Kiitos kommenteista! Päiväkodilla on asiasta jo aiemminkin keskusteltu, vaikka hoitajat ovat nähneet kaksostemme jäljet, eivät he ole uskoneet, että niitä on joku "parivaljakon ulkopuolinen" tehnyt, vaan ovat ajatelleet, että tuplathan ne toisiaan purevat. Tönimisiä ja muuta eivät ole merkittävissä määrin huomanneet. Yksi hoitajista sanoi, että on huomannut meidän lasten välttelevän ****:ää ja ****:n hakeutuvat vähän turhankin innolla meidän lasten seuraan. Tänään olivat yhden tönimisen/tuuppaamisen nähneet, jonka seurauksena toisella tuplalla on otsassa iso mustelma - tästä sentään oli saanut **** jäähyä. ****:n äiti sattui samaan aikaan paikalle ja hän oli heti puolustelemassa tietty lastaan, että "no noi on tietty aloittaneet sen tönimisen ja **** vain puolustautunut!" Eikä hänkään ollut tapausta itse ollut todistamassa. Kysyin häneltä sitten suoraan, että onko hän varma siitä ja mistä voi sen tietää, niin "no ainahan noi on minun lasta kiusaamassa, ei ota leikkeihin mukaan ja välttelee seuraa kun toinen haluaisi olla kaveri". Nostin toisen tuplan paidan helmaa ja näytin selkää ja kysyin, että miltäs tämä näyttää - hän meinasi että "no lapset nyt aina puree toisiaan" + pieni vaivautunut naurahdus päälle, sitten jatkoi siihen "ja purihan teidän lapsi meidän lasta!" Minä sanoin että oikeasti alkaa olemaan minulla mitta täynnä tätä hommaa, kun meidän lapset selvästi arastelee hänen lapsensa seuraa ja oikeasti on tönimisistä ja tuuppimisista ainakin todistetta, että hänen lapsensa on ollut asialla. "no tasoissa ollaan sitten" hän meinasi ja lähti lapsensa kanssa pois. Yksi toinen äiti tiesi kertoa, että **** on viime keväänä terrorisoinut yhtä muskariryhmää ja yhtä avointa päiväkotia jo tehokkaasti, ja olikin jo pelännyt, että onko täällä samat aikeet. On kuulemma heidänkin lasta ilmeisesti purrut sekä töninyt ja tuuppinut. Päiväkodilla lupasivat ottaa erityistarkkailuun lapsen, "jotain positiivista huomiota selvästi tarvivana". No tekeävt mitä tekevät, jos ei hommat rauhoitu, niin otan tosiaan vapaapäivän ja istun vahtimassa päiväkodilla koko ajan, miten asiat etenee!