onko 3 harrastusta liikaa eskarilaiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Eli kotihoidossa eskariin asti ollut kävis 3 eri harrastuksessa eskarin lisäksi:soittotunti,kuvataidekoulu ja tanssi.
Ei oo mun lapsi mut mietin vaan sitä että kotihoidosta eskariin siirtyminen on varmasti iso,voimia vievä muutos niin onko noin iso määrä harrastuksia liikaa? Miten paljon teidän lapsilla on ollu harrastuksia eskarivuonna?

Mun mielestä on. Meillä pojalla oli VAIN jalkapalloharrastus ja se on 2-3 kertaa viikossa (harkat +pelit). Poika nyt 7v, mutta sama oli kun oli eskarissa. Sain harmaita hiuksia kun kauhistelin tota määrää.

Mun mielestä nuo on ehkä ihan ok, ei oo kuitenkaa kovin samanlaisia harrastuksia. Ja riippuu miten lapsi ottaa nuo harrastukset. Onko kiva lähtee harrastuksiin vai sanooko usein ettei jaksais jne.

Meillä lapsi harrasti jääkiekkoa, 2 kertaa viikossa harkat plus aika usein oli viikonloppuna joku peli.Nyt en enää tiedä jatkaako syksyllä tuota harrastusta. Ainakin lapsi on nyt sitä mieltä ettei halua enää harrastaa tuota. Ja monesti saatiin kauden aikana puhua siitä että mennäkkö harkkoihin kun toinen ei millään olis jaksanu.

Riippuu lapsesta! Itse olin eskarissa jo 5 x vko luistelemassa ja rakastin sitä. Omani tykkää myös kovasti harrastaa. Täytti juuri 5v ja käy yhdessä harrastuksessa 2 x vko ja toisessa 1 x vko. Syksyllä 3 x vko + 1 x vko. Lapsi tykkää kovasti ja haluaisi harrastaa lisää.

Meillä harrastukset on osittain niin, että on jo klo 16 ohi. Eli olisi hankala järjestää, jolloi pystyttäisi miehen kanssa järkkäilemään työaikaamme itse. Mutta siitä kiva, että kotiaikaa jää kyllä mukavasti. Lapset ovat todella erilaisia. En usko, että tuo meidän kakkonen on yhtä menevää sorttia.

Aikuisena sen ymmärtää mitä oma aikuiseksi asti jatkunut harrastus on vaatinut vanhemmilta. Mutta olen niin kiitolllinen, että olen saanut harrastaa. Luistelu on osa "minuutta".

Yhteistyössä