Onko ällöttävää ostaa vauvalle käytetty amme?

• Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"a.p"
Itse tässä olen kahdenvaiheilla. Periaatteena mulla on ostaa kaikki käytettynä jos vain mahdollista, mutta tuo amme mietityttää.
Saako sen pesulla ja desifiointi aineella sellaiseksi, ettei siinä mitään pöpöjä majaile.

Mikä siinä käytetyssä ammeessa on niin kamalaa, meillä samaa ammetta käyttää niin koirat kuin lapsetkin ja koskaan en oile sitä desifioinnut, eikä ole edes tullut mieleen sellainen. Miksi turhaan ostaa uuden, kun käytettynäkin saa, turhaa kulutusta ostaa uusi.

perjantai
Joo ei tietenkään voi käyttää jonkun vanhaa, vaan ihka uutta ja putipuhdasta. Ja sitten kun ne muoviammeet on käytetty yhdellä vauvalla, se viedään kaatopaikalle niiden satojen tuhansien muiden ammeiden sekaan. Ja maailma pelastuu!

"pöpö"
Ymmärrän hyvin tuon pöpöpelon, mutta oikeasti! mitä pöpöjä siinä voi olla huolellisen pesun ja mahdollisen desinfioimisen jälkeen. helpompi on varmaan löytää pöpöjä ammeen ulkopuolelta.

En mä ymmärrä mikä vika vanhassa ammeessa on? Kai sen pestyä saa? Jos on ollu käyttämättömänä, ni eiköhän pöpötkin oo siitä jo kuollu, ei ne kauheen kauaa muovin pinnalla elä. Ilman muuta ostaisin. Meillä käytettiin samaa ammetta kaikilla kolmella penskalla.

"maku"
Me ostettiin.. kyllä sen saa pestyä samalla tavalla kuin käytetyt vaatteetkin.. älytöntä luonnon haaskaamista ostaa kaikki uutena. Meidän tulevalle vauvalle on ostettu uutena vaunut ja pari vaatekappaletta.. la on parin vkon kuluttua. En koe, että mikään vauvalle hankituista olisi YÖK. Tosin suurin osa vanhoista jutuista on hänen isommilta sisaruksiltaan säästetty.

ok
Heh, huvittaa nämä "uusi on niin halpa" -vastaukset. Tuskin ap:lla vain rahan takia on periaate ostaa käytettyä.

Mä olen ostanut myös lähes kaiken käytettynä vauvalle, mutta ammeen toi isäni lahjaksi, oli uusi. Kylpytuki oli kyllä käytetty.

"vieras"
en kyllä ymmärrä minkälaisia pöpöjä siinä voi muka sellaisia olla, mitä teillä ei itsellänne olisi jo valmiiksi. desinfiointi kloritille riittää, ei siihen muuta tarvitse.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;24171420:
No hei haloo, maksaa 6 euroa... ostatko itsellesi alushousutkin käytettynä?
Eivät itelleen ostais, mutta vauvoilleen kuitenki, ku ostavan kestovaippoja käyettynä... :|

Ja mä kyllä ostasin uuden ammeen, maksaa esim. Ikeassa 5 euroa, prismassa jne. vajaa 10e...

Yhteistyössä