Onhan näitä ketjuja ennenkin ollut, mutta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kepsis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Plääh, tuossa on kymmenen ekaa. Pointti varmaan tulee ilmeiseksi näistäkin.

1. Jumala hukuttaa koko maailman. 1. Moos 7:21-23
2. Jumala tappaa puoli miljoonaa 2. Aikakirja 13:15-18
3. Jumala teurastaa Egyptin esikoiset 2.Moos 12:29
4. Jumala tappaa 14 000 ihimistä, jotka valittivat, että Jumala tappoi liikaa ihmisiä. 4.Moos 41-49
5. Kansanmurhia: Joosua 6:20-21, 5.Moos 2:32-35, 5. Moos 3:3-7, 4.Moos 31:7-18, 1. Samuel 15:1-9
6. Jumala tappaa 50 000 uteliaisuuden takia 1.Samuel 6:19
7. 3000 Israelilaista tapettiin kultajumalan takia
8. Amorilaisten tappo Joosua 10:10-11
9. Jumala polttaa kaksi kaupunkia 1.Moos 19:24
10. Jumala raateluttaa karhuilla 42 lasta 2. Kun 2.23-24.

Mä luulin näkeväni jotain oikeasti hauskaa, mutta ei.

Harrastatko Kepsis myös sitä, että huutelet kaduilla isoille lihaville miehille nahkaliiveissään, että nämä näyttävät typeriltä rumien mopojensa kanssa?

Ja ei, mä en ole uskovainen enkä kuulu mihinkään kulttiin, lahkoon tai kirkkoon. Mutta mä en vaan ymmärrä tällaista tahallista sohimista, kun tässä ei edes ollut mitään huumoria mukana. Ihan vaan pelkkää lapsellista lällättämistä.

Harrastatko Kepsis myös sitä, että huutelet kaduilla isoille lihaville miehille nahkaliiveissään, että nämä näyttävät typeriltä rumien mopojensa kanssa?

Ja ei, mä en ole uskovainen enkä kuulu mihinkään kulttiin, lahkoon tai kirkkoon. Mutta mä en vaan ymmärrä tällaista tahallista sohimista, kun tässä ei edes ollut mitään huumoria mukana. Ihan vaan pelkkää lapsellista lällättämistä.

Totta kyllä. Kristinuskon Jumalan moraali ei ole mikään naurun asia.

kaikki linkit naurunappulasta tulee "hauskat kuvat" tekstin kanssa, oli kuva hauska tai ei, en minä tuota kuvaa tai sivustoa ole tehnyt niin turhaa siinä kiukkuat.

Älä viitsi irvailla mun viestiäni, varmasti itsekin ymmärsit mitä ajoin takaa.

Eihän tässä kukaan väittänyt, että tämän oli tarkoitus olla huumoria? Ap:han laittoi avaukseen, että katsotaan, millaista keskustelua herättää. Nuo kaikki ovat ihan asiallisia, Raamatusta löytyviä kohtia, joskin suomennokseni on todella hätäinen ja sillä on perävalotakuu.

Eihän tässä kukaan väittänyt, että tämän oli tarkoitus olla huumoria? Ap:han laittoi avaukseen, että katsotaan, millaista keskustelua herättää. Nuo kaikki ovat ihan asiallisia, Raamatusta löytyviä kohtia, joskin suomennokseni on todella hätäinen ja sillä on perävalotakuu.

Eipä tietenkään, en mitenkään olettanut löytäväni huumoria aloituksesta, joka on höystettyö nauruhymiöin ja jossa on linkki naurunappulan huumorikuviin.

Mutta jatkakaa toki kaltaistenne seurassa, musta tuntuu että mun huumorintaju on ihan toisenlaisissa jutuissa kuin niiden ihmisten pilkkaamisessa joiden maailmankuva ja elämänkatsomus poikkeaa omastani.

godvsatan.jpg

Havainnollistava diagrammi.

Eihän sinun kommentillasi olisikaan ollut mitään pontta jos myöntäisit olevasi uskovainen, aijai mitä raamattu sanoo valehtelusta. Se että et reagoinut muuhun sanomaanihan kuuluu normaaliin kristityn käytökseen myös.

Oletko sä jotenkin yksinkertainen?
En tiedä mistä olet keskustelutaitosi hankkinut, mutta niissä on selkeästi parantamisen varaa. Palataan aiheeseen sitten, kun osaat oikeasti keskustella asioista kuten aikuiset ihmiset.

Eihän sinun kommentillasi olisikaan ollut mitään pontta jos myöntäisit olevasi uskovainen, aijai mitä raamattu sanoo valehtelusta. Se että et reagoinut muuhun sanomaanihan kuuluu normaaliin kristityn käytökseen myös.

Jos toinen sanoo ettei se usko, niin sitten se ei usko. Jos joku sanoo jotain poikkipuolista, niin on erittäin turhauttavaa, jos vastapuoli toteaa, että se on tuollainen, koska on kristitty. Vaikka kirjoittaja olisi sen itse kiistänyt. Kuin tuulimyllyä vastaan keskustelisi.

Éi herättänyt mussa oikein mitään ajatuksia... Samoja juttuja käsitellyt jo aikapäivää sitten.

Maailma nyt on yleisesti ottaen vähän vinksahtanut, mutta onneksi minä ainoana tässä maailmassa en ole :saint:

Jos toinen sanoo ettei se usko, niin sitten se ei usko. Jos joku sanoo jotain poikkipuolista, niin on erittäin turhauttavaa, jos vastapuoli toteaa, että se on tuollainen, koska on kristitty. Vaikka kirjoittaja olisi sen itse kiistänyt. Kuin tuulimyllyä vastaan keskustelisi.

Harmaanahan voi sanoa ihan mitä vaan, koska ei tarvitse olla johdonmukainen sanomisissaan.

Aivan kuten kristittynäkin.

Sun mielestä siis sä joko olet uskovainen ja puolustat henkeen ja vereen jumalaa, tai sitten sä et ole uskovainen ja haukut henkeen ja vereen jumalaa? Pakko siis olla jommalla kummalla puolella, ei vaan voi olla puolueeton ja ymmärtää että kaikki ei ole samanlaisia mun kanssa? Niinkö?

Yhteistyössä