Onko 3½ vuotta liian suuri ikäero

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettivÄmmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ehkä ihan lapsena, mutta sitten aikuisena kyllä. :) Mutta sama juttu se on mulla ja mun siskolla, vaikka meillä on se perinteinen 2 vuotta...

Toisaalta onhan niitä poikkeuksiakin. Meidänkin pihassa on yhdet lapset (kolme niistä samasta perheestä), jotka leikkii kaikki keskenään tosi paljon ja ihan sujuvasti, vaikka vanhin on 11 ja nuorin n. 4 vuotta. :)

Meillä on tuo ikäero ja ainakin nyt vielä hyvä...isompi poika kohta 4 vuotta ja vauva 5kk, isoveli auttaa kovasti vauvan hoidossa ja osaa jo vähän leikkiäkkin vauvan kans ja vauva ainakin mielenkiinnolla seuraa miten autoilla ajetaan.
On tietty välillä pientä mustasukkaisuutta ilmassa, varsinkin alussa kun vauva oli kokoajan tissillä, niin isompi olis halunnu aina just sillon syliin ja kaikkea muuta pientä mukavaa keksii isompi...

Meijän 1-vuotias ja reilu nelivuotias kyllä leikkivät jo yhdessä! Ja nauttivat äärettömästi toistensa seurasta. Jatkuvasti halivat ja suukottelevat. Joskus isoveli toki tahtoo leikkiä ilman pikkuvelua, mutta yleensä ovat kuin paita ja peppu =) <3

Alkuperäinen kirjoittaja yks äiti:
Meijän 1-vuotias ja reilu nelivuotias kyllä leikkivät jo yhdessä! Ja nauttivat äärettömästi toistensa seurasta. Jatkuvasti halivat ja suukottelevat. Joskus isoveli toki tahtoo leikkiä ilman pikkuvelua, mutta yleensä ovat kuin paita ja peppu =) <3

Niin ja mustasukkaisuutta ei ole koskaan ollut, kun isoveli oli jo niin iso, kun vauva syntyi. Hyvin ymmärsi kaikki imetysasiat ym, mitkä vei äidiltä aikaa. Pikkuveljen syntymä oli hälle jotenki tosi luonteva juttu. Aina auttanut kovasti vauvan hoidossa jne. Nyt juoksevat kilpaa ja höpsöttelevät keskenään. :)

Ei ole, meillä on kolme ja puoli vuotta esikoisen (tyttö) ja pojan välillä. Jaksaa itekin paremmin toisen vauva-ajan kun esikoinen on jo isompi. Itse en ainakaan olisi kyennyt hoitamaan toista lasta esikoisen ollessa esim. parivuotias, oli/on sen verran vaativa lapsi.

Meillä on jostain syystä vain kinaa poikien välillä. Ikäeroa tasan 3,5 vuotta. En tiedä mikä tota vanhempaa vaivaa, kun ei leikkisi yhtään sovussa. Pienempi niin tahtoisi leikkiä ja nauttisi isoveljestä, mutta ei :headwall:
Liekö vika kasvatuksessa, en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Meillä on jostain syystä vain kinaa poikien välillä. Ikäeroa tasan 3,5 vuotta. En tiedä mikä tota vanhempaa vaivaa, kun ei leikkisi yhtään sovussa. Pienempi niin tahtoisi leikkiä ja nauttisi isoveljestä, mutta ei :headwall:

En usko. :D Siis että kasvatuksessa.

Mä ja mun sisko ei osattu koko lapsuusaikana leikkiä yhdessä riitelemättä. Mutta nykyisin ollaan parhaita ystävyksiä. ...eipä ois äiti uskonut silloin, kun toisella oli musta silmä ja toisella hammas halki. :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:

En usko. :D Siis että kasvatuksessa.

Mä ja mun sisko ei osattu koko lapsuusaikana leikkiä yhdessä riitelemättä. Mutta nykyisin ollaan parhaita ystävyksiä. ...eipä ois äiti uskonut silloin, kun toisella oli musta silmä ja toisella hammas halki. :saint:

Kiitos lohdutuksesta :hug:
Tuntuu vaan täällä palstalla, että kaikkien lapset on niin kilttejä ja tulevat aina toimeen sisarusten kanssa.

Tarkoitus ei ollut lannistaa ap:a, kerroinpahan vaan miten meillä tällä hetkellä.

Yhteistyössä