Ongelmia päikkäreiden kanssa

• Viestiketjun aloittaja Neuvoton
  • Ensimmäinen viesti
Neuvoton
Miten saisin lapseni nukkumaan päikkäreitä? Ulkona en pysty nukuttamaaan ja parveketta meillä ei ole. Välillä lapsi nukkuu päivällä hyvin omassa sängyssään tai kauppareissulla. Kaupassakaan ei viitsi käydä joka päivä ainakaan huonolla säällä. Välillä lapsi nukahtaa suht helposti sänkyyn mentäessä mutta taas välillä nousee istumaan tai itkee eikä ala nukkua. Lapsen kehityksen kannalta olisi hyvä jos lapsi nukkuisi päikkärit ja itsekin saisi välillä hieman levähtää.

ana
välillä on meilläkin hyviä päiviä ja huonoja päiviä, enemmän onneksi niitä hyviä. hyvät päiväunet meillä takaa hyvät yöunet ja aikainen herääminen aamulla (n.7-7.30), pitkä ulkoilu tai muu peuhaaminen aamupäivällä sekä täysi vatsa. ongelmia tulee heti, jos aamuherääminen venyy yli kahdeksaan tai aamupäivällä ei ole riittävää toimintaa energian purkamiseksi. poika on nyt 2v ja ulkona ei olla nukuttu vuoteen. maitopullon juo muuten edelleen päikkäreille mennessä, yöunilta se on jäänyt jo pois eikä muutenkaan tuota yhtä kertaa lukuunottamatta juo pullosta.

jokainen lapsi on tietysti erilainen ja vatii omat rauhoittumisen keinonsa. meilläkin on ollut kausia, jolloin päiväunille meno on ollut työn ja tuskan takana. nykyisin jos homma ei onnistu, annan valvoa ja laitan sitten illalla n. seitsemän aikaan nukkumaan yöunille.

Himpula 03
Mä nukutan parisänkyyn mun viereen, siinä voi ittekkin samalla torkahtaa. Meillä ainakin lapsi nukahtaa siihen ilman temppuja, laulan vaan laulun ja sen aikaa myö silittelen ja sit sanon "hyviä unia" ja aletaan nukkumaan. Välillä jään viereen nukkumaan, mutta aika usein nousen itse ylös puuhailemaan omiani.

MaksimusMuksimus
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.10.2005 klo 17:02 Himpula 03 kirjoitti:
Mä nukutan parisänkyyn mun viereen, siinä voi ittekkin samalla torkahtaa. Meillä ainakin lapsi nukahtaa siihen ilman temppuja, laulan vaan laulun ja sen aikaa myö silittelen ja sit sanon "hyviä unia" ja aletaan nukkumaan. Välillä jään viereen nukkumaan, mutta aika usein nousen itse ylös puuhailemaan omiani.

meillä nukutaan päikkärit samoin ja helppoa on. Ei tarvita mitään temppuja....

Miskan äiskä
Mä nukutan nyt sisällä rattaisiin, koska partsille en voi rempat takia laittaa enkä saa nukkumaan päivällä omaan sänkyyn. Viereen nukuttamiseen ja taisteluihin ei nyt ole aikaa, kun pitää päikkäreiden aikana pakata ja järkätä muuttoa. Mennään nyt näin vähän aikaa ja katsotaan sitten kun päästään uuteen kotiin, jos saisin nukahtamaan sänkyyn ilman valjaita.

Yhteistyössä