onhan se kivaa että lapsi haluaa auttaa mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hivenenhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hivenenhullu

Vieras
aina välillä meinaa hermot mennä.. :D
aamulla 7 aikaan astianpesukoneen tyhjennys 2,5v kanssa.. huh huh..
kun yksi tavara menee paikoilleen niin kaksi tulee laatikosta/kaapista ulos.. ja kokoajan saa ohjeistaa ja hokea samaa asiaa :D
eilen auttoi leipomisessa.. toimii kyllä melkein ohjeiden mukaan mutta välillä lähtee puuhailu lapasista :D |O
kuulun siis niihin ihmisiin jotka tekevät asiat ripeästi pois alta ja kaikenmaailman ylimääräinen säätäminen hermostuttaa.. mutta on se silti ihanaa kun toinen haluaa auttaa ja oppii uusia juttuja siinä samalla..

mites muilla...? tuleeko hetkiä jolloin tekis mieli ärjäistä että ulos keittiöstä... :D
ja missä kaikessa teidän pikkuiset auttaa?

kun lapsi viihtyy,, kannattaako nipottaa joka aiheesta

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
kun yksi tavara menee paikoilleen niin kaksi tulee laatikosta/kaapista ulos.. ja kokoajan saa ohjeistaa ja hokea samaa asiaa :D
eilen auttoi leipomisessa.. toimii kyllä melkein ohjeiden mukaan mutta välillä lähtee puuhailu lapasista :D |O
kuulun siis niihin ihmisiin jotka tekevät asiat ripeästi pois alta ja kaikenmaailman ylimääräinen säätäminen hermostuttaa.. mutta on se silti ihanaa kun toinen haluaa auttaa ja oppii uusia juttuja siinä samalla..

mites muilla...? tuleeko hetkiä jolloin tekis mieli ärjäistä että ulos keittiöstä... :D

Meidän kohta 3-vee päätti tuossa eräänä aamuna auttaa aloittamalla pikkuveljen kakkavaipan vaihdon...

Keittiiöön puolestaan näillä alle 3-veillä on vielä porttikielto. Oviaukolta saa katsoa, jos kiinnostaa...

Ei oo vielä tullu hermostusta ton vajaa 2v kanssa. Se tyhjentää ja täytttää tiskikonetta, kattaa pöytää, tyhjää kauppakasseja ojentelemalla tavaroita. Kylppärissä auttelee pyykkien kanssa ja siivotessa vie tavaroita/roskia ohjeen mukaan+heiluu harjan kanssa. Kyllä se ottaa aikaa kun apulainen on siinä, mutte eipä se muuten opi.

Alkuperäinen kirjoittaja pientä:
Meidän kohta 3-vee päätti tuossa eräänä aamuna auttaa aloittamalla pikkuveljen kakkavaipan vaihdon...

Keittiiöön puolestaan näillä alle 3-veillä on vielä porttikielto. Oviaukolta saa katsoa, jos kiinnostaa...

Häh?! Siis et päästä oikeesti keittiöön "auttelemaan"? Jopas on...

Pojan keittiöhommiin on pienestä pitäen "kuulunut" astianpesukoneesta lusikkakorin tyhjennys.
Joka ikinen kerta, kun lakaisen lattioita niin saan apulaisen, myös imurointi hoidetaan yhdessä, poika raivaa ensin huoneensa ja sitten imuroi sen (mä loput ja nurkat).
Välillä tietty ei tekis mitään ja toisinaan sitten pesis vaikka vessankin (tosin vessaharjalla pitkin pyttyä ja lattiaa :D ).
Pyykkien ripustaminen, pöydän kattaminen yms. pikkuhommaa.

Mä kuulun niihin, jotka oma äiti on aina halunnut pois tieltä kun on tehnyt jotain kotitöitä. Ikinä en saanut osallistua siivoukseen, ruoanlaittoon, leivontaan jne. Noh, kaikki pitikin sitten opetella vasta kun olin omillani ja asuin omassa kodissa. On se vähän noloa opetella pesemään pyykkiäkin vasta joskus parikymppisenä ekaa kertaa. Eli kyllä kannattaa ne pikkuiset ottaa mukaan kotitöihin, vaikka siinä aikaa tuhraantuukin enemmän. Etenkin kotiäideillä luulisi olevan aikaa puuhata yhdessä lapsen kanssa.

no ei oo tullut mieleen ärjyä :o jos haluan jotain nopeasti pois alta keksin toiselle jotain muuta jos haluaa auttaa. ei ne kovin montaa vuotta kuitenkaan tuota vapaaehtoisesti tekisi

Alkuperäinen kirjoittaja ???????????:
kun lapsi viihtyy,, kannattaako nipottaa joka aiheesta

missä kohti mä nipotin...?
siis sanoin vaan että kuulun niihin jotka haluisivat asioiden menevän nopeasti ja sujuvasti.. eikä se ole väärin...
lasta en ole kieltänyt auttamasta, päin vastoin, saa auttaa.. välillä naurattaa ja välillä v*tuttaa ne tötöilyt, ja tietty haluan että alpsi oppii, siksi juurikin saa auttaa...
mut aina välillä kun tekee jotain, vaik tänä aamuna het heräämisen jälkeen astianpesukoneen tyhjennys ja täyttö.. ei oikein jaksais tuota innokasta apuria siihe sähläämään :D
siis ihan hyvillä mielin ja pienellä huumorilla mie tätä kirjoitan.. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä kuulun niihin, jotka oma äiti on aina halunnut pois tieltä kun on tehnyt jotain kotitöitä. Ikinä en saanut osallistua siivoukseen, ruoanlaittoon, leivontaan jne. Noh, kaikki pitikin sitten opetella vasta kun olin omillani ja asuin omassa kodissa. On se vähän noloa opetella pesemään pyykkiäkin vasta joskus parikymppisenä ekaa kertaa. Eli kyllä kannattaa ne pikkuiset ottaa mukaan kotitöihin, vaikka siinä aikaa tuhraantuukin enemmän. Etenkin kotiäideillä luulisi olevan aikaa puuhata yhdessä lapsen kanssa.

On aikaa mulla, varmaan kyl riippuu perheestäkin. Meillä sai kotona osallistua jo pienestä ja sillälailla sitä oppi vaikka usein esim leipomussiivo oli aikamoinen 3 innokkaan häärätessä aikusen apuna.

Alkuperäinen kirjoittaja böö:
Alkuperäinen kirjoittaja pientä:

Häh?! Siis et päästä oikeesti keittiöön "auttelemaan"? Jopas on...

No, voin kyllä kuvitella, mitä kaikkea ne siellä keittiössä keksisivät, jos keksivät tuon vaipanvaihdonkin hoitaa ihan itse... Molemmat ovat vähän liiankin omatoimisia tekemisissään, joten pitää pitää aika tiukkaa kontrollia.

no ei oo tullut mieleen ärjyä :o jos haluan jotain nopeasti pois alta keksin toiselle jotain muuta jos haluaa auttaa. ei ne kovin montaa vuotta kuitenkaan tuota vapaaehtoisesti tekisi

siis oikaesti, kun väsyneenä tyhjennät tiskikonetta ja toinen avuliaana alkaa jo laittaa likaisia astioita sinne niin ainakin mulla käy mielessä se pieni ärjäisy että huspoiskeittiöstä HETI :D enhän mä nyt niin tee, mutta kyl mie voin kertoa että mielessä käy... tai kun leivotaan ja salamaa nopeammin lapsi ehtii vähän lisätä mausteita.. kuten suolaa taikinaan... ;) on siinä huumori välillä aika tiukassa... :D mutta kyllä musta on pääsääntöisesti hauska puuhailla lapsen kanssa, jos rupeaa liiaksi tötöilemään niin sillon kyl joutuu pois keittiöstä, joskus jopa jäähylle jos ihan villiksi heittäytyy eikä usko mitä sanotaan...

siis oikaesti, kun väsyneenä tyhjennät tiskikonetta ja toinen avuliaana alkaa jo laittaa likaisia astioita sinne niin ainakin mulla käy mielessä se pieni ärjäisy että huspoiskeittiöstä HETI :D enhän mä nyt niin tee, mutta kyl mie voin kertoa että mielessä käy... tai kun leivotaan ja salamaa nopeammin lapsi ehtii vähän lisätä mausteita.. kuten suolaa taikinaan... ;) on siinä huumori välillä aika tiukassa... :D mutta kyllä musta on pääsääntöisesti hauska puuhailla lapsen kanssa, jos rupeaa liiaksi tötöilemään niin sillon kyl joutuu pois keittiöstä, joskus jopa jäähylle jos ihan villiksi heittäytyy eikä usko mitä sanotaan...

useamman lapsen kans toi aika eletty niin hyvin oon pärjänny ilman et hermot olis menny sen takia et siinä apuna olisi :) enemmän ne on menny jos niitä ei ole kiinostanu ja metelöineet niin ettei kuule omia ajatuksia ; ) mut sitähän tää lapsiperheen elämä on! :D

useamman lapsen kans toi aika eletty niin hyvin oon pärjänny ilman et hermot olis menny sen takia et siinä apuna olisi :) enemmän ne on menny jos niitä ei ole kiinostanu ja metelöineet niin ettei kuule omia ajatuksia ; ) mut sitähän tää lapsiperheen elämä on! :D

heh, niin se muuttuu, ensin hermot meinaa emnnä kun liian innokkaasti autetaan ja sitte muutama vuos myöhemmin kun sitä apua ei todella enää saa muuta kuin kiristämällä,uhkailemalla ja ärjymällä :D :D

2 vee hakee välittömästi keittiön tuolin kun näkee mun avaavan vesihanan. Tulee sitten tiskiapulaiseksi. Mutta kovin mielissäni en ole asiasta, koska hän kumoaa aina mukitolkulla vettä lattialle :kieh:
Tiskikonetta saa avuksi kyllä purkaa =)

Yhteistyössä