ongelmana suklaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Antakaa neuvoja,miten päästä eroon vaikeasta suklaanhimosta?Laihduttaminen on vaikeaa,kun suklaata pitää vaan saada...Ja ei auta muu makeansyönti.(en muita karkkeja tms. tykkää syödä ollenkaan) Sit kun saa palankin suklaata,niin olo on hyvä.Mutta kun ei se sit siihen yhteen palaan jää...

Mminä olen ollut tosi perso kaikelle makealle ja suklaa ja karkit on olleet osa omaa ruokakolmiotani pitkään. Heinäkuussa kun aloitin paikkareiden pisteiden laskun niin päätin että karkit ja suklaat jää pois! Olin n 8 vko karkkilakossa ja sen jälkeen olen voinut maistaa suklaata ja karkkia ilman että on tullut hirveä himo saada lisää. Ensimmäiset 2-3 viikkoa olivat vaikeimmat, makean himoon join light-mehuja ja söin marjarahkaa(makeutusaineella) Tällä keinolla minä olen onnistumassa!

Itse henk.koht. olen päässyt suklaan ja yleensä makean himosta säännöllisen liikkumisen avulla.Jos jää muutama lenkkeilykerta välistä niin johan alkaa kuola valua kaupassa karkkien kohdalla ja tulee myöskin ostettua :/ Eli liikuntaa liikuntaa =)

Kokeile ihan tummaa suklaata, esim. sitä Fazerin thin -levyä. Sitä ei välttämättä pysty syömään koko levyllistä, mutta suklaanhimo lähtee. Ei se haittaa jos ottaa vaikka päivittäin palan pari suklaata, jos siitä tulee hyvä mieli.. KUN siitä tulee hyvä mieli :D Tumma suklaa on lähes terveystuote ;) Eri asia ovat vaaleat ja sokeriset maitosuklaat.

osta puhdasta ja sokeritonta kaakaojauhetta. tee kupillillinen kuumaan rasvaatomaan maitoon, laita oikein paljon kaakaojauhoa, mutta ei sokeria. nam. suklaanhimo lähtee ilman ylimääräisiä kaloreita.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.12.2006 klo 17:04 kaakaota kirjoitti:
osta puhdasta ja sokeritonta kaakaojauhetta. tee kupillillinen kuumaan rasvaatomaan maitoon, laita oikein paljon kaakaojauhoa, mutta ei sokeria. nam. suklaanhimo lähtee ilman ylimääräisiä kaloreita.

Hyvä vinkki! Tosin itse keitän kaakaoni aina kuumaan veteen ja lorautan sitten kermaa sekaan. Kalorimäärä pysynee jokseenkin samana kuin rasvattoman maidon kanssa, kun kermaa ei lisätä kuiten desitolkulla. Se antaa kuiten kivan täyteläisen maun :p

appro soija tekee kevyitä ja hyviä suklaavanukkaita. niillä talttuu pahin terä suklaan himolta, eikä tule huono olo.

samoin on kanssa niitä kevytsuklaapikareita ingmannilla. parempi vaihtoehto, kuin ehta tavara.

ja sitten on canderellin kaakaojauhetta, missä ei ole sokeria.

näistä vaihtoehdoista paras on tuo suklaavanukas. :p <br><br>

Yhteistyössä