Onko 6 vuotta vanha kaukalo jo LIIAN vanha??

Meillä odotellaan neljättä vauvaa syntyväksi elokuussa. Edelliset kolme lasta on käyttäneet kaikki tuota esikoiselle ostettua auton turvakaukaloa ja sen iäksi tulee maaliskuussa 6 vuotta. Merkistä ei ole hajuakaan, on joskus ostettu Citymarketista tai jostain (saatiin se uutena esikoiselle). Kysymys siis kuuluu: Kannattaako neljännelle (ja viimeiselle) vauvalle ostaa uutta kaukaloa vai käykö vanha vielä?? Kaikki mielipiteet on tervetulleita!!! Uudet kaukalot on vain kauheen kalliita, päälle sata euroa :'(
 
Jos se kaukalo hyvässä kunnossa on niin ei siinä mun mielestä ainakaan pitäs olla mitään estettä että ei vois käyttää.

Uudet kaukalothan on vaan kehitetty vähän uudemman näkösiksi ja helppokäyttösemmiksi yms.

Ja ei sillä merkillä oo niin väliä. Ne on suurin osa vaan brändejä. Jos se on hyvin toiminu aikasemmilla niin miksei nytkin?
 
mä ostaisin uuden jos on jo kuusi vuotta takana, tai voihan sen ostaa käytettynäkin niin ei joudu maksamaan niin paljoa :)

Eikö tuossa toisessa turvaistuinketjussa monet sanoneet että viitisen vuotta vanhakin istuin on jo niin vanha että se muovi rupeaa haperoitumaan?

Ja onhan ne turva-asiatkin kehittyneet huimasti näin monessa vuodessa. Kyllä ainakin itse maksan mielelläni siitä että saa edes jonkun verran enemmän suojaa. Enkä siis väitä ettei ne silloin olleet turvallisia, vaan että kehitys on mennyt eteenpäin ja nykyiset ovat vielä turvallisempia.
 
Kyllä mä käyttäisin. Meidän kaukalossa (saatiin käytettynä miehen veljeltä ) oli pohjassa teksti "älä käytä 12/2008 jälkeen". Kertokaa nyt hyvät ihmiset, mitä vikaa siinä kaukalossa muka sen jälkeen on??? Meille syntymässä toinen lapsi heinäkuussa 2008 ja meinataan kyllä ko.kaukaloa käyttää kakkosellakin..
 
Mä ostaisin uuden tai sit käytetyn vähän nuoremman joltain tutulta.
Kyllä se 5v on meidän perheessä maksimi kaukalon käyttöiälle, niinkuin monet sanookin. Taitaa meidän nykyisessäkin olla käyttöohjeessa käyttöajan suositus.
 

Yhteistyössä