Onko 3v valmis hoitoon.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ihmettelee

Vieras
Ollut nyt hoidossa reilu 2kk.

Hoidossa on myös reilu 2v poika ja 4v tyttö. Ei osallistu muiden leikkeihin ja jos osallistuukin niin vaan niihin missä juostaan ja riehutaan. Rauhallisesti ei leiki, nappaa vaan muilta lelut muttei kuitenkaan niilläkään leiki.
Hoitajalta kyselee jatkuvasti koska haetaan tai mitä syödään. Tai sitten kiertää taloa mököttäen ympäri.
Lapsilla on paljon leluja ja ylipäätään puuhaa mutta tyttö ei tahdo mihkään osallistua.
 
Lapsi hakee vielä omaa paikkaansa, riehumisleikkeihin on helpompi osallistua kuin rauhallisiin leikkeihin. Leikin rakentamiseen tarvittaisiin selvästi aikuisen apua, toivottavasti hoitajalla on motivaatiota siihen.
 
Mä oon kanssa nähnyt tuollaista riehuntaa lapselta porukassa, joka ei ole tottunut olemaan esim hoidossa muiden kanssa. Ei oikein osaa sitten keskittyä tai leikkiä mitään nätisti jos on muita mukana ja menee koko ajan "yli". Ajan kanssa varmaan oppii.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuttu:
Mä oon kanssa nähnyt tuollaista riehuntaa lapselta porukassa, joka ei ole tottunut olemaan esim hoidossa muiden kanssa. Ei oikein osaa sitten keskittyä tai leikkiä mitään nätisti jos on muita mukana ja menee koko ajan "yli". Ajan kanssa varmaan oppii.

Aika varmaan tekee tehtävänsä. Pelkään vaan että laps kohta kokee hoidossa olon ei kivana asiana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Mites muuten, osaako miten hyvin puhua tyttö jo? Ajattelin että jos vaikuttais jollain tapaa...

Aika heikosti. Lapset kyllä tuntuvat ymmärtävän toisiaan mutta aikuisille tytön juttelut menee aikalailla ohi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja poppaliina:
Juu, niin aattelin että jos puhumisella ei saa "ajettua asioita" niin jos se sit reagoi tuolla tavoin. Tai jos ei yksinkertaisesti viihdy ja on levottomampi muutenkin luonteeltaan.

Olemukseltaan se on tosi rauhallinen mun mielestä. Kai se kotonaan sitten sanoo jos ei tykkää olla.
 
jaa, no meillä on kutsuttu lähistöltä lapsia käymän ja olivat tuollaisia. Tutkivat vaan tavaroita ja kulkevat huoneesta toiseen, vaikka tulivat leikkimään. Pari tuntia kului penkoen paikkoja. En jaksa ihan lähiaikoina kutsua lapselle kaveria, liian kova homma.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
jaa, no meillä on kutsuttu lähistöltä lapsia käymän ja olivat tuollaisia. Tutkivat vaan tavaroita ja kulkevat huoneesta toiseen, vaikka tulivat leikkimään. Pari tuntia kului penkoen paikkoja. En jaksa ihan lähiaikoina kutsua lapselle kaveria, liian kova homma.

ihan päiväkodissa ovat että luulisi osaavan myös leikkiä.
 

Yhteistyössä