Onk tää nyt sitä pimeää työtä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nippe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nippe

Vieras
Mä opiskelen parturi-kampaajaksi ja oon leikannut perheen jäsenten ja kavereiden hiuksia, sitten pari kaverin kaveria on myös halunnut mun leikkaavan saman mallin heillekin kuin oon kaverille leikannut. Monet ovat antaneet 10? leikkauspalkkiota.

Mä oon iloinen että saan näin tärkeää kokemusta, mutta huono omatunto on siitä että teenkö nyt väärin kun en maksa noista veroja. Mutta kun sitten pitäis kai perustaa yritys ja kun en ole vielä edes valmistunut niin eihän mulla ole lupiakaan vielä yrityksen perustamiseen eikä kyllä rahaakaan näin opiskelijana. Miten tässä tilanteessa pitäisi siis toimia? En haluis lopettaakaan tätä kun olen ajatellut että on kiva kun valmistuu niin on jo valmiina ehkä asiakkaitakin sitten jo ja kaikki kokemus on tervetullutta tulevaisuutta ajatellen. Osaisko joku neuvoa?

Alkuperäinen kirjoittaja perskyrpänen:
juu oot pimee parturi.

Mut en mä silti osaa itseäni viel parturiksi ajatella kun tosiaan en ole valmiskaan vielä. Ja pääasiassa siis opiskelen eli ei mulla vakituisesti mitään asiakkaita käy, kerran tai pari kuussa voi joku pyytää leikkaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja KolmeKertaa:
Juu, kato tietyn osan ylittävästä osasta pitää maksaa ALV. Olikos se 5000e vuosi....eiku:

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=629;220998

Juu, ei mulle nyt millään kerry tuollaisia tuloja ( 8500? vuodessa). Ja tuon mukaan pitäis siis perustaa yritys tai siis ottaa toiminimi. Mutta miten ei valmis parturi edes voi perustaa kampaamoon? Sitä en ymmärrä, kun mulla ei mielestäni ole lupia viel sellaiseen.

Ei se että on opiskelija estä mitään! Nykyään opiskelijakin voi saada starttirahaa (mutta siinä tapauksessa ei vielä siis ole saanut perustaa yritystä ). Tuon *laskutussumman* (8500) ylittävästä summasta pitää myös maksaa yrittäjän eläkemaksua alv:n lisäksi. Mutta tuloveroa ansioista pitää kyllä maksaa kaikesta, oli ansiotulo sitten vaikka vain yksi euro! Näin se vain on. Eli harrastat tällä hetkellä harmaata taloutta.

Alkuperäinen kirjoittaja ölömölö:
Ei se että on opiskelija estä mitään! Nykyään opiskelijakin voi saada starttirahaa (mutta siinä tapauksessa ei vielä siis ole saanut perustaa yritystä ). Tuon *laskutussumman* (8500) ylittävästä summasta pitää myös maksaa yrittäjän eläkemaksua alv:n lisäksi. Mutta tuloveroa ansioista pitää kyllä maksaa kaikesta, oli ansiotulo sitten vaikka vain yksi euro! Näin se vain on. Eli harrastat tällä hetkellä harmaata taloutta.

Eli tästä lähin leikkaan ilmaiseksi kaikkien tuttujen tukat jotka sitä haluaa?