Onko 1700e nettopalkka hyvä?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Good for you. Entisaikaan merkonomille olisi ollut toimistohommista kova palkka saada tuo bruttona. Itse sain pankissa aikoinani bruttona 8000 mk/kk.
Riippuu vähän työpaikasta ja missäpäin asuu. Minä sain aikoinani vielä merkonomina ollessani 13.000 mk/kk. Sittemmin kouluttauduin lisää ja nyt saan sitten vähän lisääkin. Näin siis pääkaupunkiseudulla n. viisi vuotta sitten.

siis
Alkuperäinen kirjoittaja että silleen!:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
mulla nettopalkka 1700?/kk ja koulutus on merkonomi! työt alotin heinäkuussa joten aika "pohjalla" olen vielä!
mutta vero% on kaikilla eri joten sekin vaikuttaa palkkaan onko palkka hyvä vai huono!
Taitaa olla talous taas ylikuumentumassa, jos merkonomeille maksetaan 1700 euroa käteen...
no mulle maksetaan;)
ihan teen toimisto hommia 8h päivää mutta mun vero % on 17 joten kk palkka ei päätä huimaa jos joku saa ton 1700? käteen ja vero % esim 28 niin vähän eri kk palkka sillon!
en tiedä mitä muille maksetaan mutta ihan yleisen palkkasuosituksen mukaan mulle maksetaan.perus kk palkka ja ylitöistä jos niitä tulisi maksetaan tunti palkka+ ylityökorvaukset ( yleensä 50% )! ylitöitä ei tule kun yleensä kuun lopussa jos silloinkaan! olen isossa talossa töissä jossa palkan on neuvotellut ihan joku muu kun minä! mulle ilmotettiin kk palkka työhaastattelussa!

Good for you. Entisaikaan merkonomille olisi ollut toimistohommista kova palkka saada tuo bruttona. Itse sain pankissa aikoinani bruttona 8000 mk/kk.

siis
Alkuperäinen kirjoittaja siis:
Alkuperäinen kirjoittaja että silleen!:
Alkuperäinen kirjoittaja meillä :
mulla nettopalkka 1700?/kk ja koulutus on merkonomi! työt alotin heinäkuussa joten aika "pohjalla" olen vielä!
mutta vero% on kaikilla eri joten sekin vaikuttaa palkkaan onko palkka hyvä vai huono!
Taitaa olla talous taas ylikuumentumassa, jos merkonomeille maksetaan 1700 euroa käteen...
no mulle maksetaan;)
ihan teen toimisto hommia 8h päivää mutta mun vero % on 17 joten kk palkka ei päätä huimaa jos joku saa ton 1700? käteen ja vero % esim 28 niin vähän eri kk palkka sillon!
en tiedä mitä muille maksetaan mutta ihan yleisen palkkasuosituksen mukaan mulle maksetaan.perus kk palkka ja ylitöistä jos niitä tulisi maksetaan tunti palkka+ ylityökorvaukset ( yleensä 50% )! ylitöitä ei tule kun yleensä kuun lopussa jos silloinkaan! olen isossa talossa töissä jossa palkan on neuvotellut ihan joku muu kun minä! mulle ilmotettiin kk palkka työhaastattelussa!

mietin vaan tätä ketjua lukiessa, että onkohan välillä brutto ja nettopalkka mennyt sekaisin...
Ja alkuperäiseen kysymykseen minusta 1700 euroa nettona on ihan ok palkka. Meillä insinöörin bruttopalkka (amk-inssi, parivuotta työkokemusta) on 2700 euroa (+ päivärahat, km-korvaukset) ja käteen siitä jää noin 1800 euroa.

anni
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja anni:
mä oon kuvitellut että insinööri tienaisz paljon paremmin..
mies tienaa sähkömiehenä paljon enemmän..eikös mee vähän väärinpäin..

Sähkömies saa nykypäivänä melkein määrätä itse oman liksansa, sen verran kova pula niistä on, toisin kuin insinööreistä...
missäpäin on pulaa sähkäreistä??????

tosiaan etelässä ainakin mun hyväpalkkainen sähkömieheni vaikuttaa..ilmeisesti siis täällä ainakin pulaa..miehen firmassa ainakin

siis
paljonko sitten kk pitäis maksaa merkonomille jos 1700? kk käteen on liikaa jos vero % on 17???? kun kk-palkka on ihan suositusten mukainen!
tässä työssä aloitin heinäkuun alussa mutta töitä olen tehnyt ennen äippälomaa joten työ kokomusta on! ainut että eri firmassa! uskomatonta ihme ettei palkat nouse kun ollaan tyytyväisiä pieniin palkoihin!

hmmm
Niinhän ihmiset luulevat. Eivät kai lue lehtiä. Vastikään oli iltalehdessäkin jutttua,e ttä duunarit tienaavat paljon enemmän kuin akateemiset.

akateemisista vain lääkärit tienaavat paljon.

Eikä palkoilla rikastumaan pääse. Verotus vie kaikki samaan.

Yrittämällä voi rikastua.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
Niinhän ihmiset luulevat. Eivät kai lue lehtiä. Vastikään oli iltalehdessäkin jutttua,e ttä duunarit tienaavat paljon enemmän kuin akateemiset.

akateemisista vain lääkärit tienaavat paljon.

Eikä palkoilla rikastumaan pääse. Verotus vie kaikki samaan.

Yrittämällä voi rikastua.
Viilataanko pilkkua -amk-insinööri ei ole akateeminen ; )
Mutta se on totta, ettei korkea koulutus välttämättä takaa hyviä tuloja.

Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ei hyvä, tavis palkka
Peesaan tätä. Lisään vielä, että ei tuo 1700 e/kk nettona mikään huonokaan ole. Luulisin, että melko monella on tuota luokkaa nettotulot, mm. niillä hoitsuilla, jotka nyt tahtovat korotusta.

Ja kaiken kaikkiaan, ehkä on kuitenkin helpompaa vertailla brutto- kuin nettotuloja, koska ihmisten veroprosentit samansuuruisista bruttotuloista voivat olla hyvinkin erilaiset riippuen siitä, millaisia vähennyksiä verotuksessa otetaan huomioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Homo heidelbergensis:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:
ei hyvä, tavis palkka
Peesaan tätä. Lisään vielä, että ei tuo 1700 e/kk nettona mikään huonokaan ole. Luulisin, että melko monella on tuota luokkaa nettotulot, mm. niillä hoitsuilla, jotka nyt tahtovat korotusta.

Ja kaiken kaikkiaan, ehkä on kuitenkin helpompaa vertailla brutto- kuin nettotuloja, koska ihmisten veroprosentit samansuuruisista bruttotuloista voivat olla hyvinkin erilaiset riippuen siitä, millaisia vähennyksiä verotuksessa otetaan huomioon.
hyvä se palkka on jso NETTONA saa tuon vérran. esim yliopistolla bruttona sa noin 2000e, josta käten jää nipin napin 1700.

ja minä saan KOKKINAKIN vain 1800e BRUTTO +lisät :/

Yhteistyössä