Onko 3000 mm kosteusssuoja = vedenpitävä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pylväs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pylväs

Vieras
Katselin ostoksilla käydessäni yhtä ulkoilupukua (tais olla Icepeak) jossa mainittiin vesipilariarvoksi 3000 mm ja teksti waterproof. Onko se täysin sadeasun veroinen? Jos ei ole niin kuinka kovaa sadetta se pitää tai kestääkö istua esim. märällä sammaleella tai lumessa?

3000 lasketaan jo vedenpitäväksi. Kestää leikit lumessa ja loskassa, ja istumisen märällä sammaleella, eikä sadekaan haittaa ellei sitä tule kuin saavista kaataen ja tuntikausia :)

Mun mielestä paras vesipilari on 10000 toi 3tuhatta luokitellaan vedenkestäväksi , mutta ei kyllä pidä/kestä käytössä kovinkaan kauan. Itselleni ostin ulkoilupuvun joka oli 5000 ja ei kestänyt vesitiiviinä vuottakaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
3000 lasketaan jo vedenpitäväksi. Kestää leikit lumessa ja loskassa, ja istumisen märällä sammaleella, eikä sadekaan haittaa ellei sitä tule kuin saavista kaataen ja tuntikausia :)

Mitäs jos tarvii pyöräillä 40 min työmatka rankkasateessa? Mun yhestä kalvollisesta takista ainaskin tuli läpi kun kävelin 30 min rankkasateessa. Pahiten vuoti saumat mut myös ehjiltä kohilta tuli läpi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mitäs jos tarvii pyöräillä 40 min työmatka rankkasateessa? Mun yhestä kalvollisesta takista ainaskin tuli läpi kun kävelin 30 min rankkasateessa. Pahiten vuoti saumat mut myös ehjiltä kohilta tuli läpi.

En usko, että se on paras asu tuota ajatellen :/

En usko, että se on paras asu tuota ajatellen :/ [/quote]

Ai että tulee jo läpi? Millanen sitten pitää?

Ai että tulee jo läpi? Millanen sitten pitää?

Sanoisin, että sellainen jossa on vesipilariarvo 10 000 ja saumat teipattu.

Jassoo... Mainoksissa olen yleensä nähnyt esim DrymaxX asuja joissa on 5000-8000....eli pitäis olla vielä enemmän. Mites 5000 mm? Eikö se pidä jo ainakin jonkun verran?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselleni ostin ulkoilupuvun joka oli 5000 ja ei kestänyt vesitiiviinä vuottakaan :(

Mitä merkkiä? Kastuiko se pahastikin läpi vai ainoastaan sillei pikkusen?

Intersportista ostin ja merkki oli McKinley OHV. oli jotain 180? ja ostin -50% Pahasti läpi ei tullu , mutta kuitenkin oli sisältä kostea ja housut varsinkin kului takapuolesta pyöräillessä.

Itselleni ostin ulkoilupuvun joka oli 5000 ja ei kestänyt vesitiiviinä vuottakaan :(

Mitä merkkiä? Kastuiko se pahastikin läpi vai ainoastaan sillei pikkusen?

Intersportista ostin ja merkki oli McKinley OHV. oli jotain 180? ja ostin -50% Pahasti läpi ei tullu , mutta kuitenkin oli sisältä kostea ja housut varsinkin kului takapuolesta pyöräillessä.

Lisäksi kuivuminenkin alkoi pitenemään eli oli kostea kauemmin ja tuntui että kangas melkein imi vettä. Oikein ja harvoin pesin pukua.

Se kalvotakki joka multa kastu oli vissiin joku 1500 - 2000 mm...Siinä ei muistaakseni erikseen kehuttu vedenpitävyyttä. Rukka AWS Wind. Onkohan se eri matskua kuin jotkut toiset AWS:t jotka käsittääkseni pitävät?

Toisaalta pienempikin vedenpitävyys on etua verrattuna siihen että tavallinen vedenhylkivyyssuojattu tuulipuku imee kovan sateen samantien läpi. Siitäkin on kokemusta.

Yhteistyössä