Ongelmana naapurit (haukkuvat koirat). Apuja ja neuvoja kaipailen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Yläkerran asukkaat lähtivät baariin, koirat jäi taas yksin, ja samantien aloittivat kauheen mekkalan (ulvovat ja haukkuvat, koirat pieniä pinsereitä).
Tätä on joka ikinen kerta (melkein joka päivä), kun koirat ovat keskenään.
Ne haukkuvat ja ulvovat ja niihin totisesti menee hermot.
Varsinkin nyt, kun on itsellä pää kipeä, lapsi heräilee haukuntaan jne.
Ajattelin sitten onkia asukkaan puh. nron selville jostain, mutta mistä? ja miten?
Lähettäisin tekstiviestin ja kyselisin, että onko hän tietoinen koiriensa jatkuvasta käyttäytymisestä. Ollaan keskusteltu asiasta, ja kuulemma heidän seinänaapurinsa oli huomauttanut, että koira haukkuu, joten ei kuitenkaan ihan puun takaa tule tämä tieto. Eikö sitä omistajaa todellakaan kiinnosta, että hänen koiransa möykkäävät niin pirusti?
Muutaman kerran ollaan yöllä (n. klo 04.00) herätty siihen, kun koirat rupeavat haukkumaan lehdenjakajaa ja omistaja karjuu pää punaisena koirien nimiä ja kutsuu luokseen.
Rasittavaa.

Minua ainakin hävetti suunnattomasti, kun ensimmäisen kerran tulin kotiin ja toinen koiristamme haukkui (ostin samantien haukunestopannan, joten se ongelma ratkaistiin heti)

ääh.. mitä tässä nyt pitäisi tehdä?
asukasta (omistajaa) en näe kuin max. kerran kuukaudessa (ei vain satuta samaan aikaan rappuun tms.) Joten se jutteleminen ei auta (ellen sitten joskus mene tarkoituksella pimpottelemaan ovikelloa.

Pariskunta on todella mukava (melkeinpä ainoita, joiden kanssa on joskus täällä juteltu), joten haluan asian hoitaa mahdollisimman ystävällisesti ja korrektisti, mutta kuitenkin sillain, että he ymmärtävät asian vakavuuden (häiritsee jo meidän normaalia elämistä, kun herättävät haukunnallaan tytön jne.).

Eli hyviä vinkkejä nyt kaipailen asiaan liittyen :)

laita omalla nimelläs lappu postiluukusta ja kysele ovatko tietoisia ongelmasta.
ja laita tosiaan nimes ni voivat tulla kyselemään lisätietoja esim. milloin haukunta alkaa jne...

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Postilaatikkoon mainos tuosta pannasta... :D

tämä oli oikeasti pirun hyvä idea :D

Jonkinlaisen lapunkin voisi saatteeksi rustailla.

"Auttaisko jumman kumman muutto?"

Varmasti auttaisi, mutta ketä?
Meitä, kun yläkertalainen muuttaa pois?
yläkertalaisia, kun me muutamme pois "valittamasta"?

Ja ongelma jatkuisi seuraavan asukkaan kohdalla.
Eihän se nyt ole kivaa, että moni muuttaa sen takia, kun heidän koiransa haukkuvat tai jos he muuttavat, niin moniko hermostuu seuraavassa talossa koiran haukuntaan?
Eli itse näen parhaimmaksi ratkaisuksi asiasta huomauttamisen (ja mahdollisen korjaamisen), en ongelman sysäämistä jollekin toiselle asukkaalle/asukkaille

Eli hankin jostain erilaisten haukunestopantojen mainoksia ja käyn viemässä postiluukusta ja laitan mukaan kirjeen, jossa kerron, että meidän koiralle auttoi kyseinen panta =)
tattista :)

ilmoitus isännöitsijälle, yleensä auttaa. meidän edelliseen naapuriin ei auttanut, lopulta sai häädön. jos kerran ovat mukavaa porukkaa, luultavasti ymmärtävät tehdä asialle kaikkensa.

siis en mä ainakaan menis ekana isännöitsijälle valittaan. Jos tiedät kenen koira haukkuu ja että omistaja ei ole paikalla. Tottakai sanot asiasta omistajalle, joka ei voi tietää ongelmasta tai ainakaan sen suuruudesta jos et kerro. Mä en voi sietää koiria, mut isännöitsijälle ilmoitetaan vasta jos on ongelmia jotka eivät ihan naapurusten kesken puhumalla selviä.

JOs et ole myynnyt haukunestopantaa/ette tarvitse niin lainatkaa sitä naapurille.(Eka toki nauhottakaa koirien räksytykset vaikka kännykkään. Jos eivät ota todesta)
Mutta ystävällisesti asian sanot niin eiköhän siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja online:
siis en mä ainakaan menis ekana isännöitsijälle valittaan. Jos tiedät kenen koira haukkuu ja että omistaja ei ole paikalla. Tottakai sanot asiasta omistajalle, joka ei voi tietää ongelmasta tai ainakaan sen suuruudesta jos et kerro. Mä en voi sietää koiria, mut isännöitsijälle ilmoitetaan vasta jos on ongelmia jotka eivät ihan naapurusten kesken puhumalla selviä.

meille taas isännöitsijä neuvoi, että ei kannata mennä itse oven taakse, vaan aina soittaa hänelle. sanoi että koskaan ei tiedä milloin tulee puukosta, tai sitten se häirintä vaan pahenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Uska:
JOs et ole myynnyt haukunestopantaa/ette tarvitse niin lainatkaa sitä naapurille.(Eka toki nauhottakaa koirien räksytykset vaikka kännykkään. Jos eivät ota todesta)
Mutta ystävällisesti asian sanot niin eiköhän siitä.

Uskon että ottavat todesta, kun heille asiasta mainitaan.
Ovat kuitenkin suhteellisen fiksua porukkaa :)

En voi lainata haukunestopantaa, sillä se ei ole omamme, vaan tuttavalta lainassa.
Tyydyn niihin mainosten kuskaamiseen :D

Olisin kyllä aika tyrmistynyt jossa meidän postilaatikosta olisi pudotettu joku haukunestopannan mainos??!!
Käy mieluummin oven takan kun ovat kotona ja puhu reilusti asiasta kasvokkain!!
Ja vielä että haukunestopanta ei valitettavasti auta läheskään kaikille koirille.
Meillä ainoa apu on ollut nailoninen kuonokoppa, se hiljentää haukuntaa ei valitettavasti lopeta sitä.

Meillä kanssa ongelmana yläkerran haukkuvat koirat!! Tein jo valituksen isännöitsijälle ja kai ne sieltä on huomauttanu, mutta haukkuminen jatkuu silti aina kun omistajat eivät ole kotona.. luojan kiitos meillä on onneks 2 viikon päästä muutto!! niin ei tartte kuunnella enään haukuntaa ja pääsee pois kerrostalo elämästä :) Muutetaan omaan rivari kämppään :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olisin kyllä aika tyrmistynyt jossa meidän postilaatikosta olisi pudotettu joku haukunestopannan mainos??!!
Käy mieluummin oven takan kun ovat kotona ja puhu reilusti asiasta kasvokkain!!
Ja vielä että haukunestopanta ei valitettavasti auta läheskään kaikille koirille.
Meillä ainoa apu on ollut nailoninen kuonokoppa, se hiljentää haukuntaa ei valitettavasti lopeta sitä.

Aina voi yrittää kaikin keinoin saada koira hiljaiseksi, mutta kun tilanne on jatkunut jo lähes vuoden, niin en usko, että asialle on yritetty tehdä mitään.
En tiedä, että onko kukaan tosissaan omistajille sanonut, että koirat todellakin haukkuvat jatkuvasti (jos kukaan ei ole kunnolla asiasta sanonut, niin voi olla, että eihän omistaja edes välttämättä tilannetta tiedä)

Ja jos tosiaan koiran haluaa kerrostalossa pitää (ja antaa niiden olla keskenään hyvin paljon), niin olen itse koiranomistajana sitä mieltä, että naapureiden huomioiminen on ehdoton juttu naapurisovun säilyttämiseksi.
Siksi testasin heti, ensimmäisestä kerrasta, kun kuulin koirani haukkuvan, kyseistä haukunestopantaa.

Ja en edelleenkään kerkiä/ehdi/jaksa ruveta vahtimaan, että milloin ovat omistajat paikalla, että minä pääsen asiasta sanomaan kasvotusten. Se ei nyt kuitenkaan minun toimenkuvaani kuulu.
Asiat ehkä saisi nopeiten hoidettua puhumalla kasvotusten, mutta mitä haittaa mainoksesta ja lapusta, jossa lukee minun nimeni ja mitä asia koskee on?
Ehkä ottaa heikkoitsetuntoisen tunnon päälle, jos joutuu lukemaan omien koiriensa aiheuttamasta mekkalasta, mutta kyllä fiksu ihminen, joka ei halua aiheuttaa häiriötä koiriensa kanssa, tälläiseenkin yhteydenottoon osaa positiivisesti suhtautua..

no en itse tuota poliisille soittamista kannata meidän tilanteessa, sillä koiria ei kohdella huonosti.
Ainut ongelma on haukkuminen, kun omistaja on poissa ja joskus öisin lehdenjakajaakin koirat saattavat haukkua, vaikka omistaja onkin kotona paikalla.
Mutta ihan hyvää faktaahan tuolla oli, jota voi hyödyntää (ja uskon, että jos isännöitsijälle sitamme ja pyydämme häntä kartoittamaan tilannetta, löytyy varmasti useampi, kuin yksi naapuri meidän lisäksi, jota koiran haukkuminen häiritsee :)

Mutta katsotaan mitä tästä tulee =)

Yhteistyössä