Onko 25 ? liian vähän häälahjarahaa

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
No just ton verran meinaan laittaa yhdeltä, sisarusten kimppalahjakorttiin.
Siis pistetään rahalahjakortti kolmen sisaruksen voimin hääparille, jonka häihin ei päästä.
Sisarukset voi laittaa ton tai vähän enemmän, kun ovat perheellisiä ja laittavat siten tavallaan useamman edestä.

Toisissa häissä olen ollu kaasona. En oikein muista, miten ton lahjan kanssa meni silloin.
Olin kyllä tosi paljon auttamassa valmisteluissa, polttareissa, jne. Varsinkin jos vaikka kaveriporukan kanssa kimpassa hankkii lahjakortin, tuo riittää minusta ihan hyvin.

Kaason tehtävä on kunniatehtävä! :) Siinä saa (ja joutuu) olla paljossa mukana.
 
ap
Kauhee stressi koko ajan päällä kun tuntuu että 25 ? ei oo tarpeeksi multa annettuna.. Polttareihin mulla meni aika iso summa rahaa ja myös bensoihin on mennyt rahaa kun häät on 400 km päässä ja olen käynyt siellä auttelemassa. Asiaa ei yhtään helpota että olen opiskelija ja kaikenlisäksi ollut ilman kesätöitä. Välillä tuntuu ettei hääpari muista että olen opiskelija :ashamed: Olisin oikeasti halunnut antaa jotain arvokkaampaa mutta kun ei rahkeet riitä...
 
aaa
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kauhee stressi koko ajan päällä kun tuntuu että 25 ? ei oo tarpeeksi multa annettuna.. Polttareihin mulla meni aika iso summa rahaa ja myös bensoihin on mennyt rahaa kun häät on 400 km päässä ja olen käynyt siellä auttelemassa. Asiaa ei yhtään helpota että olen opiskelija ja kaikenlisäksi ollut ilman kesätöitä. Välillä tuntuu ettei hääpari muista että olen opiskelija :ashamed: Olisin oikeasti halunnut antaa jotain arvokkaampaa mutta kun ei rahkeet riitä...
Se raha on oikein hyvä ja riittävä! Jos se ei jollekin kelpaa tai sinua ei ymmärretä, niin se on heidän ongelmansa. Jokainen antaa mitä voi =)
 
kaasona ollut
itse olin kaasona kaverille ja ostimme puolison kanssa heille kauniin viinipullotelineen+pullon siihen, maksoi muistaakseni 20-25 euroa ja mielestäni se oli ihan riittävä lahja, koska kaason tehtävissä oli ihan tarpeeksi kuluja. mun mielestä ihan sopiva määrä, tosin jos ostat lahjan niin siitä jää muistokin heille.
 
Ei ole... voithan sinä vielä muistaa jollain erikoisella lahjalla heitä, johon ei paljon mene rahaa... esim kokoat kansioon yhteisiä muistoja ja teet kansion itse. Sellainen olisi minusta arvokkaampi, kun mikään muu... =) =)
 
Miun tuntemien häissä kaason ja bestmanin ei oo tarvinnut lahja-asiaa miettiä, kun ovat oman osansa tehneet polttarien ja häiden järjestelyissä ja ollessaan hääparin (varsinkin kaaso morsiamen) tukena h-hetken lähestyessä.

Ja tuntuu että rahan arvo on sumentunu, ennen 100 mk oli ihan sopiva/henk. ja jopa paljonkin - nykyään tuntuu ettei mikään riitä. Miun mielestä siis tuo 25 e riittää todella hyvin.
 
qwer
Onko kaason edes annettava mitään? Ainanakaan rahalahjaa? Minun kaasoni korjaili pukujani, auttoi monessa asiassa, käytti vapaapäiviään meihin, joten en kuvitellutkaan, että hänen olisi pitänyt vielä jotain lahjaa ostaa. Eikä me muutetaan häiden jälkeen mitenkään analysoitu, kuinka paljon kukakin antoi. Pienin lahja meille oli 20 ? ja se oli toki hyvä lahja.
 
Ei tosiaan ole liian vähän! Musta 20 ?:kin olisi enemmän kuin tarpeeksi. Mä en ainakaan omissa häissäni kytännyt, kuinka paljon rahaa tulee keneltäkin. Se ei ole se pointti, minkä takia naimisiin mennään. Pikemminkin vaivaannun, jos saan joltain mielestäni liikaa rahaa lahjaksi.
 
leijonaemo
Musta se on aika vähän. Itse ostin viime kesän hääpareille kaikille noin 25? lahjan + 40? rahaa. Ja jotenkin tuntui tosi kököltä antaa.. Ehkä olis kannattanut antaa rahana koko summa tai sit ostaa arvokkaampi lahja. Mut ku olin äitiyslomalla, miehellä ei ollu kunnolla töitä, kolmet häät samassa kuussa niin ei hirveästi ollu mistä antaa. Toisaalta en olis markka aikana antanu koskaan noin arvokasta lahjaa eiks toi ole jotain 360mk. Mut eurojen myötä raha vähän kadottanut arvoaan..
 
Kyllä tuo on ihan riittävä summa, varmaan riittäisi joku ihan pieni lahjakin. Olet jo periaatteessa antanut lahjasi, kun olet ollut apuna.

Me annettiin kaverin kanssa häälahjaksi muutama vuosi sitten kimpparaha 40? eli 20? kummaltakin. Ei ollut kauheesti muutenkaan varaa enempään, kun opiskelijoita oltiin molemmat. Noista "roposista" ei ole tullut jälkeenpäin mainintaa. Ei kai häiden tarkoitus ole kerätä lottovoitto, ei ainakaan pitäisi olla.
 
Tota mä just Leijonanemo tarkoitin sillä, että mä ainakin vaivaannun, jos joku jolla ei ole kamalasti rahaa, antaa mulle "liikaa" rahaa lahjaksi! Musta tuntuisi morsiamena kamalalta ajatella, että ihmisille tulee päänvaivaa siitä, että on kutsuttu häihin ja pitäisi muka viedä jotain kallista lahjaa.
 
Mun mielipide on...
Jos joskus menisin naimisiin, mikä ei mitä suuremmalla todennäköisyydellä tule tapahtumaan, itse haluaisin häälahjat rahana. Juurikin summa 15-25 euroa olisi mielestäni iso summa rahaa.
Kerropas se vaikka viidellä, tai kymmenellä.
Ja sillä voisi ostaa yhteiseen kotiin jotain todella tarpeellista.
Joten kyllä on riittävä summa!
 
Lahjakortti
Jos rahaa ei ole paljon antaa - siis tuo 20 e on aivan riittävästi!!!- niin sinähän voisit tehdä sellaisen lahjakortin, jossa lupaat hoitaa heidän esikoistaan heidän haluamanaan hääpäivänä tai jos tuo lapsensaanti on arka aihe, lupaudu tekemään jotain muuta: kissavahtia, kukankastelijaa tms tarvitaan aina lomilla!
 

Yhteistyössä