Onko 85kg nuori nainen ihan oikeasti samalla viivalla normaalipainoisten kanssa miesten silmissä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"ihmettelijä"

Vieras
Vaikuttaako se ulkomuoto tosiaan niin paljon parinvalintaan? Kun tuntuu, että saan vain ystäviksi miehiä, mua sanotaan ihanaksi ja mukavaksi, hauskaksi jne. mutta silti kaikki miehet kiinnostuvat aina vain tiukasti kaverimielessä. Ne naiset, joista ollaan kiinnostuneita romanttisessa mielessä ovat aina hoikkia. Tai on minustakin oltu kiinnostuneita, mutta ne miehet taas yleensä ovat ihan hirveitä:X
Normaalit, kivannäköiset ja fiksut miehet ei vaan kiinnostu, vaikka seurassani viihtyvätkin ja saan heistä hyviä ystäviä.

Pitäisikö vaan harjoitella itsekuria ja laihduttaa ja treenata itsensä hoikaksi?

Laihduttaa, jotta saisi miehen? No en voi moista suositella. Jos itsestä tuntuu siltä että haluaa pudottaa painoa, niin se on asia erikseen. Mutta ei sitä kannata kenenkään muun ns. mieliksi tehdä.

Ei se miesten saanti ole ainakaan mulla ollut koskaan kiloista kiinni. Eikä tuo mies ole tuosta rinnalta lähtenyt lätkimään, vaikka otin painoa kympin jos toisenkin lisää vuosien varrella.

Toki ulkonäkö vaikuttaa, mutta ei se NIIN iso asia ole, että se olisi lähes jokaisen miehen kohdalla siitä kiinni.

Eikös hoikistumisesta olisi etua ihan sinulle itsellesikin, terveyshyötyjenkin merkeissä?

Itse en ainakaan ole kiinnostunut selkeästi pulskista miehistä, silloin kun parinvalinta oli ajankohtaista ;-) Pienet ylimääräiset ei haittaa jos persoona on kiinnostava ts. ei tartte olla pyykkilauta, empä ole itsekään...

Eikös hoikistumisesta olisi etua ihan sinulle itsellesikin, terveyshyötyjenkin merkeissä?

Itse en ainakaan ole kiinnostunut selkeästi pulskista miehistä, silloin kun parinvalinta oli ajankohtaista ;-) Pienet ylimääräiset ei haittaa jos persoona on kiinnostava ts. ei tartte olla pyykkilauta, empä ole itsekään...

Olisi tietty, mut en mä sillain erityisen huonosti voi, mulla on ihan ok kunto ja liikun kuitenkin. Terveystarkastuksessakin sanoivat, että kaikki ok, vaikka ylipainoa onkin. Enemmän ne olis sitten ne ulkonäölliset syyt.

Ja täytyy myöntää, että eipä minuakaan houkuta selvästi ylipainoiset miehet, vaikka itse lihava olenkin...

[QUOTE="ihmettelijä";25133361]
Ja täytyy myöntää, että eipä minuakaan houkuta selvästi ylipainoiset miehet, vaikka itse lihava olenkin...[/QUOTE]

Eli mitä sitten oikeastaan ihmettelet?

• Tykkää
Reactions: karma
Sanoisin, että kiloja enemmän vaikuttaa henkilön antama kuva itsestä joko suoraan tai alitajuisella tasolla. Jos nuori nainen on selvästi ylipainoinen, kertoo se useissa tapauksissa jotain myös hänen elintavoista ja tärkeinä pitämistä arvoista. (Voihan painoon vaikuttaa tietenkin sairaudetkin, masennus jne., mutta ihan yhtä lailla ne ovat osa ihmistä.)

Jos nuori nainen on selvästi ylipainoinen ollessaan biologisesti katsottuna elämänsä parhaassa kunnossa, ennustemerkit tulevaan eivät ole kovin otolliset. Joo, tiedän asia ei ole näin yksinkertainen ja myöhemmällä elämällä ei ole käsikirjoitettua kohtaloa oli nuoruus mikä hyvänsä...
Väkisin tulee kuitenkin mieleen, että kyseinen ihminen ei ole kovin kiinnostunut liikunnasta tai vaikka olisikin, elämässä rytmitys syömisen ja liikunnan kanssa ei ole tasapainossa. Ja mikä tilanne on sitten, kun ikää tulee lisää ja perheessä on lisäksi pari lasta.

En ole tuomitsemassa ketään, kerroin vain nuoren miehen näkemyksen.

Minä painoin yli 100 kiloa vielä hieman yli vuosi sitten. Ja tilanne oli kovin samanlainen, kaverina miehet kyllä kiinnostuivat ja oli paljonkin kaveri miehiä muttei mitään romanttista tms...

Pudotin painoa oman terveyteni takia kun alkoi olemaan vaikeaa jopa nousta portaita. Lääkäri ei mitään vikaa siis löytänyt minusta, kaikki arvot ok ja kuntotestitkin läpäisin ihan ok, mutta itseäni harmitti kun en vain jaksanut niinkuin olisin halunnut. Ja kas kummaa, olen nyt jaksavampi ja minulla on ihana mies :) Mutta ihan vain miesten takia en pudottaisi painoa, itsekin löysin mieheni itseasiassa silloin kun painoin vielä yli 90kg. Mieheni kannusti minua jatkamaan painon pudotusta terveemmän elämän takia. Että terveys oli ainakin minulle se syy :) Niin ja nykyään painan 83 kiloa ja olen viikolla 32 raskaana joten painonpudotus projekti on ollut nyt tauolla pitkän aikaa. Jatkuu sitten kun vauva syntyy :) Oma terveys on se tärkein mulle, siinä sivussa sitten tulee kivoja lisiä kuten parantunut kunto, pienemmät vaatteet ja hoikempi ulkomuoto.

Ja en sitten muuten suosittele mitään ihmedieettejä. Elämäntapa muutos on paras keino, eikä se edes mitään ihan hirveää vaadi. Multa se vaati vain pienemmän annokset, ihan siis lautasmallin mukaiset mutta vain hieman pienemmät. Ja liikunnan lisäämistä, kävele kauppareissut jos mahdollista ja ei kannata pelätä pidempääkään kävelymatkaa. Me kävelemme miehen kanssa melkein kaikki matkat, kesäisin käytämme paljon polkupyöriä. Että ei se mitään ihmeitä vaadi, vähän vain viitseliäisyyttä.

Tsemppiä, jos päädyt aloittamaan painon pudotuksen. Ja hei tee se itsesi takia, älä muiden! :)

[QUOTE="vieras";25133382]Eli mitä sitten oikeastaan ihmettelet?[/QUOTE]

No siis sitä, että onko miestenkin kohdalla näin? Monestihan kuitenkin sanotaan, että miehet viehättyvät runsaammista naisista. Naiset taas harvemmin runsaammista miehistä (ellei se ole tiukkaa lihasta).

[QUOTE="ihmettelijä";25133430]No siis sitä, että onko miestenkin kohdalla näin? Monestihan kuitenkin sanotaan, että miehet viehättyvät runsaammista naisista. Naiset taas harvemmin runsaammista miehistä (ellei se ole tiukkaa lihasta).[/QUOTE]
No tilastollisesti tämä ei pidä paikkaansa.

[QUOTE="ihmettelijä";25133430]No siis sitä, että onko miestenkin kohdalla näin? Monestihan kuitenkin sanotaan, että miehet viehättyvät runsaammista naisista. Naiset taas harvemmin runsaammista miehistä (ellei se ole tiukkaa lihasta).[/QUOTE]

Tämä on just niin tätä naisten logiikkaa! Yritetään ajatella positiivisesti omista vararenkaistaan.

Läski on kuitenkin aina läskiä!

• Tykkää
Reactions: mamacita_

Rajansa sillä runsaudellakin. Tarkoitan siis sitä, että itse olen 163 cm pitkä ja kun painan 65 kg, multa löytyy vähänrunsautta...eli on jotakin josta ottaa kiinni.

Hupsistaheijaa, kun sitten otin ja lihoin...ja vaaka näytti 85 kg. Ei sieltä peilistä enää siinä kohtaa kurkannut runsas nainen, vaan ihan jäätävä läski.

Nyt olen pudottanut painoa ja painan 72 kg...ja kyllä mä edelleen olen ihan oikeasti iso, enkä vain runsas. Perse hölskyy vartin, kun siihen kerran koskee ja selluliittiä riittää vaikka pienelle kylälle.

On miehiä joille ei koko merkkaa, miehiä joiden naisen pitää olla laiha ja miehiä joiden naisen pitää olla lihava. Ihan samoin, kuin meitä naisiakin.

• Tykkää
Reactions: karma
[QUOTE="ihmettelijä";25133430]No siis sitä, että onko miestenkin kohdalla näin? Monestihan kuitenkin sanotaan, että miehet viehättyvät runsaammista naisista.[/QUOTE]

Tämä pitää paikkansa tissien kohdalla. Ei mahan, käsivarsien tai leuan.

[QUOTE="ihmettelijä";25133230]Vaikuttaako se ulkomuoto tosiaan niin paljon parinvalintaan? Tai on minustakin oltu kiinnostuneita, mutta ne miehet taas yleensä ovat ihan hirveitä:X
Normaalit, kivannäköiset ja fiksut miehet ei vaan kiinnostu, vaikka seurassani viihtyvätkin ja saan heistä hyviä ystäviä.[/QUOTE]

Tää on mun mielestä niin ristiriitaista..

Pitääkö sitä painoa ajatella aina sitäkautta, että mitä joku mies on siitä mieltä? Eikö voi ajatella, että miltä itse tuntuu katsoa peiliin ja miltä itsestä tuntuu raahata sitä painoa mukanaan?

Noin niinkuin kumppaninakin sellainen ihminen on taatusti helpompi, joka ajattelee omaa vointiaan ja välittää itsestään oikeasti, eikä vain mieti, mitä hänestä on muut mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja missä logiikka;25133517:
No eikös nyt hoikka kuulu just siihen normaalipainoon?:D
Kuuluu, mutta aloittajan maailmassa näyttää olevan vain runsaita tai hoikkia naisia. Itse en ole vielä sellaista maailmaa nähnyt. ;)

No riippuu aika paljon myös pituudesta.
Itse olen 179cm ja painan 83kg
Ja saan huiskia miehiä pois kimpustani :-)

Mutta jotenkin nuo ylimääräiset kilot on tarttunut "oikeisiin" paikkoihin...

[QUOTE="ihmettelijä";25133562]Kuinka niin? Kyllähän mä nyt ymmärrän, että hoikat ovat niitä normaalipainoisia myös. Omista lähtökohdistani nyt vain normaalipainoinen on silmissäni aina hoikka. Kun vertaan itseeni.[/QUOTE]

tai siis kaikki normaalipainoiset ovat mielestäni hoikkia. Oli sitten indeksi ylä- tai alapäässä, mutta normaalin rajoissa kuitenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Keijupölly;25133531:
Pitääkö sitä painoa ajatella aina sitäkautta, että mitä joku mies on siitä mieltä? Eikö voi ajatella, että miltä itse tuntuu katsoa peiliin ja miltä itsestä tuntuu raahata sitä painoa mukanaan?

Noin niinkuin kumppaninakin sellainen ihminen on taatusti helpompi, joka ajattelee omaa vointiaan ja välittää itsestään oikeasti, eikä vain mieti, mitä hänestä on muut mieltä.

Juu, mutta kuin ei mulla ole ongelmaa painostani. Liikun ja voin hyvin painostani huolimatta. En tunne, että raahaan mukanani yhtään mitään, kannan itseni oikein hyvin. Moni tietysti kuvittelee, että mulla on paha ja hankala olla, mut ei mulla ole.
Tykkään itsestäni, mutta ilmeisesti se ei riitä, että joku voisi minustakin tykätä.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä