Ongelma vauvan ja taaperon päikkäreiden suhteen... helppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mitenköhän saisin tän päikkäriasian sujumaan? Meillä 1kk vauva ja 1v8kk taapero. Vauva ei nuku päivisin yhtään, joten kun yritän jättää hänet sängylle siksi aikaa että saan taaperon unille niin alkaa huutamaan. Sitten kun huutaa niin meidän äärettömän ääniherkkä esikko ei pysty nukahtamaan. Tästä alkaa sit kierre... En vaan saa vanhempaa lasta unille. Tyttö tarttis vielä unet, meillä on ihan tuskaisia päiviä ollut kun en ole saanut neitiä unille. Niin, ja kumpikaan ei suostu vaunuihin nukkumaan eli en saa toista edes ulos unille. Taapero on ollut aina sellanen että jollei halua tuntien huutoa niin pitää istua vieressä kunnes nukahtaa eli en voi häntä jättää yksin nukahtamaan...

En odota että saisin nuo samaan aikaan unille, tms. Kunhan edes saisin vanhemman nukkumaan.

Onko kellään vastaavanlaista ollut? Miten mun kannattais menetellä?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä imetin vauvaa ja silittelin samaan aikaan taaperoa jotta tämä nukahtaisi päikkäreille.

Meidän sängyssä oltiin kaikki kolme.

Yritin tätä kerran, hirveää säätöä... :/ Vauvalla on koliikki ja huutaa tai vänisee aika paljon... Ja esikko ponkasee pystyyn asap.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Entä jos laitat vauvan sitteriin ja heijaat jalalla vauhtia?

Joo, itse asiassa tätäkin yritin, suuttuu samantien.

Oon jotenkin ihan maassa, tänään varmistui että pienellä on koliikki. Esikollakin oli ja tätä pelkäsin... Mieli on maassa kun tämmönenkin asia näin kalvaa. Monelle ois varmasti pikkujuttu.

Tuo nuorempi ois siis koko ajan tississä kiinni ja rääkäsee jos yritän muualle pistää kuin syliin...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Entä jos laitat vauvan sitteriin ja heijaat jalalla vauhtia?

Joo, itse asiassa tätäkin yritin, suuttuu samantien.

Oon jotenkin ihan maassa, tänään varmistui että pienellä on koliikki. Esikollakin oli ja tätä pelkäsin... Mieli on maassa kun tämmönenkin asia näin kalvaa. Monelle ois varmasti pikkujuttu.

Tuo nuorempi ois siis koko ajan tississä kiinni ja rääkäsee jos yritän muualle pistää kuin syliin...

Entä liina? Vauva ois kokoaika sussa kiinni kun nukutat toista.

Liina on kokeilematta- pitää lainata joltain! Esikko ei tykännyt yhtään.

turvakaukaloon laitto saa aikaan saman huudon kun muutenkin, ainoastaan jos on tosi väsy niin nukahtaa siihen- ja silloinkin autossa vaan...

oon kyllä aikasta loppu.

Joskus olen nukuttanut vauvaa kaukalossa heiluttelemalla kaukaloa kuin täti- Moonika ostokoriaan.

Onko neuvolassa ollut puhetta lapsen kasvusta ja siitä tarvitaanko lisämaitoa? Jos tarvitaan, ajoittaisin tuttipullon annon juuri tähän kohtaan päivästä ja lämmittäisin maidon mahdollisimman lämpimäksi (sekoitus ja maistaminen ).

Yhteistyössä