onko 30-vuotiuas vielä nuori?

  • Viestiketjun aloittaja vIeRaS
  • Ensimmäinen viesti
Mulla tulee vasta 29 tänä vuonna ja tunnen itseni ihan suht nuoreksi, vaikka monissa seikoissa huomaa ettei asia näin ole.
Ja mikä siinä on, että esim. telkassa kolmikymppiset näyttää todella vanhoilta!
 
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja Dietorelle:
on musta vielä ihan nuori. mä aion olla nuori vielä 50 vuotiaanakin.
se kuinka aikuinen on riippuu tyypistä, ei iästä.
Mä en ymmärrä tätä että ihminen ei voi myöntää vanhenevansa ja tulevansa vanhaksi, vaan pitäis olla aina nuori. Mielen pitäis olla niinku nuorella ja fyysisestikin pitäis olla nuori, rypytön. Että ei muuta kuin korjaamaan kauneusleikkauksilla kun tulee ryppyjä.

 
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja siru16:
Mun mielestä sen ikänen on jo jonkun mummo, ei äiti.
"Mä oon niin h**metin huolissani mun 15 vee tyttärestä! Mä haluisin, et se olis täällä juhlimassa mun kolmikymppisiä eikä luuhaamassa poikien kaa!"
 
tunnen, säälin
Tunnen yli 3-kymppisen joka on kuin teini paitsi näöltään ja muodoltaan.
Aina juhlimassa ukon mukana ja lapset mummilla ja isomummilla melkein joka viikonloppu. Kotona myös pitävät paljon ryyppy ja kortti-iltoja kavereineen ja lapset valvoo niin pitkään kun jaksaa.
 
Turkilmas
Mä en kyllä parhaalla tahdollanikaan tunne itseäni enää nuoreksi. Kyllä mä olen aikuinen ja välillä kauhistelen itsekin miten lapsellinen silti vielä :D.

Ja mun täytyy rehellisesti sanoa, että ihmettelen ikäisiäni jotka aivan pokkana toteavat olevansa vielä liian nuoria perheen perustamiseen ja viipottaa bilettämässä harva se viikonloppu.

Ei tietenkään mulle kuulu, mutta itse taas mietin että alkaa olla kolmekymppisenä jo perheen perustamisen yläikärajoilla. Makuasioita tietty.
 
papukaijan ruokottomat puheet
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja mun täytyy rehellisesti sanoa, että ihmettelen ikäisiäni jotka aivan pokkana toteavat olevansa vielä liian nuoria perheen perustamiseen ja viipottaa bilettämässä harva se viikonloppu.

Ei tietenkään mulle kuulu, mutta itse taas mietin että alkaa olla kolmekymppisenä jo perheen perustamisen yläikärajoilla. Makuasioita tietty.
Ehkä eivät halua perhettä ollenkaan, mutta eivät vaan halua sinulle sanoa jyrkkää totuttaan?

Mä olin noin 25-vuotiaana sinkku ja otti ihan uskomattoman paljon kupoliin eräs miesihminen, joka kyseli, että "etkö aio koskaan perustaa perhettä"? Mulle oli täysin realistinen vaihtoehto, että jollen löydä mieluista puoliskoa, niin jätän perustamatta! (Löysin sittemmin, mutta se ei ollut missään vaiheessa itsestäänselvyys.) Minulla oli silloin muutaman vuoden vanhempi naispuolinen kaveri, joka oli myös epävarma aikooko koskaan perustaa perhettä. Hän puolestaan on nyt 38-vuotias eikä omien sanojensa mukaan aio koskaan hankkia lapsia.
 
Soiku
Mä täytän seuraavaksi 32v, tunnen itseni nuoreksi. Enkä ikinä ole ollut maailman ja itseni kanssa näin sinut kuin nyt olen. En haluaisi ollakaan enää parikymppinen, yäk :)

Voi olla, että pikku hiljaa tulee juonteita, mut mä rakastan niitä :) Musta on paljon kivempaa näin, kun ei tartte stressata ihan kaikesta ollakseen hyvännäköinen ja kiva ja kaikkea. Muitten silmissä siis. Mä olen mä ja hyvä niin. Tykkään laskea pulkkamäkeä, laittaa pään sekaisin Särkänniemen laitteissa, leikkiä barbeilla esikoisen kanssa :) Aikuisena olo voi olla näköjään tosi kivaa. Sit kun mun ikä alkaa vitosella, niin voipi olla että alkaa tuntea itsensä vanhaksi. Mut lasken mä pulkalla varmaan vielä silloinkin. Jos lonkat kestää :)
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Ja mun täytyy rehellisesti sanoa, että ihmettelen ikäisiäni jotka aivan pokkana toteavat olevansa vielä liian nuoria perheen perustamiseen ja viipottaa bilettämässä harva se viikonloppu.

Ei tietenkään mulle kuulu, mutta itse taas mietin että alkaa olla kolmekymppisenä jo perheen perustamisen yläikärajoilla. Makuasioita tietty.
Ehkä eivät halua perhettä ollenkaan, mutta eivät vaan halua sinulle sanoa jyrkkää totuttaan?

Mä olin noin 25-vuotiaana sinkku ja otti ihan uskomattoman paljon kupoliin eräs miesihminen, joka kyseli, että "etkö aio koskaan perustaa perhettä"? Mulle oli täysin realistinen vaihtoehto, että jollen löydä mieluista puoliskoa, niin jätän perustamatta! (Löysin sittemmin, mutta se ei ollut missään vaiheessa itsestäänselvyys.) Minulla oli silloin muutaman vuoden vanhempi naispuolinen kaveri, joka oli myös epävarma aikooko koskaan perustaa perhettä. Hän puolestaan on nyt 38-vuotias eikä omien sanojensa mukaan aio koskaan hankkia lapsia.
Siis mun mielestä on aivan järkyttävää jos joku kyselisi tommosia. Tottakai olen ystävieni kanssa jutellut asioista ja joskus kysellytkin perheen perustamisesta. Mutta yleensä ihan hienotunteisesti, eikä mulle tarvi varoa sanomisiaan :D.

Mutta se mitä mä ajoin takaa, niin kun usein lukee lehdissäkin että joku julkimo toteaa ettei vielä ole lasten aika jne. En siis tarkoittanut ystäväpiiriäni, enkä edes tuttaviani :).

Ja tosiaan, mun puolesta jokainen perustaa perheensä milloin haluaa, tai jättää perustamatta jos haluaa. Mä vaan en ymmärrä miten joku voi olla kolmekymppisenä liian nuori perustamaan perheen. Kun mun mielestä kolmekymppinen ei ole enää nuori.
 
kolmekymppinen
Mä kuvittelin nuorempana olevani paljon aikuisempi 30 vuotiaana,mutta nyt huomaan,että mulla on vielä paaaaljon opittavaa elämästä ja tunnen itseni vielä keskenkasvuiseksi. Ei ikä ole pelkkiä numeroita joku voi olla aikuinen jo syntyessään ja joku taas ei kasva koskaan aikuiseksi.
 

Yhteistyössä