Onko 4h+k+halli 157m2 liian iso kahdelle aikuiselle ja vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Tipitii
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No meillä oli paljon ennen lapsia 180neliötä ja nyt on aika pienen olosta. Siivous meillä menee niin että yläkerta harvemmin kun siellä vain nukutaan ja samaten työhuone ja sali alhaalla. Käyttöhuoneet sitten normaalisti.

Silloin kun me tämä nykyinen talo ostettiin niin tässä oli 9-11 h + k+s. Ja tosiaan ihan kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle ostettiin asunto, tilaa ei ole yhtään liikaa ja siivoamisen kyllä kestää kerran viikossa kunhan ylläpitää siisteyttä joka päivä :D

Ei kai se liian iso ole... Jää yksi ylimääräinen huonekin työ- tai vierashuoneeksi tai uuden perheenlisän varalle :)

Siivous onkin sitten toinen juttu.. Mun mielestä meille ainakin riittäis 10 neliöö jos sillä perusteella pitäis valita :) Nyt on 85 neliöö, 4h+k minä ja kaksi lasta siinä asutaan ja siivoomiseen olis kyllä kiva joku palkata :whistle:

Tipitii
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meillä oli paljon ennen lapsia 180neliötä ja nyt on aika pienen olosta. Siivous meillä menee niin että yläkerta harvemmin kun siellä vain nukutaan ja samaten työhuone ja sali alhaalla. Käyttöhuoneet sitten normaalisti.
Mutta kun me muutettaisiin tuohon 50-neliöisestä kaksiosta, niin mietin, että onkohan tuossa sittenkin liikaa "kulttuurishokkia", varsinkin kun en siivoamisesta tms. niin nauti, saati sitten pienen lapsen kanssa. ;) Kun yhtään ei oikein tiedä mitä odottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja TiiaNooraMarjaLeena:
Silloin kun me tämä nykyinen talo ostettiin niin tässä oli 9-11 h + k+s. Ja tosiaan ihan kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle ostettiin asunto, tilaa ei ole yhtään liikaa ja siivoamisen kyllä kestää kerran viikossa kunhan ylläpitää siisteyttä joka päivä :D
ollappa noin iso talo :)
meillä on parhaillaan 7h+k+s ja kaikenlaisia kummallisia eteisiä, kun on vanha talo...

Alkuperäinen kirjoittaja Tipitii:
Mutta kun me muutettaisiin tuohon 50-neliöisestä kaksiosta, niin mietin, että onkohan tuossa sittenkin liikaa "kulttuurishokkia", varsinkin kun en siivoamisesta tms. niin nauti, saati sitten pienen lapsen kanssa. ;) Kun yhtään ei oikein tiedä mitä odottaa.
eihän siellä tarvii joka nurkkaa joka siivouskerralla koluta, kun teitä on vasta kolme :D ja ihanaa kun on tilaa

vieras
No saman kokosesta me aikoinaan tähän muutettiin. Auttoi toki se että anoppi jätti tuon pramean puolen huonekalut tänne, nekun on tänne tehty niin ei halunnut ottaa mukaansa kun sinne 50 neliöön muutti. Eli huonekaluhankinnat on aika mittavia siinä alussa ellei ole yhtään varastossa ja matot yms. verhot jne... siivous on tosiaan pienemmästä päästä haitta, enemmän neliöitä niin ei se niin valtavasti likaannukaan kuin pieni kaksio.

Eikös se oo vähän niinku minimi asunnon koko? (ei tartte vetää herneitä nenään, jos asuu tiukemmin)

Meilläkin on 156m2 + kellari (vajaat 50 m2) ja se on kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle sopivan kokoinen. Huoneita 7+ 2 kellarissa, mutta kyllä niille kaikille on keksitty käyttöä. Miehellä ja mulla omat työhuoneet. Pelkästään se että portaat ovat väljät, khh, useampi pesuhuone& vessa vie neliöitä.

Mitään ei ole voinut uutta ostaa huonekaluissa (kolmio + varastossa miehen tavaroita). Kirpputorilla pyrin vanhoista yhä pääsemään eroon että tulisi tilaa...

Tipitii
Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Eikös se oo vähän niinku minimi asunnon koko? (ei tartte vetää herneitä nenään, jos asuu tiukemmin). Meilläkin on 156m2 + kellari (vajaat 50 m2) ja se on kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle sopivan kokoinen. Huoneita 7+ 2 kellarissa, mutta kyllä niille kaikille on keksitty käyttöä. Miehellä ja mulla omat työhuoneet. Pelkästään se että portaat ovat väljät, khh, useampi pesuhuone& vessa vie neliöitä.
Mä en taas ikimaailmassa keksisi meillä noin monelle huoneelle käyttöä! Nyt ajattelin noista huoneista, että 1 vanhemmille, 1 lapselle, 1 työhuoneeksi (luksusta!) ja yksi olohuoneeksi, hallille en keksi mitään järkevää käyttöä, sellainen läpikulkupaikka vain.

Eikös se oo vähän niinku minimi asunnon koko? (ei tartte vetää herneitä nenään, jos asuu tiukemmin). Meilläkin on 156m2 + kellari (vajaat 50 m2) ja se on kahdelle aikuiselle ja yhdelle lapselle sopivan kokoinen. Huoneita 7+ 2 kellarissa, mutta kyllä niille kaikille on keksitty käyttöä. Miehellä ja mulla omat työhuoneet. Pelkästään se että portaat ovat väljät, khh, useampi pesuhuone& vessa vie neliöitä.
Mä en taas ikimaailmassa keksisi meillä noin monelle huoneelle käyttöä! Nyt ajattelin noista huoneista, että 1 vanhemmille, 1 lapselle, 1 työhuoneeksi (luksusta!) ja yksi olohuoneeksi, hallille en keksi mitään järkevää käyttöä, sellainen läpikulkupaikka vain.
Meillä on alakerrassa 3 huonetta pelkästään ruokahuone+takkahuone+olohuone eli alakerran oleskelutila. Kyseessä ei ole isot huoneet, uusissa taloissa ne usein ovat vain samaa tilaa. Neliöissä päästään vasta noin 35 neliöön tossa.

Aulathan ovat yleensä nykypäivänä tv-huoneita ja olohuoneessa ei ole telkkaria.

Alkuperäinen kirjoittaja Shema Yisrael:
Ei ole mutta minua häiritsisi se että noin isossa talossa on vain 4 H+K.
Kyseessä siis kerrostaloasunto, johon kuitenkin kuuluu autotalli (+ neljä pientä parveketta - sairasta! ;) )
Vau, 4 parveketta, se on luxusta... Onko toi yhdistelty pienemmistä asunnoista?

Monesti autotallit lasketaan mainoksissa neliöihin, vaikka ne vievät helposti vaikkapa 20 neliötä asuintilasta. Kannattaa tarkistaa.

Tipitii
Vau, 4 parveketta, se on luxusta... Onko toi yhdistelty pienemmistä asunnoista?

Monesti autotallit lasketaan mainoksissa neliöihin, vaikka ne vievät helposti vaikkapa 20 neliötä asuintilasta. Kannattaa tarkistaa.
En yhtään tiedä, onko yhdistetty vai ei, kun pohjapiirustuksesta ei ole tietoakaan. Kyseessä on työsuhdeasunto, jota vain mies menisi katsomaan ennalta - mä en pääse lähestyvän synnytyksen takia.

miekkula
En yhtään tiedä, onko yhdistetty vai ei, kun pohjapiirustuksesta ei ole tietoakaan. Kyseessä on työsuhdeasunto, jota vain mies menisi katsomaan ennalta - mä en pääse lähestyvän synnytyksen takia.
Onko paikka kovinkin kaukana tai synnytys tosi lähellä. Kyllä minä menisin katsomaan...
Mielestäni on aika hassua kysyä, onko liian iso... kun olette siellä asuneet jonkin aikaa, niin ette halua pienempään muuttaa. Talon koko on vähän kuin raha tilillä... kaikki mitä on niin menee käyttöön :)

Tipitii
Alkuperäinen kirjoittaja miekkula:
Onko paikka kovinkin kaukana tai synnytys tosi lähellä. Kyllä minä menisin katsomaan...
Mielestäni on aika hassua kysyä, onko liian iso... kun olette siellä asuneet jonkin aikaa, niin ette halua pienempään muuttaa.
On. :) Synnytys Suomessa, uusi koti Keski-Euroopassa. Ja "vieras": emme maksa vuokraa itse.

Yhteistyössä