Varmasti lähes jokaisella on sama tappelunaihe eli hiustenpesu. Meidän viikonpäästä 3v. täyttävä poika on täysin mahdoton kun kyseessä on hiustenpesu. Aina se on ollut vaikeaa mutta aina vaan tuntuu vaikeammaksi menevän. Vaikka kuinka nätisti yritän pestä niin ikinä ei ole hyvä, vaikka ainuttakaan vesipisaraa ei silmiin menisi niin siltikään ei seuraavalla kerralla onnistu. Olemme yrittäneet huuhdella käsisuihkulla,kattosuihkulla,kannulla,kauhalla, ollaan yritetty niin että poika huuhtelisi itse ja niin että hän pitää kokoajan pyyhettä silmillä kun minä huuhtelen, mutta ei...aina menee väkisin pesuksi. Kaikkemme olemme yrittäneet uhkailusta ja lahjonnasta lähtien mutta mikään ei tepsi. Poika huutaa niin kovaa kuin kurkusta lähtee, rimpuilee ja potkii. Huuto varmasti kuuluu koko taloon (asumme kerrostalossa) sillä hän huutaa kuin päätä leikattaisi. Joskus vielä joku soittaa lastensuojeluun että siellä kidutetaan lasta, mutta totuus on että hiukset on pestävä! Mä en enää oikein tiedä mitä tehdä tän asian kanssa. Muuten tykkää saunassa,uimassa ja ammeessa käydä mielellään ja leikkisi siellä vaikka kuinka kauan.
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan!