Onko 51 cm:n nukkumaleveys liian vähän?

Hei! Kertokaapa 1-2-vuotiaiden vanhemmat, onko 51 cem lasten päästävedettävän sängyn leveytenä liitan vähän? Olen löytänyt ihastuttavan vanhan ajan lastensängyn, joka on noin kapea. Mahtuuko siinä mukavasti nukkumaan pieni taapero; 1,5-vee ylöspäin?

Kiitos kommenteista ja kokemuksista!

Meillä on 80cm jatkettava lastensänky ja poika on siellä ihan miten päin sattuu, välillä myös poikittain, joten just ja just mahtuu. Riippuu tietty kuinka levoton nukkuja on. Jouduttiin ostamaan aika pian isompi sänky ku pinnasängyssä hakkasi päätä koko ajan hirveellä kolinalla ja eikös ne ole n.60cm leveitä.

Meidän 2-vuotias nukkuu 60 cm leveässä sängyssä. Se on mun vanha sänky ja ite nukuin siinä kouluikäiseksi asti enkä kyllä muista, että se koskaan olis liian kapea ollut.
Laitoin tytölle pinnasängyn pehmusteet siihen sänkyynsä, ettei ainakaan laitojen kolinaan heräisi.

Kokeilemalla varmaan huomaat onko hyvä, kyllähän se lapsi oppii varmasti vaatimaan vaikka 150cm sägyn, mikäli pyörimistä katsoo ja kapeempaan myös oppii. Kokeile ihmeessä, mikäli ei totu tai ongelmia tuo enempi, harkitse sitte suurempaa. Itse nukun isännän kanssa 140cm sängyssä ja tyty usein aamusta välissä- ja hyvin mahdutaan, välillä huomaa kun neiti yrittää ryöstää sängyn kun tilaa( yrittää ajaa meitit lattial), mut omassakaan ei ittetään kolhi,- ja ikä 1v 8kk ja vielä pinnis. Itse aikoinaan samoja kokoja nukkuneena ja sen sängyn tytölle laittaneena, vaikkei vielä testattu, ei mielestäni ongelma pitäisi olla ku tottumisessa korkeintaan.

beaz
Meidän 2,5-vuotiaalla on 56cm leveä sänky ja hyvin nukkuu siinä. Kyllähän se välillä kolisee, mutta taitaa kuitenkin enimmäkseen olla turvallinen olo. Ihan on sopusuihtaisen oloinen peti. Eihän aikuistenkaan 80cm suhteessa niin hirmu levee oo.

Yhteistyössä