Onko 25-vuotias mielestäsi vielä nuori?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ikäkriisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ikäkriisi

Vieras
Onhan tottakai 40-vuotiaskin vielä tavallaan nuori yms. Mutta jos puhutaan ihan nuorista nuorista:) Ymmärtääköhän kukaan, mitä tarkoitan.
Jos esim. joku yökerho on vaikkapa suunnattu "nuorille" niin, ajatteletteko 25-vuotiaan vielä kuuluvan siihen ryhmään? Tai joku vaateliike on "nuorten kauppa" niin onko silloin vielä 25-vuotiaalle?
Ajatteletteko te 25-vuotiasta "tyttönä" tai nuorena naisena, vai ihan aikuisena naisena?

Täytän itse tänään 25-vuotta ja heräsin todellisuuteen, etten mä taida enää olla nuori.
Ikääntyminen on luonnollista, eikä sille nyt voi mitään että joka vuosi vanhenee.
En tiedä silti, miksi otan tämän niin raskaasti. Useinhan vitsaillaan myös, että 25 on se viimeinen ikä, jonka nainen koskaan täyttää.

On minun mielestä vielä nuori.

Olen huomannut nyt kun 30v täytin, että on vähän rajalla tuon iän kanssa.. toiset sanoo että olen jo vanha ja toiset totee nuorihan sä vielä olet :D

ota tuosta nyt selvää kumpaan ryhmään sitä kuuluu :D

Olet näin vanhemman kannalta vielä todella nuori. Ei ikäjaksot kulje enää samalla tavalla kuin alussa - vauva- taapero - lapsi - eskari jne. Sanoisin että nuori on jotain 15-30 vuoden välillä.
On huomioitava, että iän lisääntyessä vertailu prosentteina on hyvä mittari. 10 ja 20 -vuotiaan ero on hurja, mutta esim. 30 ja 40 vuotiailla ero ei enää ole huomattava. Usein kysytään mielipiteitä esim. 25 ja 35-vuotiaiden parisuhteesta, mutta en näe siinä muuta kuin kysymyksen kummankin heniksestä tasosta. Jos vertaamme nykyisiä 60-vuotiaita omiin isovanhempiimme saman ikäisinä, niin ero on useimmiten valtava. 60-luvulla 45-vuotias näytti usein samalta olemukseltaan kuin 60-65-vuotias tänään. Maailma muuttuu ja ihmiset sen mukana.

Nuorisolaki sanoo niin:

2 §
Määritelmät

Tässä laissa tarkoitetaan:

1) nuorilla alle 29-vuotiaita;

Noista sun antamista määritelmistä 25-vuotias on ehkä 'nuori nainen'. Myös nuori aikuinen voisi olla hyvä määritelmä. Ei kuitenkaan minun mielestäni 25-vuotias ole enää nuori, vaan selkeästi jo aikuinen. Sitä 'aikuista' voi sitten lisämääritelmillä tarkentaa.

25vuotias on ihan tyttö vielä mun 42vuotiaan VANHAN harpun mielestä. Eli varmaan kaikkien
40+ mielestä 25v vielä todella nuori. Mun anoppi taas 63v ja kutsuu vielä muankin nuoreksi. 80vuotiaan mielestä taas kuuskymppinen taitaa olla viel nuori.

Yhteistyössä