L
"Lucy"
Vieras
Eli siis. Joskus huhtikuun paikkeilla tuli nenän alle nuhan yhteydessä ihottumaa, lääkäri sanoi että se on märkärupea. Sen jälkeen ihottuma tuli sormeen, sormi oli todella kutiava ja siihen tuli pieniä märkiviä näppylöitä ja kun näppylät puhkesi, iho alkoi hilseilllä. Lääkärin diagnoosi - märkärupi. Hoitona rasvaaminen ja antibiootit. Bakteeriviljely tehtiin, sormesta löytyi stafylokokkia ja enterokokkia. Vaiva pysyi vähän aikaa poissa, mutta sitten tuli taas nuha ja sama kierre alkoi. Ensin nenän alle, sitten sormeen. Toistui monta kertaa viime vuoden puolella. Aina ensin nuha, sitten nenän alle ihottuma ja sitten sormien ihottuma aktivoituu. Antibiootit ja rasvaaminen antavat väliaikaisen avun. Nyt sitten ihottuma on siirtynyt toisen käden sormeen (ensin oli oikean käden nimettömässä, nyt vasemman käden nimettömässä) ja pieniä rakkuloita on myös randomisti muissa sormissa.
Olen ehdottanut lääkärille, että voisiko ongelma liittyä jotenkin nuhaan, tyyliin että nenässä olisi joku bakteeripesä ja sieltä aina sitten aktivoituis. Poskiontelo-ongelmia on ollut, samoin sairastin kurkkupaiseen viime vuoden maaliskuussa. Lääkäri ei ota asiaa kuuleviin korviinsa.
Ensi kuussa aika ihotautilääkärille, mutta en kestä odottamista niin pitkään. Ihottuma ahdistaa ja pelottaa mua ihan kamalasti, pelkään että se ei parane koskaan :'( Osaako kukaan auttaa?
Olen ehdottanut lääkärille, että voisiko ongelma liittyä jotenkin nuhaan, tyyliin että nenässä olisi joku bakteeripesä ja sieltä aina sitten aktivoituis. Poskiontelo-ongelmia on ollut, samoin sairastin kurkkupaiseen viime vuoden maaliskuussa. Lääkäri ei ota asiaa kuuleviin korviinsa.
Ensi kuussa aika ihotautilääkärille, mutta en kestä odottamista niin pitkään. Ihottuma ahdistaa ja pelottaa mua ihan kamalasti, pelkään että se ei parane koskaan :'( Osaako kukaan auttaa?