Onko 20 vuotias mielestänne liian nuori äidiksi?

• Viestiketjun aloittaja 20 vee
  • Ensimmäinen viesti
21-vuotias
Riippuu ihmisestä ja elämäntilanteesta. Melkein sanoisin oman kokemukseni ja ystäväpiirini perusteella, että kyllä on. Itse en olisi ollut valmis, sillä tulevaisuus oli täysin auki, vaikka vakaa parisuhde olikin jo pystyssä. En silti tarkoita, että kaikki 20-vuotiaat olisivat huonoja äitejä.

Itse olisin ollut varmaan jo kolme vuotta aiemminkin valmis... Nyt on vanhin 9v ja ihan kunnon kansalainen siitä on tullut =) Hoidattanutkaan en ole mummoilla enkä muillakaan kuin ehkä 10 yötä elämästään (mikäli sitä "kunnon äitiyttä" joku haluaa sillä mittailla).

Mä olin 19 ku esikoinen synty. En kokenut itseäni liian nuoreksi. Ja vastuu opettaa, kun sen kantaa. Tunnen pari kolmekymppistä "äitiä", jotka on eläny ikuista teini-ikää lapsista huolimatta.. eli ei se ikä kerro kypsyyttä.

No toivottavasti ei :D Mä olen 19, esikoinen syntyi tuossa parisen kuukautta sitten. Mun mielestä lapset on hyvä tehdä nuorena, silloin sitä fyysistä äitiyttä jaksaa paremmin...

Mutta riippuu toki ihmisestä.

Moni olis musta sanonu (ja moni sanoikin) etten ole lähelläkään valmis olla muista vastuusta kun vielä 18 vuotiaana elin vähän huolettomasti... Sitten kun tein lopullisen päätöksen jättää ehkäisyn pois, käänsin kaiken ympäri. Lopetin tupakan ja alkoholin nauttimisen seinään, hankin kokoaikaisen työpaikan, muutin äitini helmoista omaan kotiin, aloin säästämään rahaa, tein paljon ylitöitä ja lisätöitä.. Jotta nyt voisin olla täysillä kotona pikkuisen kanssa :heart:

Mutta ei kukaan mua vieläkään ymmärrä, ainakaan entisistä tuttavapiireistä! Ihmetellään miksen ole jo heivannu lasta hoitoon ja lähteny bilettämään.

Ei ole ei. Itse olin 19 kun esikoinen synty. 21 kun toinen ja 22 kun kolmas :hug:
Mutta ei todellakaan ole mikään ikä kysymys. Asenteesta lähinnä kiinni. :flower:
Tosin olisin halunnu jo 16veenä lapsoset,mutta mies sano että EI. Sano että saan odottaa sitä päivää kun täytän 18 ja sit saan jättää pillerit pois :D

Yhteistyössä