Onko 10kk lyhyt vai pitkä aika yrittää raskautua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei onnistu..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ei onnistu..

Vieras
Siinä se kysymys otsikossa.. Yhden tutun mielestä lyhyt aika. Yritti mua "lohduttaa", kun kysyi että olenko raskaana ja vastasin että luultavasti en ikinä. Vedin herneet nokkaan vaikka kyseinen henkilö ei keskenmenoista sun muista ongelmista tiedäkkään..:/

Aika lyhyt se on. me ollaan yritetty esikoista 1.5v ja pikkukakkosta reilu 2v (tällä hetkellä tosin taukoa henkisen paineen takia ), eikä olla saatu aikaiseksi kun yksi ku ja yksi km rv 18...

Toisille pitkä ja toisille lyhyt. Meille olis pitkä aika, mutta toiset tosiaan yrittää vuosia. Omalla kohdalla just se on pitkä mikä tuntuu pitkältä. Jaksamista!

Kiitos, kun tekin sanoitte noin..:) Mun täytyis unohtaa hetkeksi tämä..
nellustiina ja sisu: Teidän yritystä voi sanoa jo pitkäksi! Kovasti jaksuja ja voimia teille!

En mä edes puhu tästä kenenkään kanssa, joku vaan aina ottaa puheeksi ja mulla menee sitten itkuksi kun kotio pääsee. tuntuu että ois jo heittäny kirveen kaivoon. ois kiva keskustella jonkun kanssa, mutta kun ei ketään mun kaveria kiinnosta. Ne on saanee lapsensa heti eka yrityksellä tai sit niitä ei muuten vaan kiinnosta kun mulla on huolia. Onneks tänne saa edes kirjoittaa.. Ja nyt kiipeän täältä itsesäälin syövereistä!!:O

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Me tehtiin kakkosta lähes kolme vuotta ja hoitajille kun valitin asiaa niin ne nauroi että ei oo aika eikä mikään :|

Mitäh? Kehtas nauraa? No enpä tiiä mitä oisin tossa tilanteessa tehny tahi sanonu! Mutta onneksi kakkosenne saitte!:)

Alkuperäinen kirjoittaja kotikurppa:
Tiedän ap miltä tuo odotus tuntuu ja sit huomaakin, että ei tälläkään kertaa tärppi käynyt. Meillä meni kolme vuotta, mutta sitten saatiinkin kaksi kerralla.

Onnea!:) On se kuitenkin ihanaa että pitkänkin yrityksen päätteksi tärppää!

niin en mä tiedä, musta tuntuu että tällä on joku tarkoitus miks sitä vauvaa ei kuulu. Mitään sairauksia tai esteitä ei pitäis olla, keliakia on suljettu pois, papat ollu kunnossa yms.. En tiedä sitten että voisiko miehessä olla vikaa.

Riippuu tilanteesta, onko teillä jo lapsia ennestään? Jos ajoitus, kierto, yhdyntöjen määrä,
yms on kohdallaan niin alkaa olla pitkä aika. Toki vielä ihan normaalin rajoissa. Itse lähtisin tutkimuksiin heti ellei ole jo tiedossa että kaikki on ok. Esim miehen sperma voikin olla se ongelma eikä sitä tiedä ennen tutkimista. Jos jotain vikaa löytyy niin sitten sitä aikaa alkaa kulumaankin jonoissa odotteluun yms. Se ei paljoa maksa eikä kauaa kestä että selvittää sen miehen osuuden koska se on helpoin tapa aloittaa tutkimukset.

Meillä meni vuosi että oltiin ensimmäisessä icsissä. Nyt toista yritetty tammikuusta alkaen ja odotteluun on mennyt aikaa niin että nyt on syksy ja tässä kuussa tehdään pas mikäli kierto osuu kohdalleen. Piiiiitkä on tämä tie....Toivotaan että teillä tärppää ja kaikki on hyvin! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsettomuudesta kärsivä:
Riippuu tilanteesta, onko teillä jo lapsia ennestään? Jos ajoitus, kierto, yhdyntöjen määrä,
yms on kohdallaan niin alkaa olla pitkä aika. Toki vielä ihan normaalin rajoissa. Itse lähtisin tutkimuksiin heti ellei ole jo tiedossa että kaikki on ok. Esim miehen sperma voikin olla se ongelma eikä sitä tiedä ennen tutkimista. Jos jotain vikaa löytyy niin sitten sitä aikaa alkaa kulumaankin jonoissa odotteluun yms. Se ei paljoa maksa eikä kauaa kestä että selvittää sen miehen osuuden koska se on helpoin tapa aloittaa tutkimukset.

Meillä meni vuosi että oltiin ensimmäisessä icsissä. Nyt toista yritetty tammikuusta alkaen ja odotteluun on mennyt aikaa niin että nyt on syksy ja tässä kuussa tehdään pas mikäli kierto osuu kohdalleen. Piiiiitkä on tämä tie....Toivotaan että teillä tärppää ja kaikki on hyvin! =)

Niinpä, jonot on pitkiä ja toivon ettei tarvitsisi niihin tarvitisisi turvautua, kuitenkin jos yli vuoden menee tämä yritys niin mies käy testissä. Toivottavasti teilläkin tärppää pian!:)

me ollaan yritetty 9kk. nykysen miehen kans ei ole lapsia. mulla ennestään yks lapsi. Ja sillon tärppäsin jo 3:sta kierrosta. Nyt aika tuntuu pitkältä.... jos ei tammikuulle mennessä ala tapahtuu mitään on tarkotus lähtee tutkimuksiin......

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Lapsettomuudesta kärsivä:

Niinpä, jonot on pitkiä ja toivon ettei tarvitsisi niihin tarvitisisi turvautua, kuitenkin jos yli vuoden menee tämä yritys niin mies käy testissä. Toivottavasti teilläkin tärppää pian!:)

Yleensä tutkimukset aloitetaan naisesta. Verikokeilla tarkistetaan mm. kilpirauhasarvot, munasolun irtoaminen, prolaktiini

Meillä meni 10kk tuon ekan alulle saamiseen. Silloin se tuntui pitkältä ajalta, mutta näin jälkikäteen ajateltuna ei mitenkään kauheen pitkältä. Se on vähän mistä näkökulmasta katsoo...

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
[Yleensä tutkimukset aloitetaan naisesta. Verikokeilla tarkistetaan mm. kilpirauhasarvot, munasolun irtoaminen, prolaktiini

Anteeksi nyt vaan, mutta miehestä ne on helpoin ja halvin aloittaa.

Julkisista en tiedä mutta yksityisellä tehdään nimenomaan niinpäin että mies tutkitaan ensin kun se on helpompaa ja halvempaa.

Yhteistyössä