Ongelmana runsaat kuukautiset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Niagara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Niagara

Vieras
Synnytyksen jälkeen alkoivat taas nuo menkat. Ovat nyt tosi runsaat ja kestävät viikon. Mitä mahiksia olis saada vuotoa vähenemään? Minä en ehkäisyä kaipaa, kun on tuo sterilisaatio tehtynä. Hormooniehkäisyn aikaan vuotohan on tosi niukkaa. Kiva kuulla kokemuksistanne.

Mulla on kierukka runsaisiin vuotoihin, niin ja ehkäisyn tarvetta ei oo. Harmittakin ku ei saa mitää korvauksia Kelalta ku on laitettu sairauden takia. Kohdun poisto ei tuu kysymykseen kiinnikkeiden takia. Kierukka on toiminu hyvin. Laitettiin viime maaliskuussa ja nyt on ekat kuukautiset kesän jälkeen. Pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjää. Gyne sanoi että kierukkaa ei tarvii poistattaa 5 vuoden päästä vaan sen teho riittää vielä pitämään mahd. vaihdevuosioireet poissa. Ikää nyt 37

minulla.. aian ollut tosi runsaat kuukautiset, ihan turha kuvitella lähtevänsä minnekään jos mon menkat.
en ole apuaja oikein saanut mistään.. sanottiin et joku lääkitys vois auttaa? mulla kanssa ei tarvetta ehkäisyyn.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 11:45 vieras kirjoitti:
Mulla on kierukka runsaisiin vuotoihin, niin ja ehkäisyn tarvetta ei oo. Harmittakin ku ei saa mitää korvauksia Kelalta ku on laitettu sairauden takia. Kohdun poisto ei tuu kysymykseen kiinnikkeiden takia. Kierukka on toiminu hyvin. Laitettiin viime maaliskuussa ja nyt on ekat kuukautiset kesän jälkeen. Pelkällä pikkuhousunsuojalla pärjää. Gyne sanoi että kierukkaa ei tarvii poistattaa 5 vuoden päästä vaan sen teho riittää vielä pitämään mahd. vaihdevuosioireet poissa. Ikää nyt 37

ihmettelen vähän tuota, mulla kun apteekissa räpsähti heti 50% hinnasta pois, kun lääkäri kirjoitti runsaat kk reseptiin...

niin ja se auttoi vuotoihin vajaan vuoden ja sitten alkoi taas, siispä otettiin pois, kun muitakin vaivoja sen kanssa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:36 virus kirjoitti:
\

ihmettelen vähän tuota, mulla kun apteekissa räpsähti heti 50% hinnasta pois, kun lääkäri kirjoitti runsaat kk reseptiin...

niin ja se auttoi vuotoihin vajaan vuoden ja sitten alkoi taas, siispä otettiin pois, kun muitakin vaivoja sen kanssa.
joo siis kyl se on niin että kelalta saa korvauksen vaan jos se on sairauden hoitoon kirjoitettu.normaaliin ehkäisyyn eivät anna korvausta

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 19:26 HeMa05 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 18:36 virus kirjoitti:
\

joo siis kyl se on niin että kelalta saa korvauksen vaan jos se on sairauden hoitoon kirjoitettu.normaaliin ehkäisyyn eivät anna korvausta

No p*kele. Se lääkäri tiesi kyllä tasan tarkkaan etten ehkäisyä tarvitse :o

Mulla kans runsaat kuukautiset ja kestää pitkään.. en o ikinä aatellu mitään "hoitoa" tähän vaivaan hommata, eikä mitään ehkäsyä ole. Kunhan vaan huolehtii että syö rautakuureja välillä. Hemoglobiini tahtoo laskea alas.. :/

Yhteistyössä