Onko 1kk, 3v ja 5 v muka isolla ikäerolla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pakko kysyä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pakko kysyä

Vieras
Niin, siis tuossa se kysymys olikin. Lapset on tosiaan tuon ikäisiä, aika tarkalleen kuukauden sisään. Olin siis raskaana 3 kertaa 5 vuoden sisään jota neuvolassa pitivät aika lyhyenä välinä.

Nyt koko suku on sitä mieltä miten helppoa meillä onkaan kun lapset on tehty isoilla ikäeroilla?! Miksi musta ei tunnu siltä :) onhan 5 vuotias jo iso mutta silti vielä leikki-ikäinen lapsi, 3 vuotias taasen ihan lapsi. Vauva on sitten taas ihan vauva... Ihan äidin ja isän hoidettavissahan nämä kaikki vielä on.

Onko nämä lapset nyt sitten isolla ikäeroilla??

Musta ne on sopivalla :) Meillä kolmannen syntyessä esikoinen oli tasan 5v ja toinen 2v 8kk. Eli hyvin sama ku teillä. Ja itse olen sitä mieltä, että 2-3v on ideaali ikäero ja omien ikäeroihin olen ollu tyytyväinen. Toisille tietty sopii joku muu :)

Minusta "isolla" ennemmin kuin pienellä :) ei se 3 vee kumminkaan mikään vauveli enään ole, vaan useimmat tosi omatoimisia jo. Pienet ikäerot on minulle 2 v ja alle.

No ei nyt isot, mutta ei pienetkään. Musta sellanen alle 2v on pieni ikäero. Jos nyt mietin että meidän kuopus olisikin syntynyt vasta nyt kun esikoinen hiukan reilu 3v, niin olisi oluut aika erilaista :) vaikka en valita ja yllättävän helposti on meillä mennyt näinkin 1,5v ikäerolla.

Ei minusta ole isot ikäerot. Tietysti kaikki on suhteellista, voishan ne lapset syntyä vaikka vuoden välein, niin sit ainakin olis lyhyillä väleillä! :D On se 5v:kin vielä pieni, ja varmasti tuossa katraassa hommaa riittää.. Minusta ehkä olis isot ikäerot, jos ois 5 vuotta tai enemmän sisarusten väli.

Eka ja toka olikin 2 vuoden ikäerolla. Onhan 3 vuotias jo ns. Iso mutta pieni vielä kuitenkin. Mulla on itselläni vaan sitkeä ajatus että jos kuulen että perheessä on kolme alle 5 vuotiasta niin tuntuu että se on jo paljon :)

On toki paljonkin pienempiä ikäerojakin. Me ollaan saatu kaikki lapset hoidoilla joten ihan tekemällä on tehty. Helpompaa on nyt kun on 3 vuotias ja vauva kuin silloin kun oli 2 vuotias ja vauva.

Mulla ei ole lähipiirissä ketään joka olisi pienemmällä aikavälillä tehnyt joten en kai vaan osaa verrata.

Kai riippuu mihin vertaa. Omat isommat lapset ovat 1v3kk ikäerolla sitten on 4,5v väli ennen näitä 2v ikäerolla olevia. Itselleni tuo 2v tuntuu tässä valossa "isolta", tai oikeastaan loistavalta ikäerolta. 4,5v oli jo tosi pitkä ikäero. :D

Mutta yleisesti näkisin 2v ja sen alle pienenä ikäerona ja sitten 5v jo isona. Kolme allekouluikäistä kuulostaa jo paljolta, siis että lapset on tulleet tiheästi.

Riippuu miten asiaa ajattelee. Voisi olla lyhyempikin väli, mutta kyllä isompikin. Minusta meillä on nuorin isolla ikäerolla, kun toiseen lapseen on ikäeroa 5v ja toiseen 8v. Mutta nuo vanhimmat taas sitten "sopivalla" ikäerolla..

no sanoipa mullekki joku tuolla yhellä toisella foorumilla, et kui sä oot koko ajan raskaana ku kuopusta ootin viimesillään... koko ajan joo, isot lapset 13v koht 12v ja 8v sekä sit tää vauva,,, ja muka oon koko ajan ollu raskaana.. ei minusta noi niin kovin pienet tai isot ikäerot ole, kukin perhe ratkaisee itse tuon asian