Onko 9900 euroa liikaa...? Autoista, taas... :P

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pusse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pusse"

Vieras
Hehei, autohörhö iskee jälleen :)

Saatuani todella myrkyllisen ja halveksivan viestin sähköpostiini autokauppiaalta, kun tein itselleni liian kalliista autosta tarjouksen, laskeuduin taas maanpinnalle, laskin rahani ja vertasin niiden yhteissummaa meille parhaiten sopivan auton hintaan ja ne riittää.
Mutta... Kun en autoista mitään tiedä ja tuntuu että tässä on kaikki suhteellisuudentaju sumentunut niin kertokaa mulle...

Onko 9900 euroa liikaa 126000km ajetusta, automaattisella ilmastoinnilla varustetusta, vuoden 2004 farmarista, joka EI ole ranskalainen, eikä Nissan?=)

Mun isä sanoi, kun valittelin autojen hintoja ja kuitenkin vaadin että siinä pitää olla ilmastointi (viime kesän lähes lämpöhalvauksen partaalla vm. 94 volkkarissa viettäneenä), että se tuo joka tapauksessa siihen hintaan aina tonnin pari lisää...

Ryöstetäänkö tässä nyt tietämätöntä, vai onko tuo ihan kohtuu hinta vai jopa edullinen?

Kukaan ei enää jaksa vastailla, kun oon niin ongelmapesä :(
Mutta hei! Ajatelkaa positiivisesti, jos sanotte vaan että edullinen on, osta pois niin en enää vaivaa teitä muutamaan vuoteen näillä autonostoasioilla :D

Vertaile vaikka nettiauton sivuilta muita samanlaisia ja niiden hintoja. Minusta tuo on kyllä paljon tuon ikäisestä autosta mutta riippuu aika paljon auton merkistäkin, esim Subaru.

Minkä merkkine tuo auto on? Onko huollot tehty ajallaan? ONko isoja remontteja mm jakohihnan vaihto tulossa? Riippuu tosi paljon noista seikoista, ja ainahan voit nettiautosta katsoa mitä vastaavat maksaa

ja mitäs vikaa Nissanissa on? :snotty: Mun Nissani on paljon kalliimpi ja vielä farmari ja en koe maksaneeni yhtään ylihintaa. Ainakin sen ajomukavuus on ihan eri kuin Golfin joka sekin farmari ja lähelle tota sun kuvausta sekä vuosissa että hinnassa. :snotty:

No ok, se on Skoda ja jakohihna vaihdettu 90000km niinku pitääkin ja käynyt juuri tällä viikolla huollossa muuten. Ei lommoja, kaksi omistajaa ollut...
Toki voin aina yrittää vähän kysellä hintaan alea mutta tuntuu etten uskalla enää kun yhdeltä suunnalta tuli jo niin kovaa turpiin...

Itseasiassa se mikä mun mieltä nyt sekottaa niin oli yks auto jota kyttäsin pitkään, vm 02 ja ilmastointi siinäkin, tosin ei automaattinen, kilometrejä VAIN 105000 ja maksoi 8900e. En voinut kuitenkaan käydä kiinni kun oli vanha auto vielä myymättä eikä sen menekistä ollut mitään käsitystä. Ja sit kun sen sain myytyä niin juuri edellisenä päivänä tuo "unelmapaketti" oli myyty.

[QUOTE="Pusse";22423774]Hehei, autohörhö iskee jälleen :)

Saatuani todella myrkyllisen ja halveksivan viestin sähköpostiini autokauppiaalta, kun tein itselleni liian kalliista autosta tarjouksen, ...
[/QUOTE]

Ohhoh! Huono päivä autokauppiaalla?

Minä kirjoittelin sulle yhtä sun toista siinä ketjussa (mm. "myyntivarasto" - auton käyttötarkoituksena rek.otteessa jnpp.).

Uteliaisuuttani kysyn, viitsisikä hieman referoida tuota sähköpostia. Siinä ketjussa kun sanoin, jotain senkin sunntaista, että on vain luonnollista, että näkemättä autoa tarjotaan vain sen verran minkä näkemättä varmasti myös uskaltaa tehdä, siinäkin mielessä, ettei myyjä tuollaista vedä hernettä....uteliasuuteni nyt siis vähän heräsi...

ja mitäs vikaa Nissanissa on? :snotty: Mun Nissani on paljon kalliimpi ja vielä farmari ja en koe maksaneeni yhtään ylihintaa. Ainakin sen ajomukavuus on ihan eri kuin Golfin joka sekin farmari ja lähelle tota sun kuvausta sekä vuosissa että hinnassa. :snotty:

Voih! Ei mitään! Se ei vaan ole miehen mieleen, itse olisin halunnut uudemman Volkswagen Golfin, mutta mies sanoo että se sopii ehkä meille 160 senttisille muttei heille 190 senttisille... Joo, wöy munkin mielestä, mutta näillä mennään...

Mun toka oma auto oli Nissan, vaikkakin Micra ja vuodelta 92 =), mutta itkin katkerasti kun se piti myydä. Tosin olen itkenyt jokaisen auton ja asunnon perään jonka olen joutunut jättämään taakse :D

Juuri ensimmäisen autoni vaihdoin pois (hyvä ettei tullut itselläkin tippa linssiin) ja sain tilalle Golffin farmarin, -96 ja ilmastointi löytyy sun muut kaikki. Hyvä se kyllä tämän pituiselle ainakin on :D Tiedän tunteen kun auto olis hommattava. Itse en ole kummemin merkkisuuntautunut eikä muutenkaan värillä väliä. Kunhan toimii ja perusjutut kunnossa. Minulla kun ei ollut mitään hajua edes autojen hinnoistakaan.

Ohhoh! Huono päivä autokauppiaalla?

Minä kirjoittelin sulle yhtä sun toista siinä ketjussa (mm. "myyntivarasto" - auton käyttötarkoituksena rek.otteessa jnpp.).

Uteliaisuuttani kysyn, viitsisikä hieman referoida tuota sähköpostia. Siinä ketjussa kun sanoin, jotain senkin sunntaista, että on vain luonnollista, että näkemättä autoa tarjotaan vain sen verran minkä näkemättä varmasti myös uskaltaa tehdä, siinäkin mielessä, ettei myyjä tuollaista vedä hernettä....uteliasuuteni nyt siis vähän heräsi...

Noh ehkä vähän liioittelin tuota myrkyllisyyttä, mutta kyllä musta asian voi ystävällisemminkin ilmaista, jos tarjoukseni on liikaa alakanttiin, tässä se vastaus:

"Me ollaan Pohjois-Suomen suurin ja Suomen viidenneksi suurin autokauppa.
Me tehdään täällä tosissaan autokauppaa, ei meillä ole aikaa pelleillä.

Koska Sinua auto kiinnostaa, niin tervetuloa autokaupoille. Mutta tämä kyseinen Skoda maksaa 12.000€+85€ toimitusmaksu. "

Vastasin mitä ystävällisimmin että pitääpä etsiä sitten autoa jostain muualta, kiitos kaunis :)

Ehkä pahoitin vaan turhasta mieleni, herkkäpeppu kun oon...

[QUOTE="Pusse";22424000]Voih! Ei mitään! Se ei vaan ole miehen mieleen, itse olisin halunnut uudemman Volkswagen Golfin, mutta mies sanoo että se sopii ehkä meille 160 senttisille muttei heille 190 senttisille... Joo, wöy munkin mielestä, mutta näillä mennään...

Mun toka oma auto oli Nissan, vaikkakin Micra ja vuodelta 92 =), mutta itkin katkerasti kun se piti myydä. Tosin olen itkenyt jokaisen auton ja asunnon perään jonka olen joutunut jättämään taakse :D[/QUOTE]

Ok.
Meillä on tosiaan kaks farmaria, Golf ja Nissan Primera. Mä rakastan tota Nissania, se on melkein uus ja kulkee kuin alus, miehen mielstä se taas on kuin "löysä lakritsa" :D Mun mielestä se on tyylikäs ja ajomukavuus pitkillä matkoilla on todella hyvä. Ja lisäplussaa on sen kojetaulussa joka on aivan erilainen kuin normaalisti. Mies ei taas tykkää siitä että se nopeusmittari ei oo siinä ratin välissä.
Mut toi Golf on sitten sellanen mikä menee suoraan aina, se on kuin vakautettu traktori siinä kun pitää tiellä pysysä. Menee hangessa ja jäällä ja vesiliirrossakin suoraan. Hiekkatieajossa ihan unelma. Tavaraa mahtuu molempiin periin hyvin, Nissaniin ehkä vähän enenmmän ja helpommin sullottuna. Gofin ajomukavuus ei oo niin huippua sitten istuinten kannalta eikä siinä ole mitään heinoa muutenkaan. se on sellanen "perusjätkä"

Mut joo, ei toi hinta mun mielestä oo liikaa. Kilometrejä sais ehkä olla vähän vähemmän mittarissa, mut ei toi vielä paha oo. ainakin Gofit kulkee vaivatta sen 300 000 ja enemmänkin.

( mä aina sanon miehelle että meidän autot on kuin me ite, toinen jäykkä paska joka kulkee aina suoraan vaikka tiessä on mutkia ja toinen letkee kiemura joka menee mutkille sillonkin kun vois mennä suoraan )

Minusta sillä, että ilmastointi on automaattinen verrattuna puoliautomaattiseen (volkkarin ja skodan systeemit ovat ymmärtääkseni yks yhteen) ei ole juurikaan etua. Minulla on ollut kahdessa autossa puoliautomaattinen eikä ole vaiva eikä mikään kääntää sitä nuppia=)

Yhteistyössä