[QUOTE="a.p";25301259]Meillä on ihan hyvät suhteet naapureihin. Olemme puhuneet asiasta monesti ja naapuri kertoi kouluttavansa uusinta koiraa koko ajan. Se uusin koira yleensä aloittaa sen konsertin, johon vanhemmat 2 koiraa yhtyy. Koirat on koiria, kun naapuri ei ole paikalla, monestihan koirat tekevät, mitä tahtovat. Mitään edistystä ei ole nyt tapahtunut noin 6kk. Mä olen kertonut myös naapurille, että olen epäonnistuneesti yrittänyt myös hakea unilääkkeitä lääkäriltä. Lääkäri vaan tokaisi, että pitää korjata alkupeärinen ongelma eli meteli. Korvatulppia en voi käyttää, koska pitää herätä, kun taapero herää.[/QUOTE]
Naapuri ei nyt vaikuttaisi ymmärtävän ongelman vaikeutta ja sitä, ettei "kouluttaminen" ole tuottanut tuloksia. Kuusi kuukautta on kyllä pitkä aika kouluttaa ilman tuloksia....
Voisiko naapureita ystävällisesti pyytää ottamaan yhteyttä johonkin asialliseen ja ammattitaitoiseen koirakouluttajaan, jos eivät itse osaa kouluttaa. Kyllä koirasta haukkumattoman saa, mutta se vaatii työtä ja toistoa. Omilla koirillani on 8 vuoden ikäero ja siitä huolimatta ilman konsertteja 8-9 tuntia kotona ovat. Ja jos alkaisivat louskuttaa, niin taatusti asiaan puututtaisiin! Eikä siihen menisi kuutta kuukautta....