ongelmia, meilläkin.

mm.. En tiedä mistä aloittaa. Olemme seurustelleet jo pitkään. Menimme mieheni kanssa 10/05 kilhloihin, omasta aloitteestani. Molemmilla vakituiset työt ja puitteet ihan ok. Jo jonkin aikaa on itseäni vaivannut vauvakuume ja asiasta on keskusteltu. Miehenkin mielestä vauva saan tulla jos on tullakseen, ehkäisy on jätetty 10/2004.
Mikä siis ongelmana..?
Nykyisin meillä ei ole seksielämää, en saa enää läheisyyttä.. Itseäni ahdistaa tämä. Olen koittanut puhua, useaan otteeseen. Kuulemma nalkutan. Mitään yhteistä meillä ei ole, minulla runsaasti harrastuksia ja mies paljon kotona.
En enää tiedä jaksanko tätä.. Olen pohtinut, että olen nuori vielä eikä elämäni ole pakko olla tälläistä. mutta..en osaa luopua..enkä toisaalta tiedä haluankokaan.
Miten saada mies puhumaan ja muuttumaan semaksi keneen joskus rakastuin?
 
viuhti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.01.2006 klo 22:03 Louisa kirjoitti:
mm.. En tiedä mistä aloittaa. Olemme seurustelleet jo pitkään. Menimme mieheni kanssa 10/05 kilhloihin, omasta aloitteestani. Molemmilla vakituiset työt ja puitteet ihan ok. Jo jonkin aikaa on itseäni vaivannut vauvakuume ja asiasta on keskusteltu. Miehenkin mielestä vauva saan tulla jos on tullakseen, ehkäisy on jätetty 10/2004.
Mikä siis ongelmana..?

Nykyisin meillä ei ole seksielämää, en saa enää läheisyyttä.. Itseäni ahdistaa tämä. Olen koittanut puhua, useaan otteeseen. Kuulemma nalkutan. Mitään yhteistä meillä ei ole, minulla runsaasti harrastuksia ja mies paljon kotona.
En enää tiedä jaksanko tätä.. Olen pohtinut, että olen nuori vielä eikä elämäni ole pakko olla tälläistä. mutta..en osaa luopua..enkä toisaalta tiedä haluankokaan.
Miten saada mies puhumaan ja muuttumaan semaksi keneen joskus rakastuin?


Mistä sä miehelles nalkutat, siitäkö että teillä ei ole seksiä? Tee hyvä nainen aloitus, jottei miehes enää pysty kieltäytymään =)! Toisaalta, jos miehesi ei tahdo seksiä, häntäkin ehkä painaa jokin asia.
Sanoit viestissäsi että haluat vauvan miehesi kanssa, mutta teillä ei ole mitään yhteistä. Mitä järkeä sitten on vauva hankkia? Siis en tahdo tuomita, mutta ymmärsinkö oikein tarkoituksen?

Ja teilläkin, on vaan se arki astunut suhteeseen, vaikka kerroitkin seurustelleesi pitkään miehesi kanssa. Elämä käy tylsäksi..
Ei ihmistä voi muuttaa, kannattaisiko keskustella miehesi kanssa mikä auttaisi siihen, missä mättää? Ja jos keskustelua ei synny, kirjoita vaikka kirje. Tai pitäkää tauko, nyt kun se on helpompaa ilman lasta.
Kannattaa myös miettiä tarkkaan esim. hyvät ja huonot puolet suhteesta, josko se vähän helpottaisi sitä päätöstä, haluatko olla siinä suhteessa vielä.
 
IsoMies
Jospa mies kokee ettei olekaan vielä valmis isäksi ja raskauden pelossa kieltäytyy seksistä?? Ehkä mies ei uskalla kertoa siitä sinulle jos kovastikin kouristelet vauvakuumeen kourissa ?? Pelkää ehkä sinun loukkaantuvan/suuttuvan eikä siksi uskalla ottaa asiaa esille?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2006 klo 13:00 IsoMies kirjoitti:
Jospa mies kokee ettei olekaan vielä valmis isäksi ja raskauden pelossa kieltäytyy seksistä?? Ehkä mies ei uskalla kertoa siitä sinulle jos kovastikin kouristelet vauvakuumeen kourissa ?? Pelkää ehkä sinun loukkaantuvan/suuttuvan eikä siksi uskalla ottaa asiaa esille?
Tämä minullekin tuli mieleen. Kokemusta on ja itse asiassa olikin hyvä, että paljastui ne miehen todelliset ajatukset vs. sanat. Teot siis ristiriidassa (vauva saa tulla jos on tullakseen: ei kai tule, jos ei ole seksielämää????).

Mieti mitä TODELLA haluat. Älä liiaksi yritä painostaa miestäsi, vaan elä omaa elämää. Jos ei suju yhdessä ja eri tavoitteet, parempi lopettaa nyt kuin myöhemmin lopettaa kuin katua hukkaan menneitä vuosia.
 
Kiitos ihanista vastauksista :flower:

Itsekin jo jonkin aikaa olen epäillyt, että mies ei valmis isäksi ja tästä syystä seksistä kieltäytyy. Asian olen puheeksi ottanut, mutta kun ei vain tee mieli.
Nalkutukseni on omasta mielestä aiheesta. Kotityöt eivät ole naisen yksinoikeus ja mies saa kyllä kotona ollessaan muutakin tehdä kuin katsoa telkkaria.
Olen koittanut kirjeitä kirjoittaa, mutta eihän hän niitä edes lue. Miksi siis enää tehdä turhaa työtä.

Olen koittanut alkaa elää omaa elämääni, etsinyt työpaikkoja lähempää läheisiäni ja henkisesti alkanut kypsytellä ajatusta erosta. Mutta.. kun silti Rakastan.. Tää on kauheeta!
 
Lääkärille tarvis varata aikaa, pillereitä varten. Nyt vaan toivon, et lähipiiri vauvoja tekis ni pääsis sit niitä ees hoiteleen. Ja jonain päivänä itsekin aion äitiyden vielä kokea!
Tällä hetkellä olo on aikas huojentunut, mutta.. kyllä se tästä. sen vert hyvin itseni tunnen :\|
 

Yhteistyössä