyvänä jälleenmyyntiarvon. Käykö niin että mä joudun kokoajan ostamaan kaiken uutena ja maksamaan kalliin hinnan saamatta mitään takaisin ja sisko taas saa kaiken ilmaiseksi ja voi vielä myydä eteenpäin kun ei itse tarvi? Vai enkö mä saa ostaa sellaisia vaatteita ja tavaroita mistä tykkään.
Varmaan monen mielestä kuulostaa itsekkäältä pyytää noista rahaa, mut eikö sekin ole itsekästä että haluaa toiselta kaiken ilmaiseksi?