Ongelmana RUNSAS SYLJEN ERITYS!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nieleminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nieleminen

Vieras
Mulle tuli ihan yllättäen tälläinen ongelma, että sylkeä erittyy suuhun koko ajan ja koko ajan pitää nieleksiä.Onkohan tämä ongelma lähinnä henkinen,eli nyt kun mietin sitä koko ajan niin se vaan pahenee.Onko tähän mitään apua?Noloa kun koko ajan joutuu nieleksimään.:(

No ei tämä kyllä ruoan miettimisestä tule.Tuntuu etten saa hetkeäkään tältä rauhaa.Rasittavaa.Miten ihmeessä saan ajatukseni tästä irti? Kaikki vaan kattoo mua ihan oudoksi.

Jospa kiinnität siihen nykyään enemmän huomiota kuin ennen. Kaikilla erittyy sylkeä, mutta sinä olet ottanut tämän nyt asiaksesi ja mietin jatkuvasti suusi toimintoja. Lopeta turha pähkäily.

No kyllähän tämä ketuttaa aika paljon. Välillä sylki roiskuu puhuessa, ulkona saa räkiä jatkuvasti, kuolakin on valunut suupielestä muutaman kerran.

Mulla on jatkuvasti limaa nielussa, hartiat pahasti jumissa, kurkku usein kipee. Mahtaskohan noissa olla osasyy moiseen?

No kun meillä tytär 5.v taas on tainnut huomata tämän,kun vihjailee aina jotain. Ei ookiva jos hänellekin tämä ongelma tarttuuminusta.Joskus aiemminkin mulla tätä ollut,mutta sitten mennyt ohi.Nyt ei mene ohi millään.Koko ajan mielessä.Mielenterveys kärsii!!!

Kymmenen vuotta ollu sama. Välillä sen unohtaa, mut sit se tulee takas. Nyt viel angiina pääl ni palkitsee. En tiedä auttaisko terapia? Hypnoosi? Hevosen rauhottavat?

Mullakin aina välillä tulee semmosii jaksoja, jolloin sylkeä erittyy enemmän. Onneksi kuitenkin aika harvassa, koska alan pahoinvoimaan jos nielen liikaa. Johtuneeko liiasta ilmasta, mikä syljen mukana kulkeutuu vatsaan...

Katos katos.
Olen tässä kysellyt hammaslääkäriltä ja suuhygienistiltä vaivalle syytä. Ne sanoo vaan, että hyvä juttuhan se on että tulee runsaasti sylkeä. Kuiva suu on huono hampaille. Joo, eivät tainneet tajuta...

Itsellä on välillä tuollaista, mutta se on vain neuroottista ajattelua. Oikeasti sylkeä ei erity yhtään enempää. Nytkin kun tästä lukee, niin alkaa kiinnittämään asiaan huomiota ja ptää nieleskellä enemmän. Epäilen, että monella on kyse pakkoajatuksista myös.

Suusyövän oire voi olla, mutta jos mulla olis se, niin olisin kuollut jo yli 15 vuotta sitten. On tämä vaan niin pitkään ollut, samoin kuin tuo invalidisoiva hartia-niskavaiva ja lima kurkussa.

Hei tuo lima kurkussa olo pitäisi tarkistuttaa. Se voi olla oire siitä, että mahahapot nousevat ruokatorveen, mikä on pidemmän päälle jopa hengenvaarallista (syöpäriski). Esim. äidilläni oli sellaista, että erityisesti kun meni nukkumaan, niin alkoi nousemaan limaa kurkkuun ja piti sen lisäksi nieleskellä, kröhiä ja muuta. Mitään perrinteisiä ylävatsan poltteluja ja muita oireita ei ollut. Mene lääkäriin ja pyydä päästä tutkimuksiin.

Ei mulla silleen ole maaten mennessä ongelmia sen enempiä(paitsi tuntuu että keuhkot menee kasaan), jotenkin olen ajatellut tuon liman liittyvän allergioihin. Mulla ei siis mitään ole todettu, kun en ole allergiatesteihin päässyt, mutta esim. nuha on ympäri vuoden. Ja maalis- ja huhtikuu on tosi pahoja aikoja mulle(leppä?)