Ongelmia 12-vuotiaan etunimen kanssa..,

• Viestiketjun aloittaja "isaBELLA"
  • Ensimmäinen viesti
Älä viitti, mä tiedän oikeasta elämästä kaksi vastaavaa tapausta :D

Muksut (perheensä ainokaisia, mikä ei sinänsä yllätä mua) ei tykänneet nimistään joten ne vaihdettiin. Toinen halusi olla joku Lilli tai Milli tms, toinen Kukka.
Voi olla, että ei vanhemmalla iällä nuo nimet sitten enää kauheasti mieltä lämmittäneet.. :D En vain ole koskaan oikein ymmärtänyt nimen muuttamista, omastanikaan en ole aina pitänyt, mutta se on lähinnä tottumiskysymys. Kunnioitan vanhempieni päätöstä ja elän sen kanssa.

sirkka-liisan mutsi
Meidän neito on "sirkka-Liisa" ja kyllä opet mukisematta häntä kutsuu sirkaksi.. Minä kutusn kyllä sirkka-liisaksi, isovanhemmat Liisaksi.. ei ongelmaa koulussa..Eikä muuallakaan..

"vieras"
Minusta nimen voisi hyvin vaihtaa. Ja jos lasta kutsutaan ihan kaikkialla lempinimellä, eikä koskaan käytetä virallista nimeä, minusta lempinimi silloin on jo niin oikea nimi, että sitä voi ihan hyvin koulussa käyttää.

Itsellä oli lapsena kaveri, joka onnistui käymään melkein koko peruskoulun läpi ilman, että lähes kukaan tiesi hänen oikeaa nimeään. Eikä kutsumanimi edes ollut lyhennelmä oikeasta nimestä vaikkakin johdos siitä. Eikä tuota kukaan ilmeisesti ongelmana pitänyt, yläasteella vasta itse suostui kertomaan oikean, aika harvaisen, nimensä.

Tiedän useammankin aikuisen, joilla lempinimi on ollut käytössä ihan kaikkialla, töissä, käyntikorteissa ja kaikkialla ja ovat sitten jossain vaiheessa vaihtaneet sen myös viralliseksi nimeksi.

Jos lasta ei siis kutsuta koskaan missään oikealla nimellään, eikä hän siitä pidä, niin mielestäni voitte vaihtaa kutsumanimen viralliseksi, jos nimien erillisyys tuottaa ongelmia.

Yhteistyössä