Onhan tuo sosiaalitoimen pesukoneavaus pilaa?

älä huijaa itseäs
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Luottotiedotonkin se on. Mahtoiko ikinä edes hyvin tienata, jos ei laskujaan saanut maksettua.....
No se on sitten eri asia, jos on kokenut itselleen tärkeäksi provota ja kusettaa täällä tulotasostaan, mutta silloinkin voi katsoa sinne peiliin jos ihmettelee kun muilta ei liikene ymmärrystä...
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
LUE KETJU UUDELLEEN, SE EI OLE PILAA VAAN SE TÄTSY ITSE TARJOSI SITÄ PESUKONETTA MULLE!!!!
ITSE HAIN VAIN VAKUUTTA VUOKRATAKUUSEEN,EN MUUHUN.
VUOKRAT JA KAIKKI MUUT ALUSTA ALKAEN HANKIN ITSE, EHKÄ SE VAIKUTTI SIIHEN ETTÄ HÄN TARJOSI MULLE AVUSTUSTA PESUKONEESEEN, KUN MULLA EI MUUTENKAAN OLE NIIN RATKIRIEMUKAS MENNEISYYS VIIME VUOSILTA


TULIKO TARPEEKSI ISOLLA, ETTÄ TE SOKEAT NÄETTE LUKEA :LOL:
Mikset sinä kirjoita tätä heti siinä aloituksessa, vaan sitten ripotellen ku akat älähtää. Aloitukset aina hyvin provosoivia. Tekemisen puute?
No miksi teidän sitten pitää älähtää niin voimakkaasti, ja kyl suurin osa tietää ettei mul ole aina ollut niin helppoo
Ei ole ollut helppoa, mutta ei se ole aina muillakaan. Olen kyllä seurannut kirjoitteluasi täällä vuosia.
 
JESH
Alkuperäinen kirjoittaja eiiie:
Ai jonkun palstan juttujen mukaan sä LUULET tietäväs toisten raha-asiat. Täällä kuka tahansa voi kirjotella mitä hyvänsä.
Elämä nyt vaan tuppaa välillä oleen sellast et vaikka kuinka kotitat varautua ja säästää ni yks kaks huomaat olevas itse apua hakemassa.
No hohhoijaa vaan.

Tämä on tää vakiolause. Että ihan yhtäkkiä oho, en vaan tajunnut et mun olis pitänyt säästääkin vähän kun sain paljon palkkaa, oho, hups en tajunnut et jos tuhlaan kaiken niin sit ne kaikki menee, ja hups en tajunnut et äitiyslomalla on pienemmät tulot että oho vaan, kaikenlaista aina sattuu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja älä huijaa itseäs:
Alkuperäinen kirjoittaja Ole aikuinen:
Sinä et varmaan tiedä bv:n raha-asioita.
Sinuna en lähtis ketään arvostelemaan.
Kyllä se eukko täällä on raha-asiansa niin moneen kymmeneen kertaan tilittänyt, että pakostakin niistä tietää kaikenlaista. Ja kyllä se on todella huonoa raha-asioiden hoitamista, jos tilanne vaihtuu ihan omaa kykenemättömyyttä monen tonnin palkasta sossun tuettavaksi. Koska ei osaa säästää tai elää tulojensa mukaan.

Mulla ei ole mitään sitä vastaan, että oikeasti väliaikaista apua joku tarvitsee, tai pyytää vain sen minkä tarvitsee tai hankkii vain sen, mihin on varaa, mutta tässä nyt ei ole kyse siitä.
Luottotiedotonkin se on. Mahtoiko ikinä edes hyvin tienata, jos ei laskujaan saanut maksettua.....
Mistä sä tiedät mitä OLEN maksanut ja mitä EN.
Ei ne luottotiedot hetkessä puhdistu =)
 
tytyx
Alkuperäinen kirjoittaja Vähälläkin pärjää:
Olen opiskeleva yh ja ihan itse rahoittanut mm. pesukoneeni. Se, että pärjään ilman sossua, on aina ollut minulle kunnia-asia. Toimeentulotukilaskurin mukaan saisin noin 300 euroa kuussa sossusta, mutta miksi hakisin sitä, kun minulta ja lapsiltani ei mitään puutu, enkä ole kenellekään tilivelvollinen tuloistani ja menoistani?
ajatella! Ja silloin kun mä olin köyhä yh, niin sain joka toinen kuukausi sossusta 50 egee toimeentulotukee, ja silti oli välillä rahaongelmia. Puuroa syötiin tunnollisesti ja vaatteet ja kaikki muukin tarvittava kuumemittaria myöten haettiin kirppikseltä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
On mullakin ollut vaikiaa elämässä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko mahdollisesti saan toimeentulotukia ja tuleeko harkinnanvaraasena jotakin.
Niin ja mulle kun myönnetään vain tohon pesukoneeseen ja saan sen takuuvuokran, en mä ala siellä sen enempää käymään, kun tulot on kuitenkin niin "isot"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
On mullakin ollut vaikiaa elämässä, mutta ei sillä ole mitään tekemistä sen kanssa paljonko mahdollisesti saan toimeentulotukia ja tuleeko harkinnanvaraasena jotakin.
Niin ja mulle kun myönnetään vain tohon pesukoneeseen ja saan sen takuuvuokran, en mä ala siellä sen enempää käymään, kun tulot on kuitenkin niin "isot"
seliseli
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Saanko minä olla katkera siittä,että meidän kunnassa kaikki sosiaaliapu/perhetyöntekijät menee ''spurguille''. Alkoholisteille ja vastaaville.
Olin jaksamisen äärirajalla ja yritin saada itselle apua. Mut vastaus oli,et ole mistä antaa koska kaikki apu menee muualle ja te olette normaali perhe joka ei apua tarvi. Teillä ei ole alkoholi/huume ongelmaa. Ja sinulla ei ole lääkitystä niin ei tule mitään apua.
Aivan saman vastauksen joskus saanut! Kyllä otti päähän varsinkin kun avuntarve oli aivan hetkellinen. sekin otti päähän kun joskus kaveri perhe sai täysin saman toimeentulon kuin me vaikka meillä käytiin töissä ja heillä oltiin sossun asiakkaita. Meillä ei ollu varaa mihinkään ylimääräiseen mutta he saattoivat aina hakea sossusta jos tarttuvat jotain...
Ja anteeksi valitus... :ashamed:
 
köyhälläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään
Alkuperäinen kirjoittaja Kaiutin:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhälläkin on oikeus ihmisarvoiseen elämään:
Omahyväisyys ja itsekkyys on maailmassa valloillaan...
Siis sosiaalitoimessa, kun eivät maksa uutta konetta vai?

:eek:

Mun mielestäni asenne "mulle kuuluu kaikki" on asiakkaan päässä se pahempi vaihtoehto.
Ei, vaan aloituksesta paistaa itsekkyys. Suomi voisi aivan hyvin olla hyvinvointivaltio sanan varsinaisessa merkityksessä, jos tulot ja varallisuus jaettaisiin tasaisemmin. On turha olla kateellinen vähävaraisille, jos yhteiskunta ostaa heille pesukoneen 300 eurolla (joka on harvinaista).

Kaikille pitää olla taattu oikeus ihmisarvoiseen elämään riippumatta siitä, käyvätkö nämä työssä vai ei; ruokaan ja asuntoon, sekä välttämättömiin tavaroihin kuten, pesukone, televisio ja hella.

Te töissäkäyvät hyvätuloiset, jotka olette ostaneet itsellenne asunnot, autot ja lomamatkat; miten vielä haluaisitte vähävaraisia riistää? Jättämällä näkemään nälkää ja asumaan taivasalle vai mitä?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Mä en olisi saanut edes sitä käytettyä konetta siihen taloyhtiöön mihin likan kanssa ekaksi muutettiin koska siellä oli pesutupa. En halunnut käyttää pesutupaa vaan tilasin osamaksulla oman koneen. Samoin tilasin osamaksulla telkkarin ja dvd-videoyhdistelmän.
Tähän peesi, en ole minäkään saanut sossusta rahaa mihinkään kun erosin, miehelle jäi kaikki. Itse olen osamaksulla sängystä lähtien kaiken hankkinut.
Ja mies joka jäi omakotitaloon kaikkine tavaroineen, saa sitten toimeentulotukea aika reilusti :kieh:
Mutta eihän se auta, ajattelen vaan että varmasti sitten on muita jotka enenmmän tarvitsee niitä tukia, me selvitään joten kuten, pakollisten menojen ja osamaksulyhennyksien jälkeen mulla jää kuussa n. 200 e ruokaan ja bensoihin (työmatka 23 km / suunta) Ja pärjätty on kun on pakko :)

 

Yhteistyössä